Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C17_W01 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn obejmującą elementy i połączenia kształtowe, wciskane, gwintowe, sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W14 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn, obejmującą strukturę mechanizmów, metody wyznaczania ich trajektorii ruchu, prędkości, przyśpieszeń i sił, bilans energetyczny maszyny, wyrównoważenie mas, tolerancje i pasowania, chropowatość i falistość powierzchni, połączenia, elementy sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, mechanizmy krzywkowe, prostowody i mechanizmy kierujące, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn, w tym niezbędną do:
1) analizy pracy mechanizmów,
2) prawidłowego doboru części i zespołów w urządzeniach,
3) projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów maszyn i urządzeń; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową, zasadą działania i obliczeniem części maszyn |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Połączenia nitowe, siły i naprężenia w złączach.. Połączenia spawane i ich zastosowanie. Rodzaje spoin spawalniczych. Połączenia zgrzewane, lutowane, klejone i ich zastosowanie. Połączenia wciskowe. Charakterystyka i klasyfikacja połączeń wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych i klinowych. Połączenia gwintowe. Rodzaje gwintów i ich zastosowanie. Budowa i podstawowe parametry gwintu. Klasyfikacja sprężyn. Podstawowe parametry sprężyn śrubowych. Klasyfikacja osi, wałów i czopów. Klasyfikacja łożysk. Rodzaje łożysk tocznych i ich oznaczenie. Parametry przekładni mechanicznych. Przekładnie zębate, cierne, pasowe i łańcuchowe. Rodzaje i charakterystyka sprzęgieł i hamulców. Klasyfikacja uszczelnień technicznych. Materiały uszczelniające. |
---|
T-A-1 | Konstruowanie i obliczenia wytrzymałościowe połączeń nitowych, spawanych, zgrzewanych, lutowanych, klejonych, wpustowych, wielowypustowych, kołkowych, sworzniowych, klinowych, wtłaczanych, skurczowych, gwintowych, sprężyn śrubowych, osi, wałów, łożysk ślizgowych, łożysk tocznych, przekładni zębatych, przekładni ciernych walcowych, przekładni pasowych, przekładni łańcuchowych, sprzęgieł i hamulców. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Pokaz |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym je wykorzystaniem jej |
3,5 | Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4 |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać |
4,5 | Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5 |
5,0 | Student opanował całokształt wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi efektywnie z niej korzystać |