Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_C01_U01 | Podstawową umiejętnością jest stosowanie wybranych metod oraz narzędzi finansowych. Część ćwiczeniowa umożliwia nabycie praktycznych umiejętności dotyczących wybranych zagadnień prowadzonej dzialalności gospodarczej. Student będzie dobierał, prowadził, sprawdzał używanie instrumentów w poszczególnych rozwiązaniach. Umiejętności z przedmiotu - finanse - stanowią część ogólnego przygotowania do prowadzenia prawidłowej, efektywnej i skutecznej dzialalności gospodarczej. Wyzwala również i wzmacnia umiejętności w zakresie komunikowania się, pracy zespołowej oraz konieczności dokształcania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U08 | potrafi stosować podstawowe zasady z zakresu finansów i rachunkowości w celu prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw |
---|
ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu - część II - jest poszerzenie wiedzy ogólnej, i w jej rezultacie, nabycie umiejętności praktycznych i kompetencji w wybranym segmencie dotyczących finansów. Student otrzyma wiedzę o mechanizmach finansowych funkcjonujących na rynkach oraz w przedsięborstwie (części tego rynku). Na tej podstawie będzie mógł identyfikować zdarzenia, kwantyfikować je oraz hierarchizować, co pozwoli na prowadzenie efektywnej działalności gospodarczej. Student przede wszystkim ma rozumieć mechanizm rynkowy i wykorzystywać go w kreowaniu zamierzeń gospodarczych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Przedmiot i zadania finansów przedsiębiorstwa |
---|
T-W-2 | Zasady finansowania i inwestowania |
T-W-3 | Źródła i formy finansowania przedsiębiorstwa |
T-W-4 | Samofinansowanie, finansowanie własne zewnętrzne (emisja akcji, venture capital) |
T-W-5 | Finansowanie dłużne (kredyty bankowe, kupieckie, emisja krótkoterminowych papierów dłużnych i obligacji, franczyza, faktoring, leasing) |
T-W-6 | Koszty kapitałów (długów i kapitału własnego) |
T-W-7 | Zarządzanie krótkoterminowe finansami firmy |
T-W-8 | Inwestycje rzeczowe i kapitałowe |
Metody nauczania | M-1 | Wykład - informacyjny w formie prezentacji. |
---|
M-2 | Ćwiczenia - metoda przypadków połączona z dyskusją panelową, wielokrotnie wznawiana. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena w trakcie zajęć, bazująca na prezentacji wiedzy, umiejętności jej wykorzystywania, często w połączeniu z wnioskowaniem logicznym |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa prezentująca stan wiedzy na podstawie próbki zagadnień z przedmiotu zajęć ćwiczeniowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nieposiada dostatecznych umiejętności w zakresie finansów |
3,0 | Student posiada umiejętności na dostatecznym poziomie |
3,5 | Student posiada niepełne umiejętności w zakresie finansów |
4,0 | Student posiada niepełne umiejętności, ale orientuje się dobrze w zakresie finansów |
4,5 | Umiejętności studenta nie są jeszcze pełne, ale orientuje się bardzo dobrze w zakresie finansów |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie finansów |