Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_1A_D01c_K01 | Student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w zakresie coraz szerszego wprowadzania materiałów biodegradowalnych do praktyki społeczno-gospodarczej, (ii) otwartość na zmiany/modyfikacje procesu modyfikacyjnego lub nowe formulacje technologiczno-materialowe, (iii) świadomość wpływu procesów wytwarzania, modyfikacji oraz stosowania na środowisko, (iv) zdolność do oceny stopnia nowoczesności, innowacyjności instalacji produkcyjnej oraz produktu/wyrobu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
KOS_1A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
KOS_1A_K03 | wykazuje zrozumienie podstawowych zjawisk społecznych i ich wpływu na relacje pomiędzy bytowaniem społeczeństw, procesami produkcyjnymi a środowiskiem; zna i umie stosować w praktyce ideę zrównoważonego rozwoju |
KOS_1A_K04 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
KOS_1A_K05 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
KOS_1A_K06 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu; ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej |
KOS_1A_K07 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
KOS_1A_K08 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T1A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
T1A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z materiałami biodegradowalnymi pochodzenia naturalnego i syntetycznego, ich pozyskiwaniem, wykorzystaniem praktycznym oraz metodami badań biodegradacji |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wiadomości ogólne na temat materiałów syntetycznych i naturalnych |
---|
T-W-2 | Materiały polimerowe biodegradowalne - definicje i pojęcia. |
T-W-3 | Mechanizm biodegradacji. |
T-W-4 | Podstawowe rodzaje polimerów biodegradowalnych. |
T-W-5 | Metody badań biodegradowalności i przydatności do kompostowania. |
T-W-6 | Technologie otrzymywania polimerów biodegradowalnych, - klasyczne, przez fermentację bakteryjną, z surowców petrochemicznych i źródeł odnawialnych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Określenie zasobu informacji i wiedzy studenta w zakresie rodzajów materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego i syntetycznego, możliwości ich modyfikacji oraz metod badań biodegradowalności |
---|
S-2 | Ocena formująca: Określenie zasobu informacji i wiedzy, które posiadł student odnośnie różnic właściwości materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego i syntetycznego, możliwości ich modyfikacji. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta w zakresie gamy dostępnych materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego, źródeł pozyskiwania, ich właściwości oraz możliwości wykorzystania praktycznego |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje kreatywności w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności dot. materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego ich modyfikacji oraz stosowania |
3,0 | Student wykazuje ograniczoną kreatywność w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności dot. materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego ich modyfikacji oraz stosowania |
3,5 | Student wykazuje akceptowalną kreatywność w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności dot. materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego ich modyfikacji oraz stosowania |
4,0 | Student wykazuje kreatywność w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności dot. materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego ich modyfikacji oraz stosowania |
4,5 | Student wykazuje kreatywność w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności dot. materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego ich modyfikacji oraz stosowania, a także akceptowalną kreatywność i wiedzę w zakresie porównania właściwości materiałów biodegradowalnych i ich wpływu na środowisko |
5,0 | Student wykazuje kreatywność w zakresie wykorzystania wiedzy i umiejętności dot. materiałów biodegradowalnych pochodzenia naturalnego oraz syntetycznego ich modyfikacji oraz stosowania, a także kreatywność i wiedzę w zakresie porównania właściwości materiałów biodegradowalnych syntetycznych i pochodzenia naturalnego i ich wpływu na środowisko |