Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Inżynieria floty morskiej
Sylabus przedmiotu Urządzenia przeładunkowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urządzenia przeładunkowe | ||
Specjalność | Inżynieria floty morskiej | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu mechaniki i konstrukcji maszyn. |
W-2 | Posiada wiedzę i umiejetności związane z podstawami konstukcji maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i eksploatacji pokładowych urządzeń okrętowych. |
C-2 | Przekazanie umiejętności w zakresie podstaw projektowania wybranych typów urządzeń pokładowych. |
C-3 | Uzysaknie wiedzy w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju okrętowych urządzeń przeładunkowych. |
C-4 | Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania badań w zkresie funkcjonowania wybarnych elemntów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym realizacji pomiarów oraz interpretacji i prezentacji wyników oraz wyciągania wniosków. |
C-5 | Nauczenie współdziałania i pracy w grupie oraz wyrobienie świadomości odpowiedzialności za pracę własną. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do planowania i przeprowadzenia badań. | 1 |
T-L-2 | Wciągarka podnoszenia. Budowa, zasada działania, sprawność wielokrążka. | 2 |
T-L-3 | Żuraw dwutopenantowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia. | 4 |
T-L-4 | Żuraw pokładowy. Budowa, zasada działania. Statyka żurawia. | 1 |
T-L-5 | Żuraw pokładowy. Nieprostowodność. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki okrętowych urządzeń przeładunkowych. | 1 |
T-W-2 | Klasyfikacja dźwignic okrętowych. | 1 |
T-W-3 | Żurawie okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa. | 1 |
T-W-4 | Mechanizmy żurawi pokładowych. Napęd podnoszenia. Budowa wciągarki. | 4 |
T-W-5 | Suwnice okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa. | 1 |
T-W-6 | Przenosniki okrętowe. Przeznaczenie, klasyfikacja, budowa. | 2 |
T-W-7 | Urządzenie przeładunkowe specjalne. | 2 |
T-W-8 | Urządzenia dostępu statków ro-ro. | 2 |
T-W-9 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-L-2 | Opracowanie sprawozdań. | 10 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach. | 1 |
A-L-4 | Przygotowanie do zajęć. | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach. | 1 |
A-W-3 | Utrwalenie materiału. | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć. | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
M-4 | Wykład informacyjny (typowe techniki audiowizualne). |
M-5 | Wykład problemowy (typowe techniki audiowizualne). |
M-6 | Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda). |
M-7 | Ćwiczenia laboratoryjne (stanowisko laboratoryjne). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny i egzamin ustny |
S-3 | Ocena formująca: Odpytywanie na zajęciach. |
S-4 | Ocena formująca: Ocena ciągła. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań. |
S-7 | Ocena podsumowująca: Ocena "wejściówek". |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D2-06_W01 Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń przeładunkowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem oraz zna kierunki ich rozwoju. | TR_2A_W03, TR_2A_W04, TR_2A_W05 | T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-3 | T-L-3, T-L-4, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-2, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-5, S-6, S-7 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D2-06_U02 Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary niektórych wielkości oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki. | TR_2A_U04, TR_2A_U09 | T2A_U03, T2A_U08 | InzA2_U01 | C-4 | T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5 | M-7 | S-6, S-7, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D2-06_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych. | TR_2A_K04, TR_2A_K08 | T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07 | InzA2_K01 | C-5 | T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-5 | M-7 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D2-06_W01 Ma wiedzę w zakresie podstaw projektowania, konstrukcji i budowy urządzeń przeładunkowych oraz wybranych zagadnień związanych z ich doborem oraz zna kierunki ich rozwoju. | 2,0 | Nie ma wiedzy w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju okrętowych urządzeń przeładunkowych. |
3,0 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju wybranych okrętowych urządzeń przeładunkowych. | |
3,5 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych. | |
4,0 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych. | |
4,5 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych oraz ich wpływu na otoczenie. | |
5,0 | Ma uporządkowaną, wyrózniającą wiedzę w zakresie budowy, zastosowania, eksploatacji i kierunkach rozwoju różnych okrętowych urządzeń przeładunkowych oraz ich wpływu na otoczenie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D2-06_U02 Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary niektórych wielkości oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki. | 2,0 | Nie potrafi zaplanować i przeprowadzić badań funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych. |
3,0 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki. | |
3,5 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. | |
4,0 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania wybranych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. | |
4,5 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania funkcjonowania różnych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. | |
5,0 | Potrafi zaplanować, przygotować i przeprowadzić badania funkcjonowania różnych elementów okrętowych urządzeń przeładunkowych, w tym zrealizować pomiary oraz interpretować i przedstawiać (przy wykorzystaniu współczesnych technik multimedialnych) uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D2-06_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych. | 2,0 | Nie potrafi współdziałać i pracować w grupie. |
3,0 | Potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Potrafi w wyróżniającym stopniu współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz jest świadomy zagrożeń związanych z funkcjonowaniem okrętowych urządzeń przeładunkowych. |
Literatura podstawowa
- Pyrchla J., Królikowski A, Charakterystyka i eksploatacja urządzeń pokładowych, Marine Technology, Gdańsk, 2002
- Więckiewicz W., Urządzenia pokładowe na statkach towarowych, Akademia Morska, Gdynia, 2003
- Wojtaszczyk B., Urządzenia przeładunkowe drobnicowców ro-ro i lo-lo, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1998
- Wojtaszczyk B., Urządzenia przeładunkowe drobnicowców ro-ro i lo-lo, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1988
- Jakubowski L., Technologia prac ładunkowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003