Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Strategie eksploatacji środków trwałych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategie eksploatacji środków trwałych
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Borowiecki <Boguslaw.Borowiecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 8 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z klasyfikacji środkow trwałych, teorii zarządzania, zarządzania produkcją i zasobami ludzkimi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zapoznanie ze strukturą gospodarki naprawczej, strategiami eksploatacyjnymi i strategiami napraw środkow trwałych w przedsiębiorstwie przemysłowym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1wprowadzenie do projektu1
T-P-2dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń.4
T-P-3Dobór strategii napraw obiektów zlożonych.3
8
wykłady
T-W-1Model funkcjonowania gospodarki naprawczej w przedsiebiorstwie przemyslowym.1
T-W-2Struktura organizacyjna gospodarki naptawczej.1
T-W-3Dzialania w procesie eksploatacji.2
T-W-4Srtategie eksploatacji środków trwałych.2
T-W-5Strategie napraw środkow trwałych.2
T-W-6Komputerowe wspomaganie w zakresie zarządzania eksploatacją1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2przygotowanie projektu15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacjie do wykładu2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia13
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyklad informacyjny, ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny i ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W003
Zna podstawowe strategie eksploatacyjne i strategie napraw środków trwałych
ZIIP_1A_W03T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W01
student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych.
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/10-2_U01
Student potrafi wskazać strategie eksploatacyjne i strategie napraw środkow trwałych, ktore mogą być ekonomicznie korzystne dla przedsiebiorstwa.
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U22T1A_U01, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/10-2_K01
Student ma świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
ZIIP_1A_K01T1A_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/10-2_W01
student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych.
2,0Student nie wykazuje się znajomościa wiedzy podanej w programie przedmiotu.
3,0Student opanował wiedzę w sposób ogólny.
3,5Student dość dobrze przyswoił materiał.
4,0Student opanował cały zakres materiału.
4,5Student wykazał sie znajomościa całego materiału oraz wielu szczegółów nim zawartych.
5,0Student przyswoił cały zakres materiału w sposób bardzo dobry i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/10-2_U01
Student potrafi wskazać strategie eksploatacyjne i strategie napraw środkow trwałych, ktore mogą być ekonomicznie korzystne dla przedsiebiorstwa.
2,0Student nie potrafi wykorzystać w praktyce zdobytej wiedzy.
3,0Student w sposob bierny potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej.
3,5Student w sposób dość dobry potrafi stosować do zadań zdobytą wiedze teoretyczną.
4,0Student samodzielnie umie korzystać z wiedzy w praktyce.
4,5Student samodzielnie i trafnie korzysta z wiedzy teoretycznej w praktyce.
5,0Student samodzielnie potrafi przygotowywać rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej i tym rozwiązaniem zainteresować innych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/10-2_K01
Student ma świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
2,0Student nie ma świadomości skutków działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialnosci za podejmowane decyzje.
3,0Student wykazuje częściowo świadomość skutków działalności inżynierskiej.
3,5Student wykazuje dość dobrą świadomość działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Student potrafi dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Student potrafi trafnie dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Student potrafi bardzo trafnie dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

Literatura podstawowa

  1. Legutko S., Podstawy eksploatacji maszyn i urządzeń, WSiP, Warszawa, 2007
  2. Lewandowski J., Zarządzanie środkami trwałymi i gospodarką naprawczą w przedsiębiorstwie, Marcus, Łódź, 1997
  3. Kaźmierczak J., Uwagi o projektowaniu i wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie eksploatacją i utrzymaniem ruchu, Słuzby Utrzymania Ruchu, 2007, 3
  4. Kowalczewski W., Zarządzanie środkami trwałymi w przedsiębiorstwie, Warszawa, 2001
  5. Knosala R. i Zespół, Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa, 2007
  6. Salamon Sz., Strategie eksploatacji obiektów mechanicznych. W: Produkcja i zarządzanie w hutnictwie. Praca zbiorowa pod red. R. Budzika, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006, ISBN 83-84469-14-2

Literatura dodatkowa

  1. Borkowski S., Selejdak J., Salamon Sz., Efektywność eksploatacji maszyn i urządzeń, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006
  2. Rozporz. Rady Ministrow z dnia 30 grudnia 1999 r.(Dz. U. nr 112, poz. 1317), Klasyfikacja Środków Trwałych, Dz.U. nr 260 poz. 2589, 2004., 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1wprowadzenie do projektu1
T-P-2dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń.4
T-P-3Dobór strategii napraw obiektów zlożonych.3
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Model funkcjonowania gospodarki naprawczej w przedsiebiorstwie przemyslowym.1
T-W-2Struktura organizacyjna gospodarki naptawczej.1
T-W-3Dzialania w procesie eksploatacji.2
T-W-4Srtategie eksploatacji środków trwałych.2
T-W-5Strategie napraw środkow trwałych.2
T-W-6Komputerowe wspomaganie w zakresie zarządzania eksploatacją1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2przygotowanie projektu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacjie do wykładu2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia13
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/10-2_W003Zna podstawowe strategie eksploatacyjne i strategie napraw środków trwałych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/10-2_W01student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie ze strukturą gospodarki naprawczej, strategiami eksploatacyjnymi i strategiami napraw środkow trwałych w przedsiębiorstwie przemysłowym.
Treści programoweT-W-2Struktura organizacyjna gospodarki naptawczej.
T-W-3Dzialania w procesie eksploatacji.
T-W-4Srtategie eksploatacji środków trwałych.
T-W-5Strategie napraw środkow trwałych.
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny, ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się znajomościa wiedzy podanej w programie przedmiotu.
3,0Student opanował wiedzę w sposób ogólny.
3,5Student dość dobrze przyswoił materiał.
4,0Student opanował cały zakres materiału.
4,5Student wykazał sie znajomościa całego materiału oraz wielu szczegółów nim zawartych.
5,0Student przyswoił cały zakres materiału w sposób bardzo dobry i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/10-2_U01Student potrafi wskazać strategie eksploatacyjne i strategie napraw środkow trwałych, ktore mogą być ekonomicznie korzystne dla przedsiebiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie ze strukturą gospodarki naprawczej, strategiami eksploatacyjnymi i strategiami napraw środkow trwałych w przedsiębiorstwie przemysłowym.
Treści programoweT-W-2Struktura organizacyjna gospodarki naptawczej.
T-W-3Dzialania w procesie eksploatacji.
T-W-4Srtategie eksploatacji środków trwałych.
T-W-5Strategie napraw środkow trwałych.
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny, ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać w praktyce zdobytej wiedzy.
3,0Student w sposob bierny potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej.
3,5Student w sposób dość dobry potrafi stosować do zadań zdobytą wiedze teoretyczną.
4,0Student samodzielnie umie korzystać z wiedzy w praktyce.
4,5Student samodzielnie i trafnie korzysta z wiedzy teoretycznej w praktyce.
5,0Student samodzielnie potrafi przygotowywać rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej i tym rozwiązaniem zainteresować innych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/10-2_K01Student ma świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie ze strukturą gospodarki naprawczej, strategiami eksploatacyjnymi i strategiami napraw środkow trwałych w przedsiębiorstwie przemysłowym.
Treści programoweT-W-2Struktura organizacyjna gospodarki naptawczej.
T-W-3Dzialania w procesie eksploatacji.
T-W-4Srtategie eksploatacji środków trwałych.
T-W-5Strategie napraw środkow trwałych.
T-W-6Komputerowe wspomaganie w zakresie zarządzania eksploatacją
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny, ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości skutków działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialnosci za podejmowane decyzje.
3,0Student wykazuje częściowo świadomość skutków działalności inżynierskiej.
3,5Student wykazuje dość dobrą świadomość działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,0Student potrafi dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Student potrafi trafnie dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
5,0Student potrafi bardzo trafnie dokonywać wyboru odpowiednich strategii eksploatacyjnych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje.