Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (N1)

Sylabus przedmiotu Teoria maszyn i mechanizmów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria maszyn i mechanizmów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętność dotyczące rysunku technicznego, mechaniki technicznej oraz matematyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.9
9
wykłady
T-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Wykonanie sprawozdań17
A-A-2Udział w sprawdzianach4
A-A-3uczestnictwo w zajęciach9
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Studiowanie literatury19
A-W-3Udział w sprawdzianach2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
S-4Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian dotyczący materiału realizowanego na ćwiczeniach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C10_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą przeznaczenia, budowy i zasady działania typowych mechanizmów. Zna zasady przeprowadzania kinematycznej i dynamicznej analizy mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
TRL_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C10_U01
Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
TRL_1A_U01, TRL_1A_U07, TRL_1A_U12, TRL_1A_U13, TRL_1A_U14, TRL_1A_U29R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C10_K01
Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K07InzA_K02C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C10_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą przeznaczenia, budowy i zasady działania typowych mechanizmów. Zna zasady przeprowadzania kinematycznej i dynamicznej analizy mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym korzystaniem z niej
3,5Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi ją wykorzystać w typowych sytuacjach
4,5Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5
5,0Student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać nawet w sytuacjach nietypowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C10_U01
Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych
3,5Umiejętności pomiędzy 3 a 4
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe
4,5Umiejętności pomiędzy 4 a 5
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C10_K01
Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
2,0Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności
3,0Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole
3,5Kompetencje pośrednie między 3 a 4
4,0Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami
4,5Kompetencje pośrednie między 4 a 5
5,0Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień.

Literatura podstawowa

  1. Kuczewski J., Miszczak M.:, Części maszyn i teoria mechanizmów, PWN, Warszawa, 1985

Literatura dodatkowa

  1. praca zbiorowa, Poradnik mechanika, REA, Warszawa, 2008
  2. Morecki A., Knapczyk J., Teoria mechanizmów i manipulatorów. Podstawy i przykłady zastosowań w praktyce, WNT, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.9
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Wykonanie sprawozdań17
A-A-2Udział w sprawdzianach4
A-A-3uczestnictwo w zajęciach9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Studiowanie literatury19
A-W-3Udział w sprawdzianach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C10_W01Student posiada wiedzę dotyczącą przeznaczenia, budowy i zasady działania typowych mechanizmów. Zna zasady przeprowadzania kinematycznej i dynamicznej analizy mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W14ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn, obejmującą strukturę mechanizmów, metody wyznaczania ich trajektorii ruchu, prędkości, przyśpieszeń i sił, bilans energetyczny maszyny, wyrównoważenie mas, tolerancje i pasowania, chropowatość i falistość powierzchni, połączenia, elementy sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, mechanizmy krzywkowe, prostowody i mechanizmy kierujące, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn, w tym niezbędną do: 1) analizy pracy mechanizmów, 2) prawidłowego doboru części i zespołów w urządzeniach, 3) projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów maszyn i urządzeń;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn
Treści programoweT-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym korzystaniem z niej
3,5Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi ją wykorzystać w typowych sytuacjach
4,5Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5
5,0Student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać nawet w sytuacjach nietypowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C10_U01Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
TRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U12potrafi zastosować poznaną wiedzę z mechaniki technicznej oraz mechaniki płynów do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich oraz rozumienia określonych zjawisk fizycznych;
TRL_1A_U13potrafi zastosować nabytą wiedzę z obszaru nauki o materiałach, między innymi do właściwego ich stosowania w technice rolniczej i leśnej;
TRL_1A_U14potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn
Treści programoweT-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych
3,5Umiejętności pomiędzy 3 a 4
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe
4,5Umiejętności pomiędzy 4 a 5
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C10_K01Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn
Treści programoweT-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności
3,0Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole
3,5Kompetencje pośrednie między 3 a 4
4,0Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami
4,5Kompetencje pośrednie między 4 a 5
5,0Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień.