Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Analiza instrumentalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza instrumentalna
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 18 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe umiejętnosci z zakresu chemii i fizyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-11. Podział metod instrumentalnych2
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej2
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych2
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności6
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności6
18
wykłady
T-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach Kolokwium zaliczeniowe w połowie i na koniec semestru Bierzące przygotowywanie się do ćwiczeń wg konspektów18
A-L-2Praca własna na powierzone zagadnienia, przygotowywanie projektów i prezentacji72
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zajęć21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
M-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C14_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług
TOW_1A_W01S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10InzA_W02C-1T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1, S-2
TOW_1A_C14_W02
Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
TOW_1A_W14S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_W03
Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
TOW_1A_W15S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_W04
Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
TOW_1A_W16S1A_W04, S1A_W06, S1A_W08InzA_W01, InzA_W02C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C14_U01
Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
TOW_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_U02
Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
TOW_1A_U06S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_U03
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
TOW_1A_U07S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07InzA_U06C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_U04
Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
TOW_1A_U11S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_U05
Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03InzA_U04, InzA_U05, InzA_U08C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_U06
Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
TOW_1A_U13S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2
TOW_1A_C14_U07
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego
TOW_1A_U17S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U10InzA_U05, InzA_U06C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C14_K01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki. Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
TOW_1A_K01, TOW_1A_K05, TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1
TOW_1A_C14_K02
Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K02S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05InzA_K02C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C14_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług
2,0
3,0ma dostateczna wiedzę na temat rodzajów metod instrumentalnych
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_W02
Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego oraz charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada w dostatecznym stopniu podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_W03
Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnegoi przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna w dostatecznym stopniu pojęcie żywności ekologicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_W04
Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
2,0
3,0Student ma dostateczną wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C14_U01
Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Przy pomocy prowadzącego wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne i dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi w sposób dostateczny posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_U02
Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
2,0
3,0Student potrafi w ograniczony stopniu prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_U03
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_U04
Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu osiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_U05
Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
2,0
3,0Student wykazuje w ograniczonym stopniu umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_U06
Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
2,0
3,0Student wykazuje w ograniczonym stopniu zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_U07
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego
2,0
3,0Student w niewielkim stopniu potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C14_K01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki. Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
2,0
3,0Student ma ostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_C14_K02
Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
2,0
3,0Student z oporami wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szczepanik W., Metody instrumentalne w analizie chemicznej, WN PWN Warszawa, 1999
  2. Witkiewicz Z., Podstawy chromatografii, WNT Warszawa, 2001
  3. Zieliński W, Rajca A (Eds), Metody spektroskopowe, WNT, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Journal of chromatography, Elsevier, 2011, Czasopisma - dostępne numery

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-11. Podział metod instrumentalnych2
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej2
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych2
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności6
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności6
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności9
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach Kolokwium zaliczeniowe w połowie i na koniec semestru Bierzące przygotowywanie się do ćwiczeń wg konspektów18
A-L-2Praca własna na powierzone zagadnienia, przygotowywanie projektów i prezentacji72
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zajęć21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma dostateczna wiedzę na temat rodzajów metod instrumentalnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_W02Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W14Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego oraz charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada w dostatecznym stopniu podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_W03Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnegoi przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna w dostatecznym stopniu pojęcie żywności ekologicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_W04Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W16Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostateczną wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Przy pomocy prowadzącego wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne i dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi w sposób dostateczny posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U02Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U06Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w ograniczony stopniu prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U03Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U04Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu osiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U05Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje w ograniczonym stopniu umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U06Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U13Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje w ograniczonym stopniu zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U17Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
M-1Środki audiowizualne. - wykład , prezentacje własne i studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium podsumowujące wiedzę z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w niewielkim stopniu potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki. Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma ostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C14_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z najnowszymi technikami stosowanymi w analizie chemicznej. Zwrócenie uwagi na wady i zalety poszczególnych technik instrumentalnych
C-2Nabycie umiejętności interpretacji wyników analiz instrumentalnych, doboru odpowiednich metod do rozwiązywania określonych problemów.
Treści programoweT-W-1Metody spektroskopowe i chromatograficzne w ocenie jakości żywności
T-L-11. Podział metod instrumentalnych
T-L-2Planowanie analizy chromatograficznej
T-L-3Kosztorysowanie analiz instrumentalnych
T-L-4Metody chromatograficzne w analizie zywności
T-L-5zastosowanie metod spektroskopowych w analizie żywności
Metody nauczaniaM-2Sprzęt laboratoryjny, sprzęt analizy instrumentalnej (chromatografy GC i HPLC; spektrofotometry IR, UV-Vis; fluorymetr).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje na temat bieżących ćwiczeń w oparciu o konspekty i przygotowanie na podstawie dostepnej literatury
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student z oporami wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
3,5
4,0
4,5
5,0