Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO7-2mhig_U01 | Student posiada umiejętność wykonania inwentaryzacji środowiska, prawidłowej interpretacji wyników i obserwacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z możliwościami wykorzystania turystycznego zlewni rzek, na przykładzie rzeki Odry i jej ujscia, rzek przymorskich i pobrzeża Bałtyku. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Historia elementam atrakcyjnościturystycznej:
Rys historyczny związany z rolą rzeki Odry w czasach prehistorycznych jako osią osadnictwa i wpływów kulturowych.
Odra jako oś transferowa w czasach nowożytnych.
Zrównoważone zagospodarowanie Odry szansą na rozwój transgraniczny.
Zabudowa antropogeniczna rzek przymorza - hydroelektrownie, przepławki dla ryb, rola estuarium i kanałow łączących jeziora z morzem. |
---|
T-W-2 | Geografia i bioróżnorodność atutami turystycznymi rzeki Odry:
- Środowisko geograficzne rzeki Odry - położenie i naturalne krainy geograficzne, budowa geologiczna i rozwój krajobrazu, warunki klimatyczne.
- Bioróżnorodność świata roślinnego i zwierzęcego.
- Parki, rezerwaty, obszary chronionego krajobrazu, użytki ekologiczne bezpośrednio związane z rzeką Odry.
- Elementy biologicznych i fizykochemicznych walorów wód przybrzeżnych Południowego Bałtyku - flora i fauna morza słonawego.
- Rola wybrzeża piaszczystego, klifowego i żwirowo-kamienistego dla bioróżnorodności awifauny, ssaków morskich i ichtiofauny. |
T-L-1 | Zajęcia terenowe z przygotowaniem projektu wykorzystania zarówno rzeki Odry, obszarów przymorskich, estuarium i morza Bałtyckiego jak i jej obszarów chronionych w celach turystycznych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład konwencjonalny |
---|
M-2 | Obserwacje terenowe |
M-3 | Zajęcia projektowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie projektu na koniec całego cyklu ćwiczeń |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student potrafi dokonać inwentaryzacji środowiska ale nie potrafi wyciągnąć na podstawie zgromagonych informacji wniosków |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |