Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O15-1_U01 | Student potrafi dokonać wyboru odpowiedniej metody kształtowania parametrów użytkowych warstwy wierzchniej węzłów kinematycznych i części roboczych, dla danych warunków ich użytkowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U16 | wykazuje znajomość wytwórczych procedur technologicznych dla części ma-szyn i urządzeń oraz potrafi zastosować właściwe sposoby lub metody przy obsługiwaniu i utrzymywaniu maszyn; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnym stanem technik i technologii kształtowania warstw wierzchnich materiałów konstrukcyjnych. |
---|
C-2 | Przygotowanie do samodzielnej realizacji procesu eksploatacji obiektów technicznych z uwzględnieniem praktycznych możliwości optymalizacji ich czasu pracy do momentu wyczerpania trwałości normatywnej. |
Treści programowe | T-W-5 | Charakterystyka wybranych metod technologicznych konstytuowania właściwości użytkowych powierzchni roboczych: obróbka mechaniczna, obróbka cieplna i cieplno-chemiczna, implantacja jonowa, techniki laserowe. |
---|
T-A-2 | Spsoby nanoszenia, funkcje i stosowane materiały powłokowe. |
T-A-1 | Analiza możliwości optymalizacji trwałości wybranych węzłów ślizgowych, poprzez modyfikowanie cech użytkowych ich powierzchni roboczych. |
T-A-3 | Wybór metody obróbki powierzchni części roboczych dla zakładanych warunków użytkowania. |
T-A-4 | Możliwości techniczne umacniania powierzchni roboczych w procesach obsługi technicznej. |
T-A-5 | Kompozyty polimerowe w procesach regeneracji części maszyn. |
T-A-6 | Prezentacje multimedialne zadań opracowanych przez studentów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie i prezentacja na zajęciach audytoryjnych, opracowania multimedialnego dotyczącego wybranych treści z ćwiczeń audytoryjnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać informacji przekazywanych na zajęciach w celu wykonania pracy zaliczeniowej. |
3,0 | Student przy wydatnej pomocy nauczyciela przygotowuje prezentację na zadany temat. |
3,5 | Student samodzielnie wykonuje prezentację na zadany temat. |
4,0 | Student samodzielnie wykonuje prezentację na zadany temat, wykazując się dobrym rozpoznaniem tematyki, w sposób jasny i prawidłowy formułuje wnioski. |
4,5 | Student na zadany temat samodzielnie wykonuje prezentację na wysokim poziomie edytorskim i merytorycznym, wykazuje się dobrym rozpoznaniem tematyki, w sposób jasny i prawidłowy formułuje wnioski. |
5,0 | Student na zadany temat samodzielnie wykonuje prezentację na wysokim poziomie edytorskim i merytorycznym, wykazuje się bardzo dobrym rozpoznaniem tematyki, w sposób jasny i prawidłowy formułuje wnioski. |