Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICPN_2A_C04-07_K01 | Sudent posiadając zdobytą wiedzę i umiejętnosci jest w stanie zrozumieć i popierać wykorzystanie źródeł energii odnawialnej ze swiadomością wyczerpania źródeł energii nieodnawialnej. Student będzie zdawał sprawę, że zdobyta wiedza i umiejętności w zakresie odzysku energii ze źródeł odnawialnych pozwoli na aktywne właczenie się w program ochrony srodowiska naturalnego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICPN_2A_K01 | posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
ICPN_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
ICPN_2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Student zdobędzie wiedzę dotyczącą żródeł energii odnawialnej z elementarnymi schematami technicznego wykorzystania oraz zapozna się z zasadami tworzenia projektów technicznych. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Omówienie możliwości projektowania urządzeń wykorzystania energii odnawialnej. |
---|
T-P-2 | Konsultacje (zajęcie audytoryjne). Wybór miejscawości umieszczenia kolektrora słonecznego. Techniczne wykorzystanie projektowanego kolektora. |
T-P-3 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Założenie projektowe. Dane niezbędne do obliczenia powioerzchni kolektora słonecznego. Pzrykładowe elementarne obliczenia projektowe. |
T-P-4 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Treść projektu urządzenia i instalacji. Schematy zawarte w projekcie. |
T-P-5 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Treść projektu kolektora słonecznego. Schematy. Dodatkowe wyposarzenia. |
T-P-6 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Ustalenie formy indywidualnej konsultacji stiudenta przy pojawieniu się problemów związanych z realizacją projektu. |
T-P-7 | Konsultacje indywidualne lub zespołu. (zajęcia audytoryjne). |
T-P-8 | Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia. |
T-P-9 | Analiza projektu poprawiobnego. |
T-W-1 | Źródła energii. Zasoby paliw naturalnych. Energia ze spalania surowców naturalnych. Czas wyczerpania nieodwracalnego surowca. Odnawialne źródła enetrgii. Potencjalne mozliwości technicznego zagospodarowania. Przetwarzanie energii. Sońce jako źródło energii odnawialnej. Metody odzysku energii słonecznej. Podział. Zasoby. Metody przetwarzania energii słonecznej. Słońce jako źródło energii odnawialnej. Metody odzysku energii słonecznej. Podział. Zasoby. Metody przetwarzania energii słonecznej. |
T-W-2 | Kolektory słoneczne. Typy. Model elektrycznuy kolektora. Bilans cieplny kolektora. Obliczenia powierzchni kolektora słonecznego. Klasy komfortu mieszkań. Zużycie wody. Instalacje kolektorów. Elementy instalacji kolektora. |
T-W-3 | Pasywne ogrzewanie budynków. Elektrownie słoneczne. Stawy słoneczne. |
T-W-4 | Energetyka jądrowa. Elektrownie jądrowe. Energia geotermalna. Zasoby energii. Ogrzewanie budynków. Siłownie geotermalne. Sposoby pozyskiwania. |
T-W-5 | Energia wody. Obliczanie mocy efektywnej pzrepływającego strumienia wody. Elektrownie wodne. Energia temiczna zasobów wodnych. Systemy odzysku. Instalacje OTEC. Energia pływów. Obliczanie energii fal. Energia prądów morskich. |
T-W-6 | Energia wiatru. Obliczanie mocy silnika wiatrowego. Turbiny wiatrowe. Ogólny model elektrowni wiatrowej. Ekonomiczna ocena wykorzystania elektrowni wiatrowej. Mozłiwości rozmieszczenia w Polsce kolektorów słonecznych i turbin wiatrowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestru w połowie semestu o treści teoretycznej i obliczeniowej |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe. |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu. |