Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Aleksander Majkut <Aleksander.Majkut@zut.edu.pl>, Ewa Połom <Ewa.Polom@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka (poziom szkoły średniej) |
W-2 | Podstawy informatyki (poziom szkoły średniej) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami rysunku technicznego |
C-2 | Zapoznanie studentów z programem AutoCAD |
C-3 | Ukształtowanie u studentów umiejętności czytania rysunków technicznych |
C-4 | Ukształtowanie u studentów umiejętności wykonywania rysunków technicznych prostych obiektów |
C-5 | Ukształtowanie u studentów umiejętności kreślenia prostych obiektów za pomocą programu AutoCAD |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rzutowanie prostokątne. Zasada E oraz A. | 5 |
T-L-2 | Rzutowanie aksonometryczne. Aksonometria prostokątna dwuwymiarowa. Przekroje | 5 |
T-L-3 | Wymiarowanie prostych detali. Rysowanie połączeń | 5 |
T-L-4 | Program AUTOCAD. Podstawowe instrukcje. | 7 |
T-L-5 | Rysowanie obiektów. | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rzuty. Aksonometria. Wymiarowanie. Zasady prawidłowego wymiarowania. | 5 |
T-W-2 | AUTOCAD - podstawy, komendy, opcje, rysowanie elementów aparatury, wymiarowanie | 5 |
T-W-3 | Rysunki złożeniowe | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych | 30 |
A-L-2 | praca własna studenta | 7 |
A-L-3 | przygotowanie się studenta do zaliczenia ćwiczeń | 8 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | praca własna studenta | 15 |
A-W-3 | przygotowanie się studenta do zaliczenia wykładów | 15 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Metody programowane: z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia przedmiotowe: pozytywne zaliczenie każdego wykonanego rysunku |
S-3 | Ocena formująca: Ćwiczenia programowane: zaliczenie na podstawie poprawnie wykonanego rysunku w programie AutoCAD |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: zaliczenie końcowe jako ocena średnia z ocen zaliczających ćwiczenia przedmiotowe i programowane |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_C13_W12 student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | KOS_1A_W12 | T1A_W07 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_C13_U09 student potrafi potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych | KOS_1A_U09 | T1A_U07 | — | C-5 | T-L-4, T-L-5 | M-3 | S-3 |
KOS_1A_C13_U18 student potrafi wykonać rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi | KOS_1A_U18 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_1A_C13_K01 student rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej | KOS_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-2, C-5 | T-W-2, T-L-4 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_C13_W12 student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | 2,0 | student nie zna podstawowych metod stosowanych przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej |
3,0 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | |
3,5 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej i wskazać przykłady zastosowania | |
4,0 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej i wybrać odpowiednią metodę do określonego zadania | |
4,5 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej, wybrać odpowiednią metodę do określonego zadania i wytłumaczyć wybór | |
5,0 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej, wybrać odpowiednią metodę do określonego zadania i wyczerpująco wytłumaczyć wybór |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_C13_U09 student potrafi potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych | 2,0 | student nie potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych |
3,0 | student potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych oraz potrafi wykorzystywać podstawowe opcje programu przydatne w kreśleniu rysunków | |
3,5 | student potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych oraz potrafi wykorzystywać wiele podstawowych opcji programu przydatnych w kreśleniu rysunków | |
4,0 | student potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych oraz potrafi wykorzystywać różne opcje programu przydatne w kreśleniu rysunków | |
4,5 | student potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych oraz potrafi wykorzystywać wiele opcji programu przydatnych w kreśleniu rysunków | |
5,0 | student potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do wykonywania rysunków technicznych oraz potrafi wykorzystywać bardzo wiele opcji programu przydatnych w kreśleniu rysunków | |
KOS_1A_C13_U18 student potrafi wykonać rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi | 2,0 | student nie potrafi wykonać rysunków technicznych prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi |
3,0 | student potrafi wykonać poprawnie rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi | |
3,5 | student potrafi poprawnie wykonać i zwymiarować rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi | |
4,0 | student potrafi poprawnie wykonać i zwymiarować rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi oraz potrafi sporządzić podstawowy opis techniczny elementu | |
4,5 | student potrafi poprawnie wykonać i zwymiarować rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi oraz potrafi sporządzić opis techniczny elementu | |
5,0 | student potrafi poprawnie wykonać i zwymiarować rysunki techniczne prostych elementów używając właściwych metod i narzędzi oraz potrafi sporządzić pełny opis techniczny elementu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_1A_C13_K01 student rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej | 2,0 | |
3,0 | student w podstawowym wymiarze rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej w zastosowaniach inżynierskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobrzański T., Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2001
- Graf. J., Ćwiczenia programu AutoCAD 2000, Wydawnictwo MIkom, Warszawa, 1999
- Pikoń A., AutoCAD 2000, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2000
- Kurmaz L.W., Podstawy konstrukcji maszyn. Projektowanie, PWN, Warszawa, 1999
- Masiuk S., Rysunek techniczny dla chemików, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1986