Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O08-2_W1 | ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki,
ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie:
maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, oobiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, maszynoznawstwa leśnego, |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W18 | ma uporządkowaną, podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki, obejmującą pole elektryczne i magnetyczne, obwody prądu stałego oraz przemiennego jednofazowego i trójfazowego, obliczenia obwodów elektrycznych, pomiary podstawowych wielkości elektrycznych, maszyny elektryczne, instalacje elektryczne, ochronę przeciwporażeniową, wytwarzanie, przesyłanie i użytkowanie energii elektrycznej, układy elektroniczne i ich elementy, energoelektronikę, w tym przydatną i niezbędną do eksploatacji urządzeń elektrycznych i elektronicznych występujących w rolnictwie i leśnictwie; |
---|
TRL_1A_W22 | ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie:
1) maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, obejmującą budowę, działanie, regulację maszyn oraz teorię pracy wybranych zespołów roboczych - narzędzia i maszyny do uprawy roli, nawożenia, siewu, sadzenia, uprawy międzyrzędowej, ochrony roślin, zbioru siana, zielonek, zbioru zbóż i obróbki ziarna, zbioru ziemniaków i buraków,
2) obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmującą urządzenia transportowe, urządzenia do produkcji pasz, obiekty i urządze-nia wykorzystywane przy chowie najważniejszych gatunków zwierząt go-spodarskich, urządzenia i obiekty stosowane przy gospodarce odchodami, urządzenia do doju mechanicznego, urządzenia stosowane przy wentylacji i ogrzewaniu budynków inwentarskich oraz środki techniczne wykorzystywane w obrocie zwierzętami, z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt,
3) maszynoznawstwa leśnego, obejmującą urządzenia do zbioru, obróbki i sor-towania nasion drzew leśnych, maszyny i narzędzia stosowane przy pracach szkółkarskich, odnawianiu lasu i zalesianiu, pielęgnacji i ochronie lasu oraz stosowane przy pozyskiwaniu drewna oraz uprzątaniu pozostałości zrębowych; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem nauczania jest uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania układów i urządzeń elektrotechnicznych i elektronicznych w pojazdach i maszynach rolniczych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wiadomości wprowadzające. Źródła energii elektrycznej w pojazdach. Podstawowe układy elektryczne stosowane w pojazdach i maszynach rolniczych. |
---|
T-W-2 | Czujniki i przetworniki pomiarowe. Sterowniki i nastawniki. Elementy wykonawcze. |
T-W-3 | Układy sterowane elektronicznie. Urządzenia sterujące z samodiagnozowaniem. Adaptacyjne układy regulacji. |
T-W-4 | Komputery pokładowe pojazdów i maszyn rolniczych. Transmisja danych. |
T-W-5 | Magistrale systemowe. Układy diagnostyczne. Testery układów. |
T-A-1 | Wiadomości wprowadzające. Źródła energii elektrycznej w pojazdach. |
T-A-2 | Podstawowe układy elektryczne stosowane w pojazdach i maszynach rolniczych. Czujniki i przetworniki pomiarowe. |
T-A-3 | Sterowniki i nastawniki. Elementy wykonawcze. Układy sterowane elektronicznie. |
T-A-4 | Urządzenia sterujące z samodiagnozowaniem. Adaptacyjne układy regulacji. Komputery pokładowe pojazdów i maszyn rolniczych. Transmisja danych. |
T-A-5 | Magistrale systemowe. Układy diagnostyczne. Testery układów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Opis |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wiedzy |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, ale nie potrafi jej zastosować. |
3,5 | Student posiada wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. |
4,0 | Student posiada wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. |
4,5 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją zastosować w stopniu podstawowym. |
5,0 | Student posiada zaawansowaną wiedzę, potrafi ją swobodnie zastosować. |