Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Procesy i aparaty w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Dezodoryzacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dezodoryzacja | ||
Specjalność | Procesy i aparaty w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Paterkowski <Wojciech.Paterkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu inżynierii i procesów ochrony środowiska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studenta wiedzy w zkresie treści programowych przedmiotu |
C-2 | Umiejetność oznaczenia stężenia zapachowego, emisji zapachowej, oceny zapachowego oddziaływania obiektu oraz skuteczności dezodoryzacji zgodnie z PN-EN 13725, modelowania rozprzestrzeniania się odorów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sensoryczne pomiary stężeń odorantów w przemysłowych gazach odlotowych | 3 |
T-A-2 | Oceny skuteczności dezodoryzacji gazów (zmiany stężeń odorantów. zmiany intensywności zapachu) | 3 |
T-A-3 | Określanie potencjalnego zasięgu ponadnormatywnej uciążliwości zapachu emitowanych gazów | 3 |
T-A-4 | Określanie stopnia dezodoryzacji gazów gwarantującego pożądaną redukcję zasięgu uciążliwości emitorów | 3 |
T-A-5 | Terenowa weryfikacja wyników komputerowej symulacji rozprzestrzeniania się odorantów | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy psychofizyki wechu: stezenia progów i wyczuwalnosci. prawa psychofizyczne, interakcje wechowe. Typowe odoranty. Typowe zródła odorantów. Typowe metody dezodoryzacji gazów odlotowych. Metody prognozowania zasiegu uciazliwosci emitorów (interpretacja wyników symulacji rozprzestrzeniania sie odorantów z wykorzystaniem parametrów równan psychofizycznych). | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-3 | zaliczenie | 1 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | konsultacje z prowadzącym przedmiot | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 12 |
A-W-4 | zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład infomacyjny |
M-2 | ćwiczenia audytoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne pod koniec zajęć |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie testu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-15c_W01 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu dezodoryzacji obejmujacą treści programowe przedmiotu | KOS_2A_W05 | T2A_W02 | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-15c_U01 Umiejętność doboru zespołu oceniającego zapach, oznaczenia stężenia zapachowego, emisji zapachowej, oceny zapachowego oddziaływania obiektu oraz skuteczności dezodoryzacji zgodnie z PN-EN 13725, modelowania rozprzestrzeniania się odorów. | KOS_2A_U05, KOS_2A_U11 | T2A_U03, T2A_U08 | InzA2_U01 | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-15c_K01 Student ma świadomość znaczenia możliwości wyznaczania prawidłowej lokalizacji dla potencjalnie uciążliwych obiektów i oceny skuteczności dezodoryzacji | KOS_2A_K02, KOS_2A_K03 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-1, C-2 | T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-15c_W01 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu dezodoryzacji obejmujacą treści programowe przedmiotu | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę podstawową w zakresie treści programowych przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-15c_U01 Umiejętność doboru zespołu oceniającego zapach, oznaczenia stężenia zapachowego, emisji zapachowej, oceny zapachowego oddziaływania obiektu oraz skuteczności dezodoryzacji zgodnie z PN-EN 13725, modelowania rozprzestrzeniania się odorów. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi posługiwać się metodami służącymi określeniu stopnia dezodoryzacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-15c_K01 Student ma świadomość znaczenia możliwości wyznaczania prawidłowej lokalizacji dla potencjalnie uciążliwych obiektów i oceny skuteczności dezodoryzacji | 2,0 | |
3,0 | świadomość znaczenia możliwości wyznaczania prawidłowej lokalizacji dla potencjalnie uciążliwych obiektów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Kosmider, B. Mazur-Chrzanowska, B. Wyszynski, Odory, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2002