Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_1A_D09a_U01 | Określenie umiejętności doboru rodzaju sorbentu polimerowego w ochronie środowiska |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
KOS_1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
KOS_1A_U06 | ma umiejętność samokształcenia się |
KOS_1A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów ochrona środowiska - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
KOS_1A_U18 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z:
A. Wiadomościami ogólnymi i podstawowymi z zakresu izoterm adsorpcji
A1. Izotermy opisujące sorpcje w jednej warstwie
A2. Izotermy opisujące sorpcję w kilku warstwach i chemisorpcję
B. Wiadomościami ogólnymi i podstawowymi opisującymi podstawowe grupy sorbentów.
B1. Węgiel aktywny i jego rodzaje.
B2. Sita molekularne i wymienicze jonowe.
C. Sorbenty polimerowe - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie.
C1. Podstawowe sorbenty polimerowe.
C2. Hydrożele i ich zastosowanie w medycynie.
C3. Hydrofilowe polimery sorbcyjne.
C4. Superabsorbenty.
C5. Polimerowe wymieniacze jonowe. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Rodzaje sorbentów |
---|
T-W-3 | Sorbenty polimerowe |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o podstawowych pojęciach określających proces sorpcji, desorpcji |
---|
S-2 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta po wykładzie informującym o różnych modelach matematyczno-fizycznych izoterm adsorpcji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Określenie informacji i wiedzy zdobytej w czasie kursu |
S-4 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta o postawowych materiałach sorpcyjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić różnic w rodzajach
sorbentów i procesach zachodzących w czasie sorpcji |
3,0 | Student potrafi w najprostszy sposób określić różnice pomiedzy rodzajami
sorbentów i procesami zachodzącymi w czasie sorpcji |
3,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy rodzajami sorbentów i procesami zachodzącymi w czasie sorpcji, opisać podstawowe izotermy adsorpcji |
4,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy rodzajami sorbentów i procesami zachodzącymi w czasie sorpcji, opisać większość izoterm adsorpcji |
4,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy rodzajami sorbentów i procesami zachodzącymi w czasie sorpcji, określić izotermy adsorpcji i dobrać je w zależności od zachodzących zjawisk |
5,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy rodzajami sorbentów i procesami zachodzącymi w czasie sorpcji, określić izotermy adsorpcji i dobrać je w zależności od zachodzących zjawisk. Student potrafi dobrać odpowiednie sorbenty polimerowe w zależności od występującego zagrożenia
tworzywa reaktywnego |