Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)
specjalność: organizacja transportu
Sylabus przedmiotu Organizacja zaplecza technicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja zaplecza technicznego | ||
Specjalność | organizacja transportu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z matematyki na poziomie szkoły średniej (przekształcanie wzorów) Podstawowe wiadomości z fizyki na poziomie szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów |
C-2 | Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych |
C-3 | Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw |
C-4 | Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni |
C-5 | Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów |
C-6 | Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji |
C-7 | Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach |
C-8 | Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów |
C-9 | Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych |
C-10 | Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw |
C-11 | Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni |
C-12 | Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów |
C-13 | Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji |
C-14 | Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu stacji obsługi pojazdów z różną liczbą stanowisk naprawczych i wyposażeniem | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola | 1 |
T-W-2 | Techniczne wyposażenie stacji obsługi | 2 |
T-W-3 | Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów | 1 |
T-W-4 | Dokumentacja obsługi technicznej i napraw | 1 |
T-W-5 | Rola systemów obsługiwania | 1 |
T-W-6 | Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni | 1 |
T-W-7 | Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach | 1 |
T-W-8 | Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Czytanie wskazanej literatury | 16 |
A-P-3 | Wykonanie projektu | 25 |
A-P-4 | Planowanie wyposażenia stanowisk naprawczych | 5 |
A-P-5 | Planowanie liczby stanowisk naprawczych dla przyjętego modelu obciążenia stacji obsługowo-naprawczej | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej litaratury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy |
M-2 | Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie pisemne w formie rozwiązania kilku zadań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie pisemne w formie rozwiązania kilku zadań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_OT/57_W01 Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, znać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien zaproponować zagospodarowanie stacji obsługi. | T_1A_W01, T_1A_W17, T_1A_W19 | T1A_W01, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9, C-10, C-11, C-12, C-13, C-14 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_OT/57_U01 Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, sporządzać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien planować zagospodarowanie stacji obsługi. | T_1A_U01, T_1A_U02, T_1A_U03 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9, C-10, C-11, C-12, C-13, C-14 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_OT/57_K02 Student jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób zoorganizowany i przedsiębiorczy, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko. | T_1A_K01, T_1A_K02, T_1A_K03, T_1A_K05 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06 | InzA_K01, InzA_K02 | C-8, C-9, C-10, C-11, C-12, C-13, C-14 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-P-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_OT/57_W01 Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, znać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien zaproponować zagospodarowanie stacji obsługi. | 2,0 | Student nie zna podstawowego wyposażenia stacji obsługi |
3,0 | Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi | |
3,5 | Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych | |
4,0 | Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych | |
4,5 | Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych, zna dokumentację techniczną, zna zagadnienia przechowywania pojazdów w niskich temperaturach | |
5,0 | Zna wyposażenie stacji obsługi, potrafi opisać stanowiska obsług technicznych, zna systemy obsług technicznych, zna dokumentację techniczną, zna zagadnienia przechowywania pojazdów w niskich temperaturach, zna sposób obliczenia zagospodarowania stacji w zależności od liczby stanowisk, wykonywanych robót naprawczych i przeglądowych oraz w zależności od planowanych napraw. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_OT/57_U01 Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi, sporządzać podstawową dokumentację osługi technicznej i napraw bieżących, powinien planować zagospodarowanie stacji obsługi. | 2,0 | Nie umie organizaować pracy stacji obługi |
3,0 | Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi | |
3,5 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych | |
4,0 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej | |
4,5 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw | |
5,0 | Umie organizować pracę stacji obsługi, opracować i zaplanować liczbę stanowisk naprawczych, umie posługiwac się dokumentacją obsługi technicznej i naprawczej, rozwiązuje problemy zagospodarowania stacji, stosuje systemy napraw, potrafi zaprojektować przykładowe rozwiązanie stacji obługi odnośnie wyposażenia i liczby stanowisk naprawczych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_OT/57_K02 Student jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi myśleć i działać w sposób zoorganizowany i przedsiębiorczy, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko. | 2,0 | Nie umie działać w grupie |
3,0 | Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu | |
3,5 | Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu | |
4,0 | Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę | |
4,5 | Działa w grupie i wykazuje się zainteresowaniem pracy zespołu umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę, znacząco wykazuje się pracą, wpływa na decyzje innych | |
5,0 | Działa w grupie, próbuje kreatywnie wpływać na decyzje zespołu, jest bardzo zaangażowany w wynik pracy grupy, umie zorganizować pracę sobie i innym członkom zespołu, otwarty na propozycje innych, świadomy konieczności wspólnego działania |
Literatura podstawowa
- Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
- Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1