Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O03-1_W01 | Ma wiedzę z zakresu materialów niemetalicznych stosowanych w konstrukcji maszyn rolniczych i leśnych oraz ma wiedzę na temat ich prawidłowej eksploatacji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W16 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z obszaru nauki o materiałach, obejmującą strukturę i właściwości materiałów technicznych, stale, staliwa i żeliwa, stopy metali nieżelaznych, metalurgię proszków, tworzywa sztuczne, materiały ceramiczne i węglowe, kompozyty, drewno i inne materiały naturalne, niezbędną dla właściwego stosowania materiałów w technice rolniczej i leśnej; |
---|
TRL_1A_W23 | ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn rolniczych i leśnych, obejmującą techniczne i technologiczne zasady użytkowania maszyn i urządzeń, dobór parametrów użytkowania maszyn i urządzeń, procesy technologiczne w rolnictwie i leśnictwie, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, metody optymalizacji procesów technologicznych, zasady zapewnienia gotowości technicznej parku maszynowego, trwałość i niezawodność maszyn, obsługę i diagnostykę techniczną maszyn oraz ich przechowywanie, recykling, systemy informatyczne w utrzymaniu stanu technicznego maszyn; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z materiałami niemetalicznymi. |
---|
C-2 | Zapoznanie z zastosowaniem materiałów niemetalicznych w technice rolniczej i leśnej. |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu: ewolucja maszyn rolniczych oraz leśnych w zakresie udoskonalania i wprowadzania nowych materiałów konstrukcyjnych. |
---|
T-W-2 | Podstawowe wiadomości o stosowanych rodzajach materiałów konstrukcyjnych. |
T-W-3 | Materiały ceramiczne i węglowe – właściwości, sposoby otrzymywania, przykłady zastosowania. |
T-W-4 | Materiały spiekane i wytwarzane metodami metalurgii proszków – właściwości, sposoby otrzymywania, przykłady zastosowania. |
T-W-5 | Materiały polimerowe – właściwości, sposoby otrzymywania, przykłady zastosowania. |
T-W-6 | Materiały kompozytowe – właściwości, sposoby otrzymywania, przykłady zastosowania. |
T-W-7 | Drewno jako materiał konstrukcyjny – właściwości, sposoby otrzymywania oraz przetwarzania, przykłady zastosowania. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy na temat materiałów niemetalicznych ich eksploatacji (nie potrafi ich rozpoznać i scharakteryzować) |
3,0 | Student ma wystarczającą wiedzę na temat materiałów niemetalicznych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać i scharakteryzować) |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów niemetalicznych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować i podać przykłady zastosowania) |
4,0 | Student ma ugruntowaną wiedzę na temat materiałów niemetalicznych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania i opisać warunki eksploatacji) |
4,5 | Student ma szeroką wiedzę na temat materiałów niemetalicznych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania, opisać wpływ warunków eksploatacji na wybrane materiały) |
5,0 | Student ma dogłębną wiedzę na temat materiałów niemetalicznych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania, opisać wpływ warunków eksploatacji na wybrane materiały, zaproponować i uzasadnić zastosowanie zamienników) |