Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie otoczenia szlaków komunikacyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie otoczenia szlaków komunikacyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dendrologii i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Nowakowska <Malgorzata.Nowakowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu projektowania terenów zieleni
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu urządzania terenów zieleni

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy2
T-W-2Środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-3Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-4Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych2
T-W-5Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach otwartych2
T-W-6Aspekty formalno-prawne, rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym2
T-W-7Typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym2
T-W-8Sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-9Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach2
T-W-10Prezentacja referatów na zadany temat dotyczący przedmiotu2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do dyskusji20
A-W-3Przygotowanie referatu20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O18.1_W01
Student ma wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
AK_1A_W06, AK_1A_W07T1A_W02, T1A_W05, T1A_W10InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-2
AK_1A_O18.1_W02
Student zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna zasady inwentaryzacji zieleni
AK_1A_W14, AK_1A_W17R1A_W05, R1A_W06, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O18.1_U01
Student potrafi przeanalizować uwarunkowania, wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
AK_1A_U09, AK_1A_U11R1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O18.1_K01
Student ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
AK_1A_K07, AK_1A_K09R1A_K03, R1A_K06, T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O18.1_W01
Student ma wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
2,0Student nie ma wiedzy na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,0Student ma wiedzę na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,5Student ma wiedzę na poziomie dostatecznym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,0Student ma wiedzę na poziomie dobrym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,5Student ma pełną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
5,0Student ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
AK_1A_O18.1_W02
Student zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna zasady inwentaryzacji zieleni
2,0Student nie zna na poziomie elementarnym urządzeń technicznych możliwych do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, nie identyfikuje problemów związanych z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, nie zna na poziomie elementarnym zasad inwentaryzacji zieleni
3,0Student na poziomie elementarnym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie elementarnym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie elementarnym zasady inwentaryzacji zieleni
3,5Student na poziomie dostatecznym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie dostatecznym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dostatecznym zasady inwentaryzacji zieleni
4,0Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
4,5Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
5,0Student na poziomie pełnym i ugruntowanym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowqo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, na poziomie pełnym i ugruntowanym zna zasady inwentaryzacji zieleni

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O18.1_U01
Student potrafi przeanalizować uwarunkowania, wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
2,0Student nie potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i nawet po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego nie potrafi wybrać odpowiedniego rozwiązania projektowego dla zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,0Student potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy
3,5Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, oraz wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy
4,5Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, oraz prawidłowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
5,0Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, i w pełni samodzielnie i prawidlowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O18.1_K01
Student ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
2,0Student nie posiada elementarnej świadomości samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,0Student posiada elementarną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,5Student posiada dostateczną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,0Student posiada dobrą świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,5Student posiada pełną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
5,0Student posiada pełną i ugruntowaną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu

Literatura podstawowa

  1. red. Drozdek M., Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011
  2. red. Drozdek M., Zieleń miast i wsi - współczesna i zabytkowa - seria, Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011, seria od 2006 r.
  3. Forczek-Brataniec U., Widok z drogi, krajobraz w percepcji dynamicznej, Elamed, Katowice, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2008
  2. Haber Z., Urbański P., Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2008
  3. Lewińska J., Klimat miasta, Inst., Gosp. Przestrz. i Komun. w Krakowie, Kraków, 2000
  4. red. Zimny H., Ekologia miasta, Agencja Reklamowo-Wydawnicza A. Grzegorczyk, Stare Babice, 2005
  5. Szponar A., Fizjografia urbanistyczna, PWN, Warszawa, 2003
  6. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy2
T-W-2Środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-3Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-4Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych2
T-W-5Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach otwartych2
T-W-6Aspekty formalno-prawne, rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym2
T-W-7Typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym2
T-W-8Sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych2
T-W-9Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach2
T-W-10Prezentacja referatów na zadany temat dotyczący przedmiotu2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do dyskusji20
A-W-3Przygotowanie referatu20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_W01Student ma wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy
T-W-2Środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-3Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-4Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych
T-W-5Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach otwartych
T-W-6Aspekty formalno-prawne, rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym
T-W-7Typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,0Student ma wiedzę na poziomie elementarnym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,5Student ma wiedzę na poziomie dostatecznym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,0Student ma wiedzę na poziomie dobrym na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,5Student ma pełną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
5,0Student ma pełną i ugruntowaną wiedzę na temat roli, funkcji, zagrożeń i problemów związanych z zielenią przy szlakach komunikacyjnych oraz konieczności analizowania różnego typy uwarunkowań wpływających na projektowanie i funkcjonowanie zieleni przy szlaku komunikacyjnym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_W02Student zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna zasady inwentaryzacji zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W17zna urządzenia techniczne stosowane w wykonawstwie i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-8Sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-9Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna na poziomie elementarnym urządzeń technicznych możliwych do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, nie identyfikuje problemów związanych z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, nie zna na poziomie elementarnym zasad inwentaryzacji zieleni
3,0Student na poziomie elementarnym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie elementarnym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie elementarnym zasady inwentaryzacji zieleni
3,5Student na poziomie dostatecznym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, na poziomie dostatecznym identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dostatecznym zasady inwentaryzacji zieleni
4,0Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
4,5Student na poziomie dobrym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, zna na poziomie dobrym zasady inwentaryzacji zieleni
5,0Student na poziomie pełnym i ugruntowanym zna urządzenia techniczne możliwe do zastosowania dla zieleni przy szlakach komunikacyjnych, w pełni prawidłowqo identyfikuje problemy związane z degradacją i sposobami zapobiegania degradacji środowiska w temacie przedmiotu, na poziomie pełnym i ugruntowanym zna zasady inwentaryzacji zieleni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_U01Student potrafi przeanalizować uwarunkowania, wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
AK_1A_U11potrafi przy użyciu podstawowych metod badawczych uzyskać różnorodne dane o terenie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-2Środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-3Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-8Sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-9Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i nawet po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego nie potrafi wybrać odpowiedniego rozwiązania projektowego dla zieleni przy szlaku komunikacyjnym
3,0Student potrafi w stopniu elementarnym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy
3,5Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, i po udzieleniu wskazówek przez prowadzacego wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym przeanalizować uwarunkowania, oraz wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym popełniając drobne błędy
4,5Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, oraz prawidłowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
5,0Student potrafi w pełni samodzielnie i prawidłowo przeanalizować uwarunkowania, i w pełni samodzielnie i prawidlowo wybrać odpowiednie rozwiązania projektowe zieleni przy szlaku komunikacyjnym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O18.1_K01Student ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K07rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
AK_1A_K09ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat zieleni przy szlakach komunikacyjnych (roli, funkcji, zagrożeń) oraz rozwiązywania problemów związanych z jej projektowaniem
Treści programoweT-W-1Rola i funkcje zieleni przy szlakach komunikacyjnych, typizacja szlaków komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych i pozamiejskich, podstawowe problemy
T-W-2Środowiskowe warunki wzrostu i rozwoju drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-3Podstawy określania doborów roślin do zagospodarowania terenów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-4Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach zurbanizowanych
T-W-5Specyfika projektowania zieleni przy szlakach komunikacyjnych w terenach otwartych
T-W-6Aspekty formalno-prawne, rola i konieczność respektowania uwarunkowań zewnętrznych i współpracy międzybranżowej przy opracowywaniu projektu zieleni przy szlaku komunikacyjnym
T-W-7Typowe dokumentacje studialne, projektowo-techniczne związane z zielenią przy szlaku komunikacyjnym
T-W-8Sposoby optymalizacji i zapewnienia minimalnych warunków dobrego wzrostu drzew i krzewów przy szlakach komunikacyjnych
T-W-9Problemy związane z funkcjonowaniem i projektowaniem zieleni na parkingach
T-W-10Prezentacja referatów na zadany temat dotyczący przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody padające / Wykład informacyjny
M-2Metody problemowe / Wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / Przygotowanie referatu i dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu lub referatu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej świadomości samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,0Student posiada elementarną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
3,5Student posiada dostateczną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,0Student posiada dobrą świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
4,5Student posiada pełną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu
5,0Student posiada pełną i ugruntowaną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu