Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_C07_U01 | Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej tj.: ocenic koszty budowy i eksploatacji obiektów pływajacych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu,
oraz zaprojektować obiekt i/lub jednostkę pływającą wraz z całym jego procesem, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm oraz przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U10 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu |
---|
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z metodami i procesem wstępnego projektowania jednostek pływających. |
---|
C-2 | Przygotowanie studentów do przeprowadzenia obliczeń projektowych w celu opracowania dokumentacji projektowej na etapie wstępnym |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności dotyczących projektowania statków transportowych na etapie
wstępnym. |
Treści programowe | T-W-1 | Teoria projektowania statków; metody projektowe; proces projektowania. |
---|
T-W-2 | Zdefiniowanie zbiorów: założenia i parametry projektowe, kryteria projektowe, ograniczenia fizyczne i prawne. |
T-W-3 | Projektowanie wyporności i wymiarów głównych, projektowanie kształtu i podziału przestrzennego kadłuba |
T-W-5 | Sprawdzanie pojemności GT, NT, stateczności i wolnej burty. |
T-W-6 | Główne układy napędowe. Projektowanie zespołu napędowego – obliczenia
mocy zapotrzebowanej, projektowanie przedziału siłowni. |
T-W-7 | Podstawy projektowania zespołów funkcjonalnych i pomocniczych. |
T-W-8 | Wstępne analizy ekonomiczne. Optymalizacja statków. Dokumentacja projektowa. |
T-W-4 | Wymagania przepisów instytucji klasyfikacyjnych i konwencji międzynarodowych. |
Metody nauczania | M-2 | Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne |
---|
M-3 | Metody programowe: z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie cwiczeń audytoryjnych - w oparciu o formę pisemną, sprawdzające poziom nabytej wiedzy z zakresu przedmiotu |
---|
S-3 | Ocena formująca: Sprawdzian ustny / odpytywanie na zjęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dokonac wstępenj analizy ekonomicznej ani zaprojektować jednostki pływającej zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem odpowiednich wymogów, norm oraz przepisów. |
3,0 | Student potrafi w sposób powierzchowny dokonac wstępnej analizy ekonomicznej oraz z pewnymi brakami wstepnie zaprojektować najważniejsze elementy jednostki pływającej zgodnie z zadaną specyfikacją z częściowym uwzględnieniem odpowiednich przepisów. |
3,5 | Student potrafi z penwymi brakami dokonac wstępenj analizy ekonomicznej oraz zaprojektować najważniejsze elementy jednostki pływającej zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów. |
4,0 | Student potrafi na dobrym poziomie dokonac wstępenj analizy ekonomicznej oraz zaprojektować wstepnie jednostkę pływającą z niewielką ilością dopuszczaklnych błędów zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem odpowiednich wymogów, norm oraz przepisów. |
4,5 | Student potrafi na poziomie zaawansowanym dokonac wstępnej analizy ekonomicznej oraz zaprojektować wstepnie jednostkę pływającą zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem odpowiednich wymogów, norm oraz przepisów. |
5,0 | Student potrafi na poziomie najwyższym dokonac analizy ekonomicznej oraz zaprojektować wstepnie jednostkę pływającą z umiejętnością wprowadzania modyfikacji wyników zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem odpowiednich wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm oraz przepisów. |