Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Automatyka w technice motoryzacyjnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Automatyka w technice motoryzacyjnej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość budowy i zasady działania podzespołów pojazdu mechanicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie zasady działania elektronicznych systemów sterowania i kontroli pojazdu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sterowanie bezstykowe układów zapłonowych | 2 |
T-A-2 | Systemy wtrysku akumulatorowego w silnikach ZS | 2 |
T-A-3 | Kompleksowe sterowanie pracą silnika | 2 |
T-A-4 | Elektronizacja układu kierowania pojazdem | 2 |
T-A-5 | Urządzenia kontrolno-pomiarowe | 2 |
T-A-6 | Systemy diagnostyki pokładowej EOBD | 2 |
T-A-7 | Systemy nawigacyjne | 2 |
T-A-8 | Systemy sterowania napędem pojazdów hybrydowych | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozwój automatyki i elektroniki w technice motoryzacyjnej | 1 |
T-W-2 | Elektroniczne systemy zapłonowe | 2 |
T-W-3 | Wtrysk paliwa w silnikach ZI | 2 |
T-W-4 | Układy zasilania silników ZS | 2 |
T-W-5 | Automatyzacja sterowania procesami roboczymi silnika | 2 |
T-W-6 | Automatyzacja sterowania skrzynią przekładniową | 2 |
T-W-7 | Regulacja siły hamowania i siły napędowej pojazdu | 2 |
T-W-8 | Systemy zwiększające bezpieczeństwo w pojeździe | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 15 |
A-A-3 | przygotowanie referatu | 15 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 15 |
A-W-3 | konsultacje | 15 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie obserwacji pracy w grupie |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O09-2_W01 ma wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej | TRL_1A_W19 | R1A_W04, R1A_W05 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O09-2_U01 potrafi zidentyfikować i określić sposób działania układów automatyki w pojazdach | TRL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_O09-2_K01 jest świadomy swojej wiedzy, potrafi myśleć kreatywnie | TRL_1A_K01, TRL_1A_K07 | R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08 | InzA_K02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O09-2_W01 ma wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej | 2,0 | nie ma wiedzy w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej |
3,0 | ma znikomą wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej | |
3,5 | ma wystarczającą wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej | |
4,0 | ma wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej | |
4,5 | ma dobrą wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej | |
5,0 | ma doskonałą wiedzę w zakresie układów automatyki stosowanych w technice motoryzacyjnej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O09-2_U01 potrafi zidentyfikować i określić sposób działania układów automatyki w pojazdach | 2,0 | nie potrafi zidentyfikować i określić sposobu działania układów automatyki w pojazdach |
3,0 | potrafi zidentyfikować i określić sposób działania tylko niektórych układów automatyki w pojazdach | |
3,5 | potrafi zidentyfikować i określić sposób działania prostych układów automatyki w pojazdach | |
4,0 | potrafi zidentyfikować i określić sposób działania złożonych układów automatyki w pojazdach | |
4,5 | potrafi zidentyfikować i określić sposób działania skomplikowanych układów automatyki w pojazdach | |
5,0 | doskonale potrafi zidentyfikować i określić sposób działania większości układów automatyki w pojazdach |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_O09-2_K01 jest świadomy swojej wiedzy, potrafi myśleć kreatywnie | 2,0 | nie jest świadomy swojej wiedzy, nie potrafi myśleć kreatywnie |
3,0 | nie jest świadomy do końca swojej wiedzy, ale potrafi myśleć kreatywnie | |
3,5 | jest świadomy swojej wiedzy, potrafi myśleć kreatywnie | |
4,0 | jest świadomy swojej wiedzy i umiejętności, potrafi myśleć kreatywnie | |
4,5 | jest świadomy swojej wiedzy, potrafi myśleć kreatywnie i przedsiębiorczo | |
5,0 | jest doskonale świadomy swojej wiedzy, potrafi myśleć kreatywnie, w grupie pełni rolę lidera |
Literatura podstawowa
- Konopiński M., Elektronika w technice motoryzacyjnej, WKiŁ, Warszawa, 1987