Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (S3)
Sylabus przedmiotu Seminaria z opiekunem naukowym/promotorem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminaria z opiekunem naukowym/promotorem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka promotora | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zamiłowanie do pracy naukowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest przekazanie wiedzy , umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiajacych wykonania pracy doktorskiej i uzyskania stopnia doktora |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Analiza uzyskanych wyników badań i na tej podstawie zaplanowanie kolejnych eksperymentów | 20 |
20 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsultacje dotyczące, zgromadzonej przez doktoranta, literatury powiązanej z tematyką realizowanej pracy doktorskiej. | 10 |
10 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsultacje dotyczące oceny, kolejnych pozycji, zebranej literatury oraz przedstawionego przez doktoranta opracowania dotyczącego problematyki realizowanej pracy doktorskiej w świetle zebranej literatury. Opracowanie lub dopracowanie metodyki badawczej | 10 |
10 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsultacje dotyczące pisemnego opracowania uzyskanych wyników badań oraz dyskusji. Ocena ostatecznej wersji pracy doktorskiej. | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | opracowanie i analiza uzyskanych wyników badań | 30 |
A-K-3 | studiowanie literatury | 25 |
A-K-4 | tłumaczenie literatury obcojęzycznej | 15 |
90 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-K-2 | gromadzenie literatury | 30 |
A-K-3 | Tłumaczenie literatury obcojęzycznej | 20 |
60 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-K-2 | studiowanie i gromadzenie literatury | 30 |
A-K-3 | Tłumaczenie literatury obcojęzycznej | 10 |
A-K-4 | Przygotowanie przeglądu zebranego piśmiennictwa pod kątem problematyki badawczej realizowanej pracy doktorskiej | 10 |
60 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | uzupełnianie literatury | 10 |
A-K-3 | napisanie pierwszej wersji pracy doktorskiej | 40 |
A-K-4 | poprawki i uzupełnienia wskazane przez promotora | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące - seminarium , dyskusja naukowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiągnięć doktoranta na poszczególnych etapach realizacji przydzielonych do wykonania zadań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TŻS3_3A_D.8_W01 Doktorant ma wiedzę dotyczącą wymagań stawianych pracom doktorskim. Posiada również wiedzę niezbędną do jej realizacji. | TŻS3_3A_W03 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TŻS3_3A_D.8_U01 Doktorant posiada umiejętność korzystania ze specjalistycznego piśmiennictwa i krytycznej oceny tekstów naukowych. Potrafi także samodzielnie posługiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi | TŻS3_3A_U01, TŻS3_3A_U02 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TŻS3_3A_D.8_K01 Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych. | TŻS3_3A_K02, TŻS3_3A_K03 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TŻS3_3A_D.8_W01 Doktorant ma wiedzę dotyczącą wymagań stawianych pracom doktorskim. Posiada również wiedzę niezbędną do jej realizacji. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant ma postawową wiedzę dotyczącą wymagań jakie musi spełniać praca doktorska oraz etapów jej realizacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TŻS3_3A_D.8_U01 Doktorant posiada umiejętność korzystania ze specjalistycznego piśmiennictwa i krytycznej oceny tekstów naukowych. Potrafi także samodzielnie posługiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi | 2,0 | |
3,0 | Doktorant , posiada w stopniu postawowym, umiejętność krytycznej oceny publikacji zawartych w specjalistycznym piśmiennictwie. Potrafi, nie w pełni samodzielnie, poslugiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TŻS3_3A_D.8_K01 Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant nie jest w pełni krytyczny wobec własnych osiągnięć. Wykazuje umiarkowane zaangażowanie w poszukiwanie i wdrazanie nowych rozwiązań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgromadzona przez doktoranta