Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesów przeróbki ropy naftowej i gazu
Sylabus przedmiotu Rozprzestrzenianie zanieczyszczeń:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozprzestrzenianie zanieczyszczeń | ||
Specjalność | Procesy i urządzenia w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Paterkowski <Wojciech.Paterkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu inżynierii chemicznej i ochrony środowiska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | student posiada umiejetność posługiwania się modelami opisujacymi emisje zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego |
C-2 | Opanowanie wiedzy nt: zanieczyszczen powietrza atmosferycznego i ich rozprzestrzeniania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zanieczyszczenia gazowe i pyłowe | 2 |
T-L-2 | Rozprzestrzenianie zanieczyszczeń drogą atmosferyczną | 2 |
T-L-3 | Modelowanie procesów przemysłowych | 2 |
T-L-4 | Modelowanie procesów ochrony powietrza | 2 |
T-L-5 | Model układu instalacja produkcyjna – instalacja ochrony powietrza | 2 |
T-L-6 | Obliczenia rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń | 2 |
T-L-7 | Emisja i jej modelowanie – ograniczenia prawne, ograniczenia produkcyjne, wskaźniki emisji | 2 |
T-L-8 | Przygotowanie wniosku o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza | 4 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | konsultacje z prowadzącym przedmiot | 30 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sporządzenie opracowania dotyczącego rozprzestrzeniania zanieczyszczeń dla wybranej jednostki emisyjnej oraz obcena aktywności studenta podczas zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C07-12_W01 Student posiada podstawową wiedzę w zakresie rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym | ICPN_2A_W01 | T2A_W01 | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C07-12_U01 student potrafi posługiwać się modelami służącymi do opisu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym | ICPN_2A_U08 | T2A_U08 | InzA2_U01 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C07-12_K01 Student rozumie zagrożenie jakie stwarza rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w powietrzu | ICPN_2A_K02 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C07-12_W01 Student posiada podstawową wiedzę w zakresie rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę z zakresu treści programowych przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C07-12_U01 student potrafi posługiwać się modelami służącymi do opisu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym | 2,0 | |
3,0 | student potrafi posługiwac się modelami służącymi do opisu rozprzestrzeniania zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C07-12_K01 Student rozumie zagrożenie jakie stwarza rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w powietrzu | 2,0 | |
3,0 | świadomość zagrożenia jakie stwarza rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w powietrzu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- POŚ, Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z 2008 (Dz. U. nr 25 poz.150), wraz z pózniejszymi zmianami, 2008
Literatura dodatkowa
- POŚ, Rozporzadzenie MS z dnia 26.01.2010 r., (Dz. U. nr 16 z 2003 r., poz. 87), w sprawie wartosci odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu, 2010
- POŚ, Rozporządzenie MS z dnia 22.04.2011 r., w sprawie standardów emisyjnych z instalacji (Dz. U. 2011, nr 95, poz. 558), 2011