Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Ocena projektów inwestycyjnych w transporcie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ocena projektów inwestycyjnych w transporcie
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 10 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym w zależności od ich finansowej rentowności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.4
T-L-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.2
T-L-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywnosci projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.3
T-L-4Zaliczenie zajęć.1
10
wykłady
T-W-1Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem.1
T-W-2Waga decyzji dotyczących inwestycji w przedsiębiorstwie transportowym.1
T-W-3Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym.1
T-W-4Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych.1
T-W-5Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu).2
T-W-6Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu).2
T-W-7Analiza SWOT projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.1
T-W-8Zaliczenie zajęć.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych.10
A-L-2Samodziele opracowanie zagadmnień sformułowanych w trakcie zajęć audytoryjnych.13
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.10
A-W-2Studia literaturowe i praca własna.13
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-12_W01
Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
TR_2A_W08, TR_2A_W09, TR_2A_W10T2A_W03, T2A_W04, T2A_W08, T2A_W09InzA2_W03, InzA2_W04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-12_U01
Absolwent potrafi formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
TR_2A_U09, TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U14, TR_2A_U15T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U14, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-12_K01
Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.
TR_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-12_W01
Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej wiedzy dotyczącej modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
3,0Absolwent posiada bardzo małą i powierzchowną wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
3,5Absolwent posiada niewielką i powierzchowną wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
4,0Absolwent posiada dużą wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
4,5Absolwent posiada obszerną i wnikliwą wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
5,0Absolwent posiada bardzo obszerną i wnikliwą wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-12_U01
Absolwent potrafi formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
3,0Absolwent potrafi na najniższym akceptowanym poziomie formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco, ale ze znaczącymi brakami, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,0Absolwent potrafi dobrze, z szeregiem zauważalnych błędów, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,5Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem dużej liczby drugorzędnych błędów, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-12_K01
Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej świadomości ważności i nie rozumie ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
3,0Absolwent posiada minimalny zadowalający poziom świadomości ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
3,5Absolwent posiada zadowalającą świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
4,0Absolwent posiada dobrą świadomość ważności i dobrze rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.
4,5Absolwent posiada dość wysoką świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
5,0Absolwent posiada bardzo wysoką świadomość ważności i doskonale rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.

Literatura podstawowa

  1. Johnson H., Ocena projektów inwestycyjnych, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa, 2000
  2. Ostrowska E., Ryzyko projektów inwestycyjnych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002
  3. Pluta W., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1999
  4. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.4
T-L-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.2
T-L-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywnosci projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.3
T-L-4Zaliczenie zajęć.1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem.1
T-W-2Waga decyzji dotyczących inwestycji w przedsiębiorstwie transportowym.1
T-W-3Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym.1
T-W-4Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych.1
T-W-5Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu).2
T-W-6Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu).2
T-W-7Analiza SWOT projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.1
T-W-8Zaliczenie zajęć.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych.10
A-L-2Samodziele opracowanie zagadmnień sformułowanych w trakcie zajęć audytoryjnych.13
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.10
A-W-2Studia literaturowe i praca własna.13
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-12_W01Absolwent posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W09ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania w transporcie, w tym zarządzania jakością
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym w zależności od ich finansowej rentowności.
Treści programoweT-L-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.
T-L-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.
T-L-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywnosci projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.
T-L-4Zaliczenie zajęć.
T-W-1Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem.
T-W-2Waga decyzji dotyczących inwestycji w przedsiębiorstwie transportowym.
T-W-3Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym.
T-W-4Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych.
T-W-5Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu).
T-W-6Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu).
T-W-7Analiza SWOT projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.
T-W-8Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej wiedzy dotyczącej modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
3,0Absolwent posiada bardzo małą i powierzchowną wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
3,5Absolwent posiada niewielką i powierzchowną wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
4,0Absolwent posiada dużą wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
4,5Absolwent posiada obszerną i wnikliwą wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
5,0Absolwent posiada bardzo obszerną i wnikliwą wiedzę dotyczącą modelowania i oceny projektów inwestycyjnych w transporcie z uwzględnieniem pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-12_U01Absolwent potrafi formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U14potrafi wykorzystywać rachunek ekonomiczny w transporcie, potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym w zależności od ich finansowej rentowności.
Treści programoweT-L-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.
T-L-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.
T-L-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywnosci projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.
T-L-4Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
3,0Absolwent potrafi na najniższym akceptowanym poziomie formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco, ale ze znaczącymi brakami, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,0Absolwent potrafi dobrze, z szeregiem zauważalnych błędów, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,5Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem dużej liczby drugorzędnych błędów, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów, formułować, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, i testować hipotezy dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-12_K01Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przedsiębiorstwie transportowym w zależności od ich finansowej rentowności.
Treści programoweT-L-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.
T-L-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie transportowym.
T-L-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywnosci projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.
T-L-4Zaliczenie zajęć.
T-W-8Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej świadomości ważności i nie rozumie ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
3,0Absolwent posiada minimalny zadowalający poziom świadomości ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
3,5Absolwent posiada zadowalającą świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
4,0Absolwent posiada dobrą świadomość ważności i dobrze rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.
4,5Absolwent posiada dość wysoką świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej w transporcie.
5,0Absolwent posiada bardzo wysoką świadomość ważności i doskonale rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w transporcie.