Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_D3-08_U01 | Potrafi sformułować wstępne wymagania stawiane układowi regulacji w systemie chłodniczym |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki
potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
O_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji |
O_2A_U09 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi |
O_2A_U10 | potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych |
O_2A_U21 | potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zna współczesne metody sterowania w chłodnicwie |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Analiza sygnałów we/wy oraz algorytmów sterowania sterowników chłodniczych |
---|
T-L-2 | Algorytmy odszraniania wymienników ciepła |
T-L-3 | Programowanie sterowników PLC |
T-P-1 | Opracowanie systemu sterowania odszranianiem i jego optymalizacja |
T-W-1 | Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza) |
T-W-2 | Czujniki pomiarowe w chłodnictwie |
T-W-3 | Elementy wykonawcze w chłodnictwie |
T-W-4 | Zatrzymanie, start i sterowanie wydajnością urządzenia chłodniczego |
T-W-5 | Dynamika procesów chłodniczych |
T-W-6 | Obwody bezpieczeństwa u urządzeniach chłodniczych |
T-W-7 | Sterowanie odszranianiem |
T-W-8 | Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji |
T-W-9 | Systemy monitoringu i wizualizacji w chłodnictwie |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda problemowa - wykład problemowy |
M-3 | Metoda problemowa - metoda przypadków |
M-4 | Metoda programowana - z użyciem komputerów |
M-5 | Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
M-6 | Metoda praktyczna - symulacja |
M-7 | Metoda praktyczna - metoda projektowa |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena stanu wiedzy na podstawie wyników pracy w laboratorium oraz podczas ćwiczeń projektowych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - egzamin |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi zidentyfikować procesu chłodniczego jako obiektu regulacji |
3,0 | Potrafi poprawnie zidentyfikować proces chłodniczy jako obiekt regulacji |
3,5 | Umiejętności na pozimie pomiędzy 3,0 a 4,0 |
4,0 | Potrafi poprawnie zidentyfikować proces chłodniczy jako obiekt regulacji, odpowiednio dobrać regulator, popełnia nieznaczne błędy |
4,5 | Umiejętności na pozimie pomiędzy 4,0 a 5,0 |
5,0 | Potrafi poprawnie zidentyfikować proces chłodniczy jako obiekt regulacji, odpowiednio dobrać regulator |