Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie sadów i jagodników z wykorzystaniem programów komputerowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie sadów i jagodników z wykorzystaniem programów komputerowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy sadownictwa i obsługi programów komputerowych do projektowania , podstawy ekonomiki gospodarstw ogrodniczych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania sadów i jagodników.
C-2Zapoznanie studenta z techniką analizy opłacalności sadów i jagodników w pierwszych latach po posadzeniu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2konsultacje5
A-A-3przygotowanie do zajęć audytoryjnych6
A-A-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C06_W01
Zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń.
OG_2A_W10R2A_W01C-1T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1
OG_2A_C06_W02
Zna zasady funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu drzew.
OG_2A_W10R2A_W01C-2T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C06_U01
Potrafi wykonać kosztorys do projektowania technicznego.
OG_2A_U02, OG_2A_U04R2A_U02, R2A_U05, R2A_U07, R2A_U08InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U08C-1, C-2T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1
OG_2A_C06_U02
Potrafi analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu.
OG_2A_U04R2A_U07InzA2_U05C-1T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1
OG_2A_C06_U03
Potrafi wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu.
OG_2A_U02R2A_U02, R2A_U05, R2A_U07, R2A_U08InzA2_U02, InzA2_U08C-1T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1
OG_2A_C06_U04
Potrafi zastosować wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu.
OG_2A_U02R2A_U02, R2A_U05, R2A_U07, R2A_U08InzA2_U02, InzA2_U08C-2T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C06_K01
Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu.
OG_2A_K03R2A_K05InzA2_K01C-1, C-2T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C06_W01
Zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń.
2,0student nie opanował tematyki przedmiotu
3,0student zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
3,5student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym, zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
4,0student ma wiedzę na temat wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
4,5student opanował wiedzę na dobrym poziomie, potrafi dokonać wyboru terenu, wykonać analizę warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
5,0student posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę na temat wyboru terenu, wykonania analizy warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
OG_2A_C06_W02
Zna zasady funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu drzew.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową wiedzę na temat funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
3,5student zna podstawowe zasady funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
4,5student dobrze zna i planuje funkcjonowanie sadów w pierwszych latach po posadzeniu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną i praktyczną, ma wiedzę na temat planowania i funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C06_U01
Potrafi wykonać kosztorys do projektowania technicznego.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym wykonać kosztorys do projektowania technicznego
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi umiejętnie wykonać kosztorys do projektowania technicznego
4,0student ma umiejętność wykonywania kosztorysu do projektowania technicznego
4,5student dobrze opanował umiejętność samodzielnego wykonywania kosztorysu do projektowania technicznego
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu oraz potrafi praktycznie i samodzielnie wykonywać kosztorys do projektowania technicznego
OG_2A_C06_U02
Potrafi analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
4,0student umie analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
4,5student opanował umiejętność na poziomie dobrym, jest zdolny do samodzielnego analizowania wiadomości dotyczących ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z tematu zajęć, samodzielnie umie analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
OG_2A_C06_U03
Potrafi wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu
4,0student opanował umiejętność dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie, samodzielnie wykorzystuje programy komputerowe do projektowania sadu
4,5student ma umiejętność samodzielnego i kreatywnego wykorzystania programów komputerowych do projektowania sadu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z tematu zajęć, samodzielnie i kreatywnie umie wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu
OG_2A_C06_U04
Potrafi zastosować wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym zastosować wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie wykorzystać wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
4,0student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student na poziomie dobrym jest zdolny do wykorzystania wiadomości dotyczących odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z tematu zajęć, samodzielnie umie wykorzystać wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C06_K01
Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
3,5student potrafi określić odpowiednio priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,0student dobrze określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,5student dobrze i świadomie określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
5,0student bardzo dobrze i świadomie potrafi określić priorytety służące do realizacji zamierzonego celu

Literatura podstawowa

  1. PIENIĄŻEK S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000
  2. REJMAN A., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 1994
  3. ŻURAWICZ E., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Hasło Ogrodnicze, Sad Nowoczesny, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.9
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2konsultacje5
A-A-3przygotowanie do zajęć audytoryjnych6
A-A-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_W01Zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania sadów i jagodników.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki przedmiotu
3,0student zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
3,5student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym, zna podstawowe założenia dotyczące wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
4,0student ma wiedzę na temat wyboru terenu, wykonania analiz warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
4,5student opanował wiedzę na dobrym poziomie, potrafi dokonać wyboru terenu, wykonać analizę warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
5,0student posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę na temat wyboru terenu, wykonania analizy warunków klimatyczno-glebowych w celu zaplanowania nasadzeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_W02Zna zasady funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu drzew.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z techniką analizy opłacalności sadów i jagodników w pierwszych latach po posadzeniu.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową wiedzę na temat funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
3,5student zna podstawowe zasady funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
4,5student dobrze zna i planuje funkcjonowanie sadów w pierwszych latach po posadzeniu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną i praktyczną, ma wiedzę na temat planowania i funkcjonowania sadów w pierwszych latach po posadzeniu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_U01Potrafi wykonać kosztorys do projektowania technicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U02student potrafi projektować nasadzenia ogrodnicze, z uwzględnieniem zasad integrowanej i ekologicznej produkcji oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
OG_2A_U04student potrafi krytycznie ocenić podejmowane działania w rozwiązywaniu zaistniałych problemów przy planowaniu i realizacji produkcji ogrodniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania sadów i jagodników.
C-2Zapoznanie studenta z techniką analizy opłacalności sadów i jagodników w pierwszych latach po posadzeniu.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym wykonać kosztorys do projektowania technicznego
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi umiejętnie wykonać kosztorys do projektowania technicznego
4,0student ma umiejętność wykonywania kosztorysu do projektowania technicznego
4,5student dobrze opanował umiejętność samodzielnego wykonywania kosztorysu do projektowania technicznego
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu oraz potrafi praktycznie i samodzielnie wykonywać kosztorys do projektowania technicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_U02Potrafi analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U04student potrafi krytycznie ocenić podejmowane działania w rozwiązywaniu zaistniałych problemów przy planowaniu i realizacji produkcji ogrodniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania sadów i jagodników.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
4,0student umie analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
4,5student opanował umiejętność na poziomie dobrym, jest zdolny do samodzielnego analizowania wiadomości dotyczących ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z tematu zajęć, samodzielnie umie analizować wiadomości dotyczące ukształtowania terenu, gleby i klimatu dla wyboru odpowiednich gatunków roślin do sadu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_U03Potrafi wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U02student potrafi projektować nasadzenia ogrodnicze, z uwzględnieniem zasad integrowanej i ekologicznej produkcji oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania sadów i jagodników.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu
4,0student opanował umiejętność dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie, samodzielnie wykorzystuje programy komputerowe do projektowania sadu
4,5student ma umiejętność samodzielnego i kreatywnego wykorzystania programów komputerowych do projektowania sadu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z tematu zajęć, samodzielnie i kreatywnie umie wykorzystać programy komputerowe do zaprojektowania sadu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_U04Potrafi zastosować wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U02student potrafi projektować nasadzenia ogrodnicze, z uwzględnieniem zasad integrowanej i ekologicznej produkcji oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z techniką analizy opłacalności sadów i jagodników w pierwszych latach po posadzeniu.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student potrafi w stopniu podstawowym zastosować wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie wykorzystać wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
4,0student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student na poziomie dobrym jest zdolny do wykorzystania wiadomości dotyczących odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z tematu zajęć, samodzielnie umie wykorzystać wiadomości dotyczące odmian i gatunków do planowania działalności młodego sadu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C06_K01Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości z uwzględnieniem aspektów ochrony i kształtowania środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania sadów i jagodników.
C-2Zapoznanie studenta z techniką analizy opłacalności sadów i jagodników w pierwszych latach po posadzeniu.
Treści programoweT-A-1Wybór terenu i analiza glebowo-klimatyczna jako podstawa do założenia sadu. Projektowanie sadu z podziałem na kwatery. Planowanie działalności sadu w pierwszych latach po posadzeniu drzew. Układanie kosztorysu z wykorzystaniem Internetu do wyszukiwania danych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
3,5student potrafi określić odpowiednio priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,0student dobrze określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,5student dobrze i świadomie określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
5,0student bardzo dobrze i świadomie potrafi określić priorytety służące do realizacji zamierzonego celu