Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C04-05b_U01 | student umie interpretować zagadnienia odnoszące się do tematyki zastosowania wodoru w ekoenergetyce. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICPN_2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich z uwzględnieniem aspektów praktycznych w zakresie studiowanej specjalności. Potrafi wykorzystać badania naukowe z inżynierii chemicznej i procesowej oraz obszarów pokrewnych |
---|
ICPN_2A_U19 | potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne ,zaprojektować proste oraz złożone urządzenie, z uwzględnieniem ich funkcjonowania procesowego, w zakresie zagadnień studiowanej specjalności, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując własne nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
---|
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie świadomości o przyszłościowym zastosowaniu wodoru jako przenośniku energii. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Podstawoer właściwosci wodoru: charakterystyka ogólna. Specyficzne właściwości fizyczne i termodynamiczne wodoru. właściwości chemiczne wodoru. Właściwości technologiczne wodoru. |
---|
T-L-2 | Porównawcze wyznaczanie wartości opałowych wodoru, metanolu oraz propanu. Metody obliczeniowe, |
T-L-3 | Efekt Joule-Thomsona. Krzywa inwersji. |
T-W-1 | Teraz wodór. Wodór nie jest paliwem przyszłości. Argumenty za i przeciw. |
T-W-2 | Energetyka wodorowa nowym źródłem energii. Wodór ze słońca. |
T-W-3 | Transport wodoru Energia słoneczna XXI wieku. Pułapki globalizmu. |
T-W-4 | Właściwości wodoru: właściwości fizyczne i termodynamiczne. Właściwości technologiczne. właściwści chemiczne wodoru. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne oraz komputerowe. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student poprawnie interpretuje zaledwie kilka zagadnień odnoszących się do zastosowania wodoru w ekoenergetyce. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |