Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria bezpieczeństwa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Czyński <Michal.Czynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesław Józiak <Wieslaw.Joziak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,00,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Geometria z zakresu szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie się z zasadami tworzenia rysunków technicznych
C-2Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).1
T-P-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.5
T-P-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.4
T-P-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory4
T-P-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe4
T-P-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.4
T-P-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.6
T-P-8Zaliczenie: wykonanie samodzielnie zadania zaliczeniowego.2
30
wykłady
T-W-1Normy rysunkowe. Znormalizowane elementy rysunku technicznego1
T-W-2Rzutowanie prostokątne, widoki, przekroje, kłady3
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania3
T-W-4Tolerowanie wymiarów liniowych, kątów, powierzchni oraz kształtu i położenia2
T-W-5Rysunki konstrukcyjno-budowlane konstrukcji: żelbetowych, stalowych i drewnianych2
T-W-6Rysunki instalacyjne, plany sytuacyjne2
T-W-7Dokumentacja rysunkowa (zmiany na rysunkach, zasady dystrybucji dokumentacji)1
T-W-8Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Przygotowanie się do kolokwium7
A-P-3Zapoznanie się z instrukcją programu Autodesk Inventor i literaturą.12
A-P-4Konsultacje1
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie się do zaleczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnik przeźroczy, projektor)
M-2Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania i jakości wykonanych rysunków
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów rysunkowych, wrażenia estetycznego i terminu oddania rysunków.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego kolokwium zaliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_B07_W01
Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania prostej dokumentacji rysunkowej w postaci rysunków technicznych wykonawczych z zastosowaniem wytycznych ujętych w Polskich Normach
IB_1A_W05T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_B07_U01
Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach
IB_1A_U04, IB_1A_U08T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_B07_K01
Student zna poziom własnej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
IB_1A_K01T1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_B07_W01
Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania prostej dokumentacji rysunkowej w postaci rysunków technicznych wykonawczych z zastosowaniem wytycznych ujętych w Polskich Normach
2,0Student nie potrafi wykazać się znajomością wiedzy podanej w ramach przedmiotu. Ma braki w znajomości programu Autodesk Inventor.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zasad tworzenia i opisu rysunków technicznych. Nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student opanował cały zakres materiału. Wykazuje się znajomością zaawansowanych technik modelowania w programi Autodesk Inventor. W analizie potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0
5,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, anlizować a także wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_B07_U01
Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce - nie umie samodzielnie wykonywać rysunków techniczych. Wykazuje znaczne braki w znajomości obsługi programu Autodesk Inventor. Nie dotrzymuje terminu oddania rysunków.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny. Często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki na rysunkach wynikających z braku wiedzy.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki w programie Autodesk Inventor. Popełnia nieliczne błędy nie wynikające z braku wiedzy.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0
5,0Student wykonuje w terminie modele i rysunki bez znaczących błędów. Biegle posługuje sie programem Autodesk Inventor w zakresie podanym przez prowadzącego zajęcia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_B07_K01
Student zna poziom własnej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
2,0Student nie dostrzega potrzeby dalszego uczenia się i rozwijania swoich umiejętności
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Student dostrzega potrzeby dalszego uczenia się i rozwijania swoich umiejętności

Literatura podstawowa

  1. Dobrzański Tadeusz, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2006
  2. Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2007
  3. Mazur Jacek, Tofiluk Anna, Rysunek budowlany 1. Dokumentacja budowlana, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 2010
  4. Jaskulski Andrzej, Autodesk Inventor 2010PL/2010, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Zybura Adam, Konstrukcje Żelbetowe. Atlas Rysunków, PWN, Warszawa, 2009
  2. Michel Karol, Sapiński Tadeusz, Czytam rysunek elektryczny, WSiP, Warszawa, 2000
  3. Winkler Tadeusz, Komputerowy zapis konstrukcji, WNT, Warszawa, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).1
T-P-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.5
T-P-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.4
T-P-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory4
T-P-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe4
T-P-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.4
T-P-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.6
