Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)
Sylabus przedmiotu Mechanizacja produkcji zwierzęcej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanizacja produkcji zwierzęcej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Józef Wasilewski <Jozef.Wasilewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstaw zootechnicznych produkcji zwierzęcej |
W-2 | Znajomośc zagadnień budowy i eksploatacji maszyn i urządzeń |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przybliżyć problematykę i aktualne zagadnienia funkcjonowania obiektów inwentarskich wraz z ich infrastrukturą techniczną i organizacyjną |
C-2 | Umożliwić dostrzeganie i rozumienie związków zachodzących w procesie utrzymania zwierząt gospodarskich |
C-3 | Przybliżyć problematykę i aktualne zagadnienia badań laboratoryjnych z zakresu: • badania mechanicznych własności pasz, • badania urządzeń do doju mechanicznego oraz ich parametrów, • badania stanowisk i wyposażenia do utrzymania zwierząt gospodarskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Mechanizacja utrzymania zwierząt gospodarskich | 1 |
T-A-2 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania bydła mlecznego | 2 |
T-A-3 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania bydła mięsnego | 2 |
T-A-4 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania trzody chlewnej | 2 |
T-A-5 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania owiec | 2 |
T-A-6 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania koni | 2 |
T-A-7 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania brojlerów kurzych | 2 |
T-A-8 | Rozwiązania technologiczno-techniczne utrzymania niosek kurzych | 2 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Badanie stopnia zmieszania komponentów pasz sypkich | 4 |
T-L-2 | Cechy fizyczne komponentów paszowych - badanie gęstości utrzęsionej | 2 |
T-L-3 | Cechy fizyczne komponentów paszowych - badanie gęstości usypnej | 2 |
T-L-4 | Jakośc paszy granulowanej - badanie jednorodności długości | 2 |
T-L-5 | Jakośc paszy granulowanej - badanie wytrzymałości kinetycznej | 2 |
T-L-6 | Jakośc paszy granulowanej - badanie twardości | 2 |
T-L-7 | Jakośc paszy granulowanej - badanie pęknięc i błędów kształtu granul | 2 |
T-L-8 | Charakterystyka eksploatacyjno-konstrukcyjna dojarki mecganicznej | 2 |
T-L-9 | Badanie wydajności pompy próżniowej dojarki mechanicznej | 2 |
T-L-10 | Pomiar i regulacja naciągu gum strzykowych | 2 |
T-L-11 | Badanie parametrów pracy pulsatora HP-100 | 2 |
T-L-12 | Charakterystyka eksploatacyjno-konstrukcyjna stanowisk dla utrzymania bydła | 2 |
T-L-13 | Charakterystyka eksploatacyjno-konstrukcyjna stanowisk dla utrzymania trzody chlewnej | 2 |
T-L-14 | Charakterystyka eksploatacyjno-konstrukcyjna elektrycznych ogrodzeń pastwisk | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Warunki dobrostanu w produkcji zwierzęcej | 2 |
T-W-2 | Transport w produkcji zwierzęcej | 2 |
T-W-3 | Produkcja pasz z roślin zielonych, z roślin okopowych, ze zbóż i produkcja pasz pełnoskładnikowych | 2 |
T-W-4 | Zaopatrzenie budynków inwentarskich w wodę | 2 |
T-W-5 | Mechanizacja zadawania pasz dla zwierząt gospodarskich | 2 |
T-W-6 | Rozwiązania techniczne i organizacyjne doju mechanicznego | 2 |
T-W-7 | Usuwanie i magazynowanie obornika, gnojówki i gnojowicy | 2 |
T-W-8 | Wentylacja i ogrzewanie budynków inwentarskich | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęc aydytoryjnych | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do sprawdzianów | 8 |
31 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do cwiczeń na podstawie instrukcji laboratoryjnych | 15 |
A-L-3 | Wykonanie sprawozdania z cwiczenia laboratoryjnego | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów (do kolokwium) | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody eksponujące - prezentacje multimedialne, film, ekspozycja |
M-3 | Metody praktyczne - cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z zakresu treści cwiczeniowych |
S-3 | Ocena formująca: Sprawdziany (tzw. wejściówki) przed kolejnymi cwczeniami laboratoryjnymi |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie cwiczeń laboratoryjnych na postawie ocen cząstkowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C28_W22 Ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmującą urządzenia transportowe, urządzenia do produkcji pasz, obiekty i urządzenia wykorzystywane przy chowie najważniejszych gatunków zwierząt go-spodarskich, urządzenia i obiekty stosowane przy gospodarce odchodami, urządzenia do doju mechanicznego, urządzenia stosowane przy wentylacji i ogrzewaniu budynków inwentarskich z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt, | TRL_1A_W22 | R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TRL_1A_C28_W23 Ma wiedzę obejmującą techniczne i technologiczne zasady użytkowania maszyn i urządzeń, dobór parametrów ich użytkowania, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, obsługę i diagnostykę techniczną maszyn oraz ich przechowywanie, | TRL_1A_W23 | R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C28_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; | TRL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1 | T-A-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
TRL_1A_C28_U03 Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; | TRL_1A_U03 | R1A_U01 | — | C-2 | T-A-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TRL_1A_C28_U04 Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, | TRL_1A_U04 | R1A_U02 | InzA_U06 | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-2 | S-2 |
TRL_1A_C28_U07 Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji zwierzęcej | TRL_1A_U07 | R1A_U05, R1A_U06 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07 | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-3 | S-3 |
TRL_1A_C28_U19 Potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | TRL_1A_U19 | R1A_U04, R1A_U06, R1A_U07 | InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1, C-2 | T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-3 | S-3 |
TRL_1A_C28_U24 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań dostrzegac i oceniac zagrożenia środowiska naturalnego ze strony produkcji zwierzęcej | TRL_1A_U24 | R1A_U05, R1A_U07 | InzA_U03, InzA_U05 | C-1 | T-W-3, T-W-7 | M-2, M-3 | S-3 |
TRL_1A_C28_U29 Właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; | TRL_1A_U29 | R1A_U06 | InzA_U07 | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-10, T-L-11 | M-3 | S-3, S-4 |
TRL_1A_C28_U30 Potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty oraz wyciągać wnioski z ich wyników; | TRL_1A_U30 | R1A_U04 | InzA_U01 | C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14 | M-3 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_1A_C28_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania; | TRL_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | InzA_K02 | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
TRL_1A_C28_K02 Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym; | TRL_1A_K02 | R1A_K07 | InzA_K02 | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
TRL_1A_C28_K05 Rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko, i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje; | TRL_1A_K05 | R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TRL_1A_C28_K06 Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu; | TRL_1A_K06 | R1A_K05 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C28_W22 Ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie: obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmującą urządzenia transportowe, urządzenia do produkcji pasz, obiekty i urządzenia wykorzystywane przy chowie najważniejszych gatunków zwierząt go-spodarskich, urządzenia i obiekty stosowane przy gospodarce odchodami, urządzenia do doju mechanicznego, urządzenia stosowane przy wentylacji i ogrzewaniu budynków inwentarskich z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt, | 2,0 | Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | |
4,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej oraz ich parametry techniczno-technologiczne | |
4,5 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej oraz ich parametry techniczno-technologiczne oraz dokonuje oceny ich obecnego stanu i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska | |
5,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, zna obiekty i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej oraz ich parametry techniczno-technologiczne oraz dokonuje oceny ich obecnego stanu i perspektyw rozwoju szczególnie w zakresie dobrostanu i ochrony środowiska zna zagadnienia ich projektowania | |
TRL_1A_C28_W23 Ma wiedzę obejmującą techniczne i technologiczne zasady użytkowania maszyn i urządzeń, dobór parametrów ich użytkowania, planowanie procesu technologicznego z uwzględnieniem rodzaju i rozmiarów produkcji oraz kosztów, obsługę i diagnostykę techniczną maszyn oraz ich przechowywanie, | 2,0 | Nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu |
3,0 | Posiada ograniczoną wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej | |
4,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej szczególnie w zakresie ich parametrów techniczno-technologicznych | |
4,5 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej szczególnie w zakresie ich parametrów techniczno-technologicznych oraz diagnostyki i przechowywania maszyn | |
5,0 | Posiada wiedzę w zakresie treści przedmiotu dla tego efektu, ma wiedzę w zakresie eksploatacji maszyn w produkcji zwierzęcej szczególnie w zakresie ich parametrów techniczno-technologicznych oraz diagnostyki i przechowywania maszyn, dokonuje oceny obecnego stanu eksploatacji maszyn i perspektyw rozwoju, zna zagadnienia projektowania i liczenia kosztów procesu technologicznego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C28_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; | 2,0 | Nie potrafi przedstawic wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Prezentuje podstawowe definicje be z umiejętności analizy faktów | |
3,5 | Prezentuje wiedzę podstawową oraz potrafi analizowac prezentowane treści | |
4,0 | Efektywnie i analitycznie prezentuje wiedzę oraz prowadzi dyskusję | |
4,5 | Potrafi efektywnie, analitycznie, dyskusyjnie omawiac wybrane zagadnienia | |
5,0 | Potrafi efektywnie prezentowac wiedzę, analizowac, dyskutowac o wybranym zagadnieniu oraz proponowac rozwiązania syntezujące wnioski | |
TRL_1A_C28_U03 Ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; | 2,0 | Nie potrafi ustalic planu samokształcenia |
3,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia | |
3,5 | Potrafi ustalic plan samokształcenia i potrafi go realizowac | |
4,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia, realizuje go, ocenia poszczególne etapy | |
4,5 | Potrafi ustalic plan samokształcenia, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia cele | |
5,0 | Potrafi ustalic plan samokształcenia, realizuje go, ocenia poszczególne etapy, stawia bliższe i dalsze cele w zakresie dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska | |
TRL_1A_C28_U04 Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, | 2,0 | Nie potrafi pracowac samodzielnie i w zespole |
3,0 | Prezentuje minimalne umiejętności pracy samodzielnie i w zespole | |
3,5 | Prezentuje umiejętności efektywnej pracy samodzielnie i w zespole | |
4,0 | Prezentuje umiejętności efektywnej pracy samodzielnie, a w zespole poprzez dyskusje i analizy | |
4,5 | Prezentuje umiejętności efektywnej pracy samodzielnie, a w zespole poprzez prezentacje, dyskusje i analizy | |
5,0 | Prezentuje umiejętności efektywnej pracy samodzielnie, a w zespole poprzez prezentacje, dyskusje i analizy oraz poprzez propozycje zmian i modyfikacje | |
TRL_1A_C28_U07 Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji zwierzęcej | 2,0 | Nie potrafi zastosowac metod matematycznych i statystycznych |
3,0 | Potrafi w ograniczonym stopniu zastosowac metody matematyczne i statystyczne | |
3,5 | Potrafi efektywnie zastosowac metody matematyczne i statystyczne | |
4,0 | Potrafi efektywnie zastosowac metody matematyczne i statystyczne do opisu doświadczeń i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich | |
4,5 | Potrafi efektywnie zastosowac metody matematyczne i statystyczne do opisu doświadczeń i rozwiązywania prostych zadań inżynierskichoraz wnioskowac na podstawie statystycznej analizy danych | |
5,0 | Potrafi efektywnie zastosowac metody matematyczne i statystyczne do opisu doświadczeń i rozwiązywania prostych zadań inżynierskichoraz wnioskowac na podstawie statystycznej analizy danych i na tej podstawie proponowac zmiany | |
TRL_1A_C28_U19 Potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | 2,0 | Nie potrafi dobierac oraz właściwie i racjonalnie użytkowac pojazdów, maszyn i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej |
3,0 | Potrafi dobierac pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | |
3,5 | Potrafi dobierac oraz właściwie użytkowac pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | |
4,0 | Potrafi dobierac oraz właściwie i racjonalnie użytkowac pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | |
4,5 | Potrafi umiejętnie dobierac oraz właściwie i racjonalnie użytkowac pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej | |
5,0 | Potrafi umiejętnie dobierac oraz właściwie i racjonalnie użytkowac pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji zwierzęcej uwzględniając dobrostan zwierząt i ochronę środowiska | |
TRL_1A_C28_U24 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań dostrzegac i oceniac zagrożenia środowiska naturalnego ze strony produkcji zwierzęcej | 2,0 | Nie dostrzega aspektów zagrożeń środowiska przy projektowaniu |
3,0 | Dostrzega aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu | |
3,5 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu | |
4,0 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu, potrafi wybierac sposoby działania ograniczające ujemny wpływ na środowisko | |
4,5 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu, potrafi wybierac sposoby działania ograniczające ujemny wpływ na środowisko, potrafi podjąc dyskusję w tym temacie | |
5,0 | Dostrzega i potrafi zdefiniowac aspekty zagrożeń środowiska przy projektowaniu, potrafi wybierac sposoby działania ograniczające ujemny wpływ na środowisko, potrafi podjąc dyskusję w tym temacie i dokonac weryfikacji projektu | |
TRL_1A_C28_U29 Właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; | 2,0 | Nie próbuje szukac rozwiazań przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich |
3,0 | Prezentuje minimalne umiejętności przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich | |
3,5 | Próbuje w minimalnym stopniu oceniac możliwośc zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich | |
4,0 | Poprawnie ocenia możliwośc zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich | |
4,5 | Poprawnie i efektywnie ocenia możliwośc zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich | |
5,0 | Poprawnie i efektywnie ocenia możliwośc zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz zgłasza propozycje zmian i modyfikacji | |
TRL_1A_C28_U30 Potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty oraz wyciągać wnioski z ich wyników; | 2,0 | Nie potrafi ustalic planu działania |
3,0 | Potrafi ustalic plan działania, ale ma problemy z jego realizacją | |
3,5 | Potrafi ustalic plan działania i przygotowac warunki do realizacji eksperymentu | |
4,0 | Potrafi ustalic plan działania, przygotowac warunki do realizacji eksperymentu i zrealizowac eksperyment | |
4,5 | Potrafi ustalic plan działania, przygotowac warunki do realizacji eksperymentu, zrealizowac eksperyment oraz wyciągnąc wnioski z uzyskanych wyników | |
5,0 | Potrafi ustalic plan działania, przygotowac warunki do realizacji eksperymentu, zrealizowac eksperyment oraz wyciągnąc wnioski z uzyskanych wyników i zaproponowac zmiany i modyfikacje |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_1A_C28_K01 Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania; | 2,0 | Nie wykazuje aktywności i chęci do pozyskiwania wiedzy i umiejętności z zakresu przedmiotu |
3,0 | Potrafi określic braki wystepujące w swojej wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Potrafi połączyc posiadaną wiedzę z zakresu przedmiotu z zagadnieniami ogólnospołecznymi | |
4,0 | Jest świadomy braków wiedzy z zakresu przedmiotu oraz potrafi ustalic sposób jej uzupełnienia | |
4,5 | Jest zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności poprzez dociekliwośc w analizowaniu i dyskutowaniu zagadnień z zakresu przedmiotu | |
5,0 | Potrafi swobodnie prowadzic dyskusję w zakresie nowości i trendów w obszarze wiedzy przedmiotu | |
TRL_1A_C28_K02 Rozumie potrzebę ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze i innych źródłach, również w języku obcym; | 2,0 | Nie rozumie potrzeby ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu |
3,0 | Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Rozumie i ma świadomośc potrzeby ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu | |
4,0 | Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu | |
4,5 | Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu, korzysta z wielu różnych źródeł, również w języku obcym | |
5,0 | Dobrze określa potrzeby, rozumie i ma świadomośc ciągłego aktualizowania wiedzy w zakresie przedmiotu, korzysta z wielu różnych źródeł, również w conajmniej dwóch językach obcych | |
TRL_1A_C28_K05 Rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko, i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje; | 2,0 | Nie rozumie ważności i potrzeby ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu |
3,0 | Częściowo rozumie ważnośc i potrzebę ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu | |
3,5 | W pełni rozumie ważnośc i potrzebę ochrony środowiska naturalnego w zakresie przedmiotu | |
4,0 | Rozumie i wyprowadza wnioski dotyczące wpływu elementów mechanizacji produkcji zwierzęcej na ochronę środowiska naturalnego | |
4,5 | Rozumie i wyprowadza wnioski oraz potrafi wskazac luki dotyczące wpływu elementów mechanizacji produkcji zwierzęcej na ochronę środowiska naturalnego | |
5,0 | Swobodnie prowadzi dyskusję o wzajemnych zależnościach między elementami mechanizacji produkcji zwierzęcej a ochroną środowiska naturalnego | |
TRL_1A_C28_K06 Ma świadomość, że elementem produkcji rolniczej są zwierzęta gospodarskie i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z wytycznymi dobrostanu; | 2,0 | Nie ma świadomości, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) |
3,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) | |
3,5 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta) i jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem | |
4,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania | |
4,5 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej | |
5,0 | Ma świadomośc, że elementem produkcji rolniczej są istoty żywe (zwierzęta), jest wyczulony na ich traktowanie zgodnie z dobrostanem, rozumie potrzebę takiego postepowania, odpowiedzialnie podchodzi do projektowania infrastruktury produkcji zwierzecej, widzi koniecznośc pogłębiania tego zagadnienia |
Literatura podstawowa
- Romaniuk W., Wasilewski J., Przewodniki tematyczne z technologii i mechanizacji produkcji zwierzęcej, Ar Szczecin, Szczecin
- Praca zbiorowa, Systemy utrzymania bydła, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Systemy utrzymania świń, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Systemy utrzymania koni, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Systemy utrzymania owiec, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Systemy utrzymania drobiu, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Magazynowanie pasz, IBMER, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa, Magazynowanie nawozów naturalnych, IBMER, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Czasopisma tematyczne