Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_D2-11_W01 | Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_W01 | ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki, obejmującą elementy: statystyki, stochastyki, probabilistyki, programowania matematycznego, metod matematycznych i metod numerycznych, niezbędną do:
1) formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu oceanotechniki,
2) modelowania i analizy złożonych zjawisk i procesów z zakresu oceanotechniki,
3) wnioskowania i projektowania probabilistycznego,
4) projektowania optymalnego obiektów oceanotechnicznych,
5) wykorzystania metod numerycznych w oceanotechnice |
---|
O_2A_W07 | zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych |
O_2A_W09 | ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własności intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarunkowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw |
O_2A_W11 | posiada wiedzę na temat trendów rozwojowych oraz najważniejszych nowych osiągnięć techniki w zakresie szeroko pojętej oceanotechniki oraz kierunków pokrewnych, m.in. inżynierii materiałowej, energetyki czy mechaniki i budowy maszyn |
O_2A_W16 | ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W02 | ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
T2A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami prawnymi procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami poszukiwania i analizy literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Ukształtowanie umiejętności określenia aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami wykorzystania materiałów źródłowych, elementami prawa autorskiego i zasadami cytowania. Uwrażliwienie studentów na sprawę plagiatów. |
C-4 | Zapoznanie studentów z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi dla pracy dyplomowej. |
Treści programowe | T-A-1 | Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). |
---|
T-A-2 | Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. |
T-A-3 | Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat. |
T-A-4 | Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne. |
T-A-5 | Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. |
T-A-6 | Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej. |
T-A-7 | Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków. |
M-3 | Metoda praktyczna: pokaz. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna zagadnień omawianych na seminarium. |
3,0 | Student zna najbardziej podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma najbardziej podstawową wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna podstawowe zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna podstawowe elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student ma podstawową wiedzę na temat zawartosci i wyglądu dobrej prezentacji pracy dyplomowej. |
3,5 | Student zna podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma zadowalajacą wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. |
4,0 | Student zna prawie wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. |
4,5 | Student zna wszystkie uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma szeroką i przemyślaną wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student dobrze zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student bardzo dobrze zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. |
5,0 | Student ma wszechstronną i wyczerpującą wiedzę na temat wszystkich zagadnień omawianych na seminarium. |