Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N1)
specjalność: Transport chłodnicz i paliw
Sylabus przedmiotu Logistyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy ekonomii, podstawy organizacji i zarządzania, ekonomika transportu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Identyfikacja i rozwiązywania problemów logistycznych w podmiotach gospodarczych |
C-2 | Analiza warunków rynkowych i podejmowanie decyzji w zakresie zarządzania logistycznego na poziomie operacyjnym przedsiebiorstwa |
C-3 | Identyfikacja i rozwiązywanie problemów logistycznych w podmiotach gospodarczych |
C-4 | Analiza warunków rynkowych i podejmowanie decyzji w zakresie zarzadzania logistycznego na poziomie operacyjnym przedsiebiorstwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawowe sfery działań w przedsiębiorstwie | 3 |
T-A-2 | Elementy infrastruktury logistycznej | 1 |
T-A-3 | Logistyczne narzędzia kosztów optymalizacji przedsiębiorstwa | 2 |
T-A-4 | Współzależność między kosztem a poziomem obsługi klienta; elementy obsługi, standardy obsługi | 2 |
T-A-5 | Znaczenie zapasów: przyczyny utrzymywania zapasów, koszty zapasów | 2 |
T-A-6 | Kryteria wyboru źródeł zakupu | 2 |
T-A-7 | Działalność logistyczna w skali globalnej, jednolity rynek europejski (strategie obsługi klienta na rynku globalnym) | 2 |
T-A-8 | Zaliczenie formy zajęć | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i przedmiot logistyki | 2 |
T-W-2 | Podejście systemowe i procesowe w logistyce-istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych | 2 |
T-W-3 | Struktura systemów logistycznych | 2 |
T-W-4 | Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie | 2 |
T-W-5 | Podział funkcjonalny i fazowy logistyki: logistyka zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji. | 4 |
T-W-6 | Infrastruktura procesów logistycznych | 2 |
T-W-7 | Logistyka w transporcie (łańcuchy logistyczne, koszty transportu, wybór drogi i sposobu przewou) | 2 |
T-W-8 | Rodzaje usług logistycznych | 3 |
T-W-9 | Centra logistyczne | 2 |
T-W-10 | Logistyczna obsługa klienta | 2 |
T-W-11 | Zaliczenie formy zajęć | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Sudiowanie literatury i innych źródeł informacji | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 25 |
A-W-2 | Studiowanie literatury iczasopism fachowych | 18 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 6 |
49 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z treści wykładowych, zaliczenie (pisemne) zadań ćwiczeniowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z treści wykładowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z zadan ćwiczeniowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C07_W01 Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia logistycznych uwarunkowań działalności inżynierskiej | TR_1A_W06 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08 | InzA_W02, InzA_W03 | C-3 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C07_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty logistyczne | TR_1A_U16 | T1A_U15 | InzA_U07 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C07_K01 Student wykazuje przedsiebiorczość potrafi pracować w grupie, jest świadomy odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zadania realizowane w ramach prac zespołowych | TR_1A_K04, TR_1A_K05 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06 | InzA_K02 | C-3, C-4 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-2, T-W-4 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C07_W01 Student ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia logistycznych uwarunkowań działalności inżynierskiej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C07_U01 Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty logistyczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C07_K01 Student wykazuje przedsiebiorczość potrafi pracować w grupie, jest świadomy odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zadania realizowane w ramach prac zespołowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Krawczyk S., Logistyka. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa, 2011
- Mindur M. (red.), Logistyka. Infrastruktura techniczna w świecie, Instytut Technologii Eksploatacji, Warszawa-Radom, 2008
- Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2007
- Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa, 2010
- Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa, 2010
- Skowronek Cz., Sariusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2007
- Dembińska-Cyran I., Szpon J., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy logistyki, Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2005
- Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa, 2000
- Mindur M. (red.), Logistyka. Infrastruktura techniczna w świecie, Instytut Technologii Eksploatacji, Warszawa-Radom, 2008
- Dembińska-Cyran I., Szpon J., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy logistyki, Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Rydzkowski W. (red.), Usługi logistyczne, Biblioteka Logistyka, Poznań, 2011
- Semenov J. (red.), Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008
- Rydzkowski W. (red.), Usługi logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2007
- Coyle J., Bardi E., Langley C., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
- Semenov J. (red.), Zintegrowane łańcuchy transportowe, Difin, Warszawa, 2008
- Coyle J., Bardi E., Langley C., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002