T-P-8Zaliczenie: wykonanie samodzielnie zadania zaliczeniowego.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy rysunkowe. Znormalizowane elementy rysunku technicznego1
T-W-2Rzutowanie prostokątne, widoki, przekroje, kłady3
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania3
T-W-4Tolerowanie wymiarów liniowych, kątów, powierzchni oraz kształtu i położenia2
T-W-5Rysunki konstrukcyjno-budowlane konstrukcji: żelbetowych, stalowych i drewnianych2
T-W-6Rysunki instalacyjne, plany sytuacyjne2
T-W-7Dokumentacja rysunkowa (zmiany na rysunkach, zasady dystrybucji dokumentacji)1
T-W-8Zaliczenie1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Przygotowanie się do kolokwium7
A-P-3Zapoznanie się z instrukcją programu Autodesk Inventor i literaturą.12
A-P-4Konsultacje1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie się do zaleczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B07_W01Student posiada wiedzę niezbędną do wykonywania prostej dokumentacji rysunkowej w postaci rysunków technicznych wykonawczych z zastosowaniem wytycznych ujętych w Polskich Normach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W05ma wiedzę w zakresie grafiki inżynierskiej niezbędną do wykonywania i czytania rysunków technicznych, schematów oraz projektowania budowli i maszyn
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie się z zasadami tworzenia rysunków technicznych
Treści programoweT-W-1Normy rysunkowe. Znormalizowane elementy rysunku technicznego
T-W-2Rzutowanie prostokątne, widoki, przekroje, kłady
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania
T-W-4Tolerowanie wymiarów liniowych, kątów, powierzchni oraz kształtu i położenia
T-W-5Rysunki konstrukcyjno-budowlane konstrukcji: żelbetowych, stalowych i drewnianych
T-W-6Rysunki instalacyjne, plany sytuacyjne
T-W-7Dokumentacja rysunkowa (zmiany na rysunkach, zasady dystrybucji dokumentacji)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnik przeźroczy, projektor)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykazać się znajomością wiedzy podanej w ramach przedmiotu. Ma braki w znajomości programu Autodesk Inventor.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zasad tworzenia i opisu rysunków technicznych. Nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student opanował cały zakres materiału. Wykazuje się znajomością zaawansowanych technik modelowania w programi Autodesk Inventor. W analizie potrafi określić związki przyczynowo-skutkowe.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0
5,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, anlizować a także wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B07_U01Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
IB_1A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).
T-P-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.
T-P-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.
T-P-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory
T-P-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe
T-P-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.
T-P-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce - nie umie samodzielnie wykonywać rysunków techniczych. Wykazuje znaczne braki w znajomości obsługi programu Autodesk Inventor. Nie dotrzymuje terminu oddania rysunków.
3,0Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny. Często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki na rysunkach wynikających z braku wiedzy.
3,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0
4,0Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki w programie Autodesk Inventor. Popełnia nieliczne błędy nie wynikające z braku wiedzy.
4,5Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0
5,0Student wykonuje w terminie modele i rysunki bez znaczących błędów. Biegle posługuje sie programem Autodesk Inventor w zakresie podanym przez prowadzącego zajęcia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B07_K01Student zna poziom własnej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie się z zasadami tworzenia rysunków technicznych
C-2Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej
C-3Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor
Treści programoweT-W-1Normy rysunkowe. Znormalizowane elementy rysunku technicznego
T-W-2Rzutowanie prostokątne, widoki, przekroje, kłady
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania
T-W-4Tolerowanie wymiarów liniowych, kątów, powierzchni oraz kształtu i położenia
T-W-5Rysunki konstrukcyjno-budowlane konstrukcji: żelbetowych, stalowych i drewnianych
T-W-6Rysunki instalacyjne, plany sytuacyjne
T-W-7Dokumentacja rysunkowa (zmiany na rysunkach, zasady dystrybucji dokumentacji)
T-P-1Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika).
T-P-2Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów.
T-P-3Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót.
T-P-4Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory
T-P-5Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe
T-P-6Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły.
T-P-7Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnik przeźroczy, projektor)
M-2Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego kolokwium zaliczeniowego
S-1Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania i jakości wykonanych rysunków
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie liczby popełnionych błędów rysunkowych, wrażenia estetycznego i terminu oddania rysunków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dostrzega potrzeby dalszego uczenia się i rozwijania swoich umiejętności
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Student dostrzega potrzeby dalszego uczenia się i rozwijania swoich umiejętności