Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_2A_C01-02a_U01 | Student potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła i paliwa |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_2A_U14 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
---|
KOS_2A_U15 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
KOS_2A_U18