Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_1A_O16.1_U03 | dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_1A_U03 | dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
---|
AK_1A_U04 | wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U24 | zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego. |
---|
C-2 | Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in |
C-3 | Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu. |
C-4 | Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy. |
Treści programowe | T-W-1 | Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa. |
---|
T-W-2 | Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe |
T-W-3 | Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in. |
T-W-4 | Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu. |
T-W-5 | Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa. |
T-W-6 | Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe. |
T-W-7 | Zaliczenie |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie |
---|
M-2 | Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem |
M-3 | Metody programowane: z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności |
---|
S-2 | Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
3,0 | Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie |
3,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji |
4,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach |
4,5 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach |
5,0 | Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy |