Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (S3)

Sylabus przedmiotu Seminaria z opiekunem naukowym/promotorem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminaria z opiekunem naukowym/promotorem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka promotora
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK2 10 0,01,00zaliczenie
konwersatoriaK4 10 0,01,00zaliczenie
konwersatoriaK6 20 0,01,00zaliczenie
konwersatoriaK8 20 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zamiłowanie do pracy naukowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest przekazanie wiedzy , umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiajacych wykonania pracy doktorskiej i uzyskania stopnia doktora

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Analiza uzyskanych wyników badań i na tej podstawie zaplanowanie kolejnych eksperymentów20
20
konwersatoria
T-K-1Konsultacje dotyczące, zgromadzonej przez doktoranta, literatury powiązanej z tematyką realizowanej pracy doktorskiej.10
10
konwersatoria
T-K-1Konsultacje dotyczące oceny, kolejnych pozycji, zebranej literatury oraz przedstawionego przez doktoranta opracowania dotyczącego problematyki realizowanej pracy doktorskiej w świetle zebranej literatury. Opracowanie lub dopracowanie metodyki badawczej10
10
konwersatoria
T-K-1Konsultacje dotyczące pisemnego opracowania uzyskanych wyników badań oraz dyskusji. Ocena ostatecznej wersji pracy doktorskiej.20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2opracowanie i analiza uzyskanych wyników badań30
A-K-3studiowanie literatury25
A-K-4tłumaczenie literatury obcojęzycznej15
90
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2gromadzenie literatury30
A-K-3Tłumaczenie literatury obcojęzycznej20
60
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2studiowanie i gromadzenie literatury30
A-K-3Tłumaczenie literatury obcojęzycznej10
A-K-4Przygotowanie przeglądu zebranego piśmiennictwa pod kątem problematyki badawczej realizowanej pracy doktorskiej10
60
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2uzupełnianie literatury10
A-K-3napisanie pierwszej wersji pracy doktorskiej40
A-K-4poprawki i uzupełnienia wskazane przez promotora20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące - seminarium , dyskusja naukowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiągnięć doktoranta na poszczególnych etapach realizacji przydzielonych do wykonania zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻS3_3A_D.8_W01
Doktorant ma wiedzę dotyczącą wymagań stawianych pracom doktorskim. Posiada również wiedzę niezbędną do jej realizacji.
TŻS3_3A_W03C-1T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻS3_3A_D.8_U01
Doktorant posiada umiejętność korzystania ze specjalistycznego piśmiennictwa i krytycznej oceny tekstów naukowych. Potrafi także samodzielnie posługiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi
TŻS3_3A_U01, TŻS3_3A_U02C-1T-K-1, T-K-1, T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻS3_3A_D.8_K01
Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych.
TŻS3_3A_K02, TŻS3_3A_K03C-1T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻS3_3A_D.8_W01
Doktorant ma wiedzę dotyczącą wymagań stawianych pracom doktorskim. Posiada również wiedzę niezbędną do jej realizacji.
2,0
3,0Doktorant ma postawową wiedzę dotyczącą wymagań jakie musi spełniać praca doktorska oraz etapów jej realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻS3_3A_D.8_U01
Doktorant posiada umiejętność korzystania ze specjalistycznego piśmiennictwa i krytycznej oceny tekstów naukowych. Potrafi także samodzielnie posługiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi
2,0
3,0Doktorant , posiada w stopniu postawowym, umiejętność krytycznej oceny publikacji zawartych w specjalistycznym piśmiennictwie. Potrafi, nie w pełni samodzielnie, poslugiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻS3_3A_D.8_K01
Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych.
2,0
3,0Doktorant nie jest w pełni krytyczny wobec własnych osiągnięć. Wykazuje umiarkowane zaangażowanie w poszukiwanie i wdrazanie nowych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zgromadzona przez doktoranta

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Analiza uzyskanych wyników badań i na tej podstawie zaplanowanie kolejnych eksperymentów20
20

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje dotyczące, zgromadzonej przez doktoranta, literatury powiązanej z tematyką realizowanej pracy doktorskiej.10
10

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje dotyczące oceny, kolejnych pozycji, zebranej literatury oraz przedstawionego przez doktoranta opracowania dotyczącego problematyki realizowanej pracy doktorskiej w świetle zebranej literatury. Opracowanie lub dopracowanie metodyki badawczej10
10

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje dotyczące pisemnego opracowania uzyskanych wyników badań oraz dyskusji. Ocena ostatecznej wersji pracy doktorskiej.20
20

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2opracowanie i analiza uzyskanych wyników badań30
A-K-3studiowanie literatury25
A-K-4tłumaczenie literatury obcojęzycznej15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2gromadzenie literatury30
A-K-3Tłumaczenie literatury obcojęzycznej20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2studiowanie i gromadzenie literatury30
A-K-3Tłumaczenie literatury obcojęzycznej10
A-K-4Przygotowanie przeglądu zebranego piśmiennictwa pod kątem problematyki badawczej realizowanej pracy doktorskiej10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2uzupełnianie literatury10
A-K-3napisanie pierwszej wersji pracy doktorskiej40
A-K-4poprawki i uzupełnienia wskazane przez promotora20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻS3_3A_D.8_W01Doktorant ma wiedzę dotyczącą wymagań stawianych pracom doktorskim. Posiada również wiedzę niezbędną do jej realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻS3_3A_W03Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę dotyczącą tradycyjnych i nowych surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz nowoczesnych metod ich przetwarzania i utrwalania.
Cel przedmiotuC-1Celem jest przekazanie wiedzy , umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiajacych wykonania pracy doktorskiej i uzyskania stopnia doktora
Treści programoweT-K-1Konsultacje dotyczące, zgromadzonej przez doktoranta, literatury powiązanej z tematyką realizowanej pracy doktorskiej.
T-K-1Konsultacje dotyczące oceny, kolejnych pozycji, zebranej literatury oraz przedstawionego przez doktoranta opracowania dotyczącego problematyki realizowanej pracy doktorskiej w świetle zebranej literatury. Opracowanie lub dopracowanie metodyki badawczej
T-K-1Analiza uzyskanych wyników badań i na tej podstawie zaplanowanie kolejnych eksperymentów
T-K-1Konsultacje dotyczące pisemnego opracowania uzyskanych wyników badań oraz dyskusji. Ocena ostatecznej wersji pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - seminarium , dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiągnięć doktoranta na poszczególnych etapach realizacji przydzielonych do wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant ma postawową wiedzę dotyczącą wymagań jakie musi spełniać praca doktorska oraz etapów jej realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻS3_3A_D.8_U01Doktorant posiada umiejętność korzystania ze specjalistycznego piśmiennictwa i krytycznej oceny tekstów naukowych. Potrafi także samodzielnie posługiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻS3_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej oceny tekstów i wyników badań naukowych, pozwalającej na formułowanie nowych koncepcji.
TŻS3_3A_U02Posiada umiejętność samodzielnego posługiwania się nowoczesnymi technikami i narzędziami badawczymi.
Cel przedmiotuC-1Celem jest przekazanie wiedzy , umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiajacych wykonania pracy doktorskiej i uzyskania stopnia doktora
Treści programoweT-K-1Konsultacje dotyczące, zgromadzonej przez doktoranta, literatury powiązanej z tematyką realizowanej pracy doktorskiej.
T-K-1Konsultacje dotyczące oceny, kolejnych pozycji, zebranej literatury oraz przedstawionego przez doktoranta opracowania dotyczącego problematyki realizowanej pracy doktorskiej w świetle zebranej literatury. Opracowanie lub dopracowanie metodyki badawczej
T-K-1Analiza uzyskanych wyników badań i na tej podstawie zaplanowanie kolejnych eksperymentów
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - seminarium , dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiągnięć doktoranta na poszczególnych etapach realizacji przydzielonych do wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant , posiada w stopniu postawowym, umiejętność krytycznej oceny publikacji zawartych w specjalistycznym piśmiennictwie. Potrafi, nie w pełni samodzielnie, poslugiwać się nowoczesnymi technikami badawczymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻS3_3A_D.8_K01Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻS3_3A_K02Ma samokrytycyzm w pracy twórczej
TŻS3_3A_K03Ma nawyk poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych/ praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia
Cel przedmiotuC-1Celem jest przekazanie wiedzy , umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiajacych wykonania pracy doktorskiej i uzyskania stopnia doktora
Treści programoweT-K-1Konsultacje dotyczące, zgromadzonej przez doktoranta, literatury powiązanej z tematyką realizowanej pracy doktorskiej.
T-K-1Konsultacje dotyczące oceny, kolejnych pozycji, zebranej literatury oraz przedstawionego przez doktoranta opracowania dotyczącego problematyki realizowanej pracy doktorskiej w świetle zebranej literatury. Opracowanie lub dopracowanie metodyki badawczej
T-K-1Analiza uzyskanych wyników badań i na tej podstawie zaplanowanie kolejnych eksperymentów
T-K-1Konsultacje dotyczące pisemnego opracowania uzyskanych wyników badań oraz dyskusji. Ocena ostatecznej wersji pracy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - seminarium , dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiągnięć doktoranta na poszczególnych etapach realizacji przydzielonych do wykonania zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant nie jest w pełni krytyczny wobec własnych osiągnięć. Wykazuje umiarkowane zaangażowanie w poszukiwanie i wdrazanie nowych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0