Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Informatyka techniczna w budowie jachtów 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyka techniczna w budowie jachtów 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Żelazny <Katarzyna.Zelazny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu użytkownia i zastosowania komputerów |
W-2 | Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem narzędzi arkusza kalkulacyjnego, w tym analizy regresyjnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność wykorzystania algorytmów jako narzędzia do rozwiązywania zadań inżynierskich |
C-2 | Umiejętność wykorzystania programów statystycznych do analizy parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jachtów |
C-3 | Umiejętność wykorzystania specjalistycznego oprogramowania do obliczeń parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Algorytmy jako podstwawa rozwiązywania zadań obliczeniowych przy projektowaniu i eksploatacji jachtów. | 6 |
T-L-2 | Analiza statystyczna parametrów konstrukcyjnych i eskploatacyjnych jachtów. | 8 |
T-L-3 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
T-L-4 | Wykorzystanie możliwości programu Mathcad do obliczeń i analizy parametrów projektowych, konstrukcyjnych oraz eksploatacyjnych jachtów oraz materiałów używanych do ich budowy | 12 |
T-L-5 | Kolokwium sprawdzające | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 12 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 8 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne przy stanowisku komputerowym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu z użyciem komputera |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_B21_W01 Student zdobywa wiedzę z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych dotyczących zagadnień technicznych | BJ_1A_W04 | T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-3 | T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_B21_U01 Student powinien wykazać się umiejętnościami wykorzystania specjalistycznego oprogramowania do realizacji zadań typowych dla projektowania, konstruowania i eksploatacji jachtu | BJ_1A_U17 | T1A_U07 | InzA_U07 | C-3, C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_B21_K01 Student umie wykorzytać zdobytą wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych | BJ_1A_K01 | T1A_K01 | InzA_K02 | C-3, C-1, C-2 | T-L-2, T-L-1, T-L-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_B21_W01 Student zdobywa wiedzę z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych dotyczących zagadnień technicznych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych |
3,0 | Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu pracy w systemie operacyjnym, podstawowych pojęć dotyczących sieci komputerowych oraz możliwości rozwiązywania zadań technicznych. | |
3,5 | Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu organizacji pracy w systemie operacyjnym, podstawowych rodzajów sieci komputerowych oraz możliwości rozwiązywania zadań technicznych. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu organizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, podstawowych rodzajów sieci komputerowych i aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie organizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, architektury sieci komputerowych, aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych. | |
5,0 | Student posiada w pełni wiedzę w zakresie organizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, architektury sieci komputerowych, aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_B21_U01 Student powinien wykazać się umiejętnościami wykorzystania specjalistycznego oprogramowania do realizacji zadań typowych dla projektowania, konstruowania i eksploatacji jachtu | 2,0 | Student nie posiada umiejętności wykorzystania specjalistycznego oprogramowania do realizacji zadań typowych dla projektowania, konstruowania i eksploatacji jachtu |
3,0 | Student potrafi stworzyć algorytm prezentujący rozwiązanie zadania inżynierskiego, ale nie potrafi w pełni wyjaśnić jego działania.Potrafi przygotować i wprowadzić dane pod wymagania odpowiedniej aplikacji niezbędne do analizy statystycznej parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jachtów. Potrafi wprowadzić dane i wykonać podstawowe obliczenia w programie Mathcad | |
3,5 | Student potrafi stworzyć algorytm prezentujący rozwiązanie zadania inżynierskiego oraz wyjaśnić jego działanie.Potrafi przygotować i wprowadzić dane pod wymagania odpowiedniej aplikacji niezbędne do analizy statystycznej parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jachtów. Potrafi wprowadzić dane i wykonać obliczenia w programie Mathcad | |
4,0 | Student potrafi stworzyć algorytm prezentujący rozwiązanie zadania inżynierskiego oraz potrafi sprawdzić i w pełni wyjaśnić jego działanie.Potrafi wykorzystać możliwości odpowiedniej aplikacji niezbędne do analizy statystycznej parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jachtów. Potrafi wykorzystać możliwości programu Mathcad do obliczeń parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtów | |
4,5 | Student potrafi zaproponować algorytm do rozwiązania zadania inżynierskiego oraz wykorzystać je w praktyce.Potrafi wykorzystać możliwości odpowiedniej aplikacji do analizy statystycznej parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jachtów. Potrafi wykorzystać możliwości programu Mathcad do obliczeń parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtów | |
5,0 | Student potrafi zaproponować różne algorytmy do rozwiązania zadań inżynierskich oraz wykorzystać je w praktyce. Potrafi wykorzystać i zastosować możliwości odpowiedniej aplikacji do analizy statystycznej parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych jachtów. Potrafi wykorzystać w pełni możliwości programu Mathcad do obliczeń parametrów projektowych i eksploatacyjnych jachtów |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_B21_K01 Student umie wykorzytać zdobytą wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych | 2,0 | Student nie posiada umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych |
3,0 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji w rozwiązywaniu najprostszych zadań i problemów z zakresu budowy i eksploatacji jachtów | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji w rozwiązywaniu najprostszych zadań i problemów z zakresu budowy i eksploatacji jachtów oraz analizy poprawności ich realizacji | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji w rozwiązywaniu najprostszych zadań i problemów z zakresu budowy i eksploatacji jachtów oraz analizy poprawności ich realizacji dokonując doboru odpowiedniej metody oraz narzędzia | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji w rozwiązywaniu zadań i problemów z zakresu budowy i eksploatacji jachtów oraz analizy poprawności ich realizacji dokonując doboru odpowiedniej metody oraz narzędzia | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności do podnoszenia swoich kompetencji proponując różne rozwiązywania zadań i problemów z zakresu budowy i eksploatacji jachtów oraz analizy poprawności ich realizacji dokonująć doboru odpowiedniej metody oraz narzędzia |
Literatura podstawowa
- Wirth N., Algorytmy+Struktury=Programy, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1999
- Statistica : przewodnik, StatSoft, Kraków, 2011
- Analiza danych w programie Statistica - przegląd, StatSoft Polska, Kraków, 2010
- Pashechko M., Barszcz M., Dziedzic K., Zastosowanie programu MathCAD do rozwiązywania wybranych zagadnień inżynierskich, Politechnika Lubelska, Lublin, 2011
Literatura dodatkowa
- Jóźwiak J., Podgórski J., Statystyka od podstat, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001
- Wiśniewski M., Mathcad Plus 6.0, Exit, Warszawa, 1999