Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D1-11_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzic obliczenia projektowe i/lub konstrukcyjne sprawdzajac zgodnośc z obowiązującymi przepisami i normami oraz wykonywać projekt koncepcyjny wybranego typu statku i/lub projekt elementów konstrukcyjnych kadłuba statku z jego analizą wytrzymałościową, i lub opracowac technologię wytwarzania części kadłuba statku wraz z jego dokumentacją. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej. |
---|
O_1A_U03 | ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych |
O_1A_U04 | potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania |
O_1A_U05 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
O_1A_U06 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
O_1A_U07 | potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji |
O_1A_U08 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii |
O_1A_U09 | potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko |
O_1A_U10 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu |
O_1A_U11 | potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić możliwości ich zastosowania |
O_1A_U12 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi |
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
O_1A_U14 | potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej |
O_1A_U15 | potrafi pracować w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram pracy zespołu i dopilnować jego realizacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność wykonania projektu koncepcyjnego wybranego typu statku lub przeprowadzenie analiz hydrodynamicznych i/lub umiejętność projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i/lub umiejętność opracowania technologii wytwarzania części kadłuba statku. |
---|
C-3 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w trakcie realizowanych studiów |
Treści programowe | T-P-2 | Projekt koncepcyjny określonego statku w następującym zakresie: zebranie i analiza informacji
o istniejących statkach podobnych, obliczania projektowe wyporności i wymiarów głównych statków,wstępny projekt kształtu kadłuba, obliczenie masy statku, obliczenie oporów i mocy napędu, uproszczony projekt rozplanowania przestrzennego statku, wstępne sprawdzenie pojemności statku, sprawdzenie stateczności poprzecznej i wzdłużnego zrównoważenia statku
lub
Projekt konstrukcji wybranego statku morskiego w następującym zakresie: dobór materiału
konstrukcyjnego), określenie układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu, przestrzenne rozplanowanie wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych), zwymiarowanie wiązań zewnętrznych i wewnętrznych poszczególnych rejonów konstrukcyjnych, dobranie wymiarów węzłówek, dobranie wielkości spoin, obliczenie wartości wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych przekroju poprzecznego kadłuba, określenie przybliżonej krzywej rozkładu masy konstrukcji kadłuba statku, obliczenie sił tnących i momentów gnących działających na kadłub w jednym stanie załadowania, analiza wytrzy-małości wiązań kadłuba pod obciążeniem wzdłużnym, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza otrzymanych wyników, opis techniczny konstrukcji
lub
Projekt technologii wybranej sekcji kadłuba z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie:
identyfikacji parametrów geometrycznych, materiałowych sekcji, identyfikacji stosowanych technologii budowy dla określo-nego typu sekcji, identyfikacji warunków technicznych miejsca budowy, opracowanie technologii wytwarzania dla wybranej sekcji kadłuba statku, określenie pracochłonności, materiałochłonności, opracowanie harmonogramu budowy sekcji. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metody praktyczne: metoda projektów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie zrealizowanej pracy (zwykle projektu) z wybranego obszaru zagadnień |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma podstawowych umiejętności w zastosowaniu wiedzy w celu rozwiązania problemu w zakresie realizowanego efektu kształcenia. |
3,0 | Student ma postawowe umiejętności z niewielkimi brakami w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu w zakresie realizowanego efektu kształcenia. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia. |
3,5 | Student ma postawowe umiejętności w kluczowych zagadnieniach niezbędnych do rozwiązania problemu w zakresie realizowanego efektu kształcenia. Poprawnie dobiera i wykorzystuje narzędzia. |
4,0 | Student ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem w zakresie realizowanego efektu kształcenia. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu i je skutecznie zastosować. |
4,5 | Student ma ugruntowane umiejętności w zagadnieniach związanych z rozwiązywanym problemem w zakresie realizowanego efektu kształcenia. Potrafi samodzielnie dobierać sposoby, narzędzia dla rozwiązania problemu, skutecznie je zastosować, a nawet modyfikowac. |
5,0 | Student w pracy wykorzystał optymalne metody, oryginalne pomysły, wykraczające poza określony zakres jego pracy -wykorzystując dodatkowe źródła literaturowe Przedstawiony opis pracy nie budzi zastrzeżeń formalnych. |