Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C08-09_K01 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICPN_2A_K01 | posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
ICPN_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
ICPN_2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Sudent zapoznanie się z problemami opisu i analizy matematycznej procesowego zachowania zbiorowości środków technicznych oraz zrozumie funkcjonowanie przedsięwzięć zabezpieczających ciągłości ich funkcjonowania. |
---|
C-2 | Student zdobył umiejętnosci wykorzystywania zdobytej wiedzy w zagadnieniach praktycznych. |
Treści programowe | T-W-1 | Ogólna polityka odnowy. Typy odnowy. Czas eksploatacji środków technicznych. Macierz prawdopodobieństwa przejścia stanów. Prawdopodobieństwo śmierci i przetrwania. |
---|
T-W-2 | Macierz odnowy prostej obiektami nowymi. Elementy macierzy. Tabela odnowy prostej. Inwestycje. Równanie odnowy |
T-W-3 | Odnowa obiektami częściowo zużytymi. Równanie odnowy.Niejednorodna odnowa prosta. Macierz przejścia stanów. Struktura odnowy. |
T-W-4 | Optymalna struktura odnowy. Optymalny wiek eksploatacji obiektu technicznego. |
T-W-5 | Ekonomiczne aspekty odnowy. Planowanie procesu odnowy. Wskaźniki w teorii odnowy. |
T-P-1 | Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne ). Omówienie możliwości zrealizowania projektu odnowy urządzeń tecnicznych. Wybór symaulacyjnej bazy danych. |
T-P-2 | Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Obliczenie prawdoppodobieństwa przetrwania i smierci obiektu technicznego, formułowanie macieczy przejscia stanów oraz macierzy smierci i pretrwania. |
T-P-3 | Zajecie audytoryjne (konsultacje, zajęcia audytoryjne). Tworzenie tablicy odnowy prostej. |
T-P-4 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Wybór typu inwestycji oraz współczynników rozdziały strukturalnego. |
T-P-5 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie przeciętnego czasu eksploatacji zbiorowości obiektów technicznych. |
T-P-6 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Obliczanie oczekiwanego rozkładu zbiorowości według wieku dla momentów trania zbiorowości. |
T-P-7 | Zajecie audytoryjne (konsultacje). Formułowanie równania odnowy i równania charakterystycznego. Zagadnienie graniczne przy prognozowaniu. |
T-P-8 | Analiza poprawności projektów. Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia. |
T-P-9 | Analiza projektu poprawiobnego. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Projekt odpnowy zbiorowosci uzrądzeń technicznych. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzdianu na zakończenie semestu o treści teoretycznej. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu w oparciu o sprawozdanie zawierające obliczenia cyfrowe dotyczace określinego typu i strategii procesu odnowy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe. |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu. |