Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O06-2_U01 | nabycie podstaw właściwej eksploatacji pomp wirowych i przepływowych maszyn sprężających |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce le-śnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | nabycie podstaw właściwej eksploatacji pomp wirowych i przepływowych maszyn sprężających |
---|
Treści programowe | T-A-1 | zagadnienia wstępne - podstawowe parametry techniczne maszyn, sprawność zespołu mechanizmów, wybrane zagadnienia z przepływu cieczy w rurociągach (teoria i rozwiązywanie zadań) |
---|
T-A-2 | pompy wyporowe tłokowe - zasada działania, rodzaje, ogólna budowa oraz cechy w kontekście cech pomp wirowych, rozwiązania techniczne pomp wirowych, ich cechy, przeznaczenie i dobór, przykładowe katalogi pomp (struktura, zakres informacji) |
T-A-3 | rozwiązania techniczne wentylatorów i dmuchaw, ich cechy, przeznaczenie i dobór, praca wentylatora w układzie ssąco-tłoczącym, tłoczącym oraz ssącym, równoległe i szeregowe łączenie wentylatorów |
T-W-1 | klasyfikacja pomp, układy pompowe, charakterystyczne parametry pracy pomp, charakterystyczne parametry układu pompowego |
T-W-2 | pompy wirowe - zasada działania, rodzaje, budowa, cechy, podobieństwo dynamiczne pomp, charakterystyki, współapraca pomp wirowych z układem pompowym, regulacja wydatku w pompach wirowych, wytyczne instalacji i eksplatacji pomp |
T-W-3 | maszyny sprężające - podział, wielkości charakterystyczne, sprężarki przepływowe, dmuchawy i wentylatory (rodzaje, budowa, charakterystyki, regulacja wydatku, niektóre problemy eksploatacji, wentylatory specjalne) |
Metody nauczania | M-3 | samodzielne wykonywanie przez studentów opracowań na zadane tematy |
---|
M-2 | metody podające |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena opracowań wykonanych przez studentów |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za poszczególne formy zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student nabył zasadnicze elementy podstaw pozwalających właściwie użytkować pompy wirowe, dmuchawy i wentylatory |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |