Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_PO3-4tzpw_U01 | Student potrafi sklasyfikować i ocenić wartość oraz przydatność poszczególnych produktów rybnych i pozostałych owoców morza. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZiZ_1A_U12 | Potrafi rozpoznać surowce pochodzenia wodnego, określić adekwatny dla danego organizmu sposób jego pozyskiwania, umie dokonać identyfikacji i analizy czynników wpływających na efektywność eksploatacji organizmów wodnych wykorzystywanych w przetwórstwie żywności. |
TZiZ_1A_U17 | Potrafi scharakteryzować, ocenić i sklasyfikować surowce pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produkty uboczne, określić zachodzące w nich przemiany i oszacować ich przydatność technologiczną. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat występowania, produkcji oraz konsumpcji organizmów zwierzęcych pozyskiwanych ze środowiska wodnego |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Nomenklatura i nazewnictwo produktów rybnych i owoców morza |
---|
T-L-2 | Statystyki połowowe oraz produkcji w akwakulturze |
T-L-3 | Produkcja, przetwórstwo oraz konsumpcja mięczaków |
T-L-4 | Produkcja, przetwórstwo i konsumpcja skorupiaków |
T-L-5 | Produkcja, przetwórstwo i konsumpcja ryb |
T-W-1 | Przegląd systematyczny ryb, skorupiaków oraz mięczaków. |
T-W-2 | Rozmieszczenie geograficzne i najwięksi producenci surowców rybnych i owoców morza. |
T-W-3 | Podstawowe definicje dotyczące akwakultury i rybołówstwa. |
T-W-4 | Znaczenie i konsumpcja poszczególnych grup owoców morza w świecie. |
T-W-5 | Wymagania sanitarne oraz regulacje prawne w obrocie i przetwórstwie owoców morza. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem prezentacji multimedialnych. |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w formie pisemnej lub ustnej na początku oraz w trakcie zajęć. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu przeprowadzone zostanie w oparciu o test wielokrotnego wyboru po zakończeniu cyklu zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozpoznawać oraz klasyfikować poszczególne grupy organizmów wodnych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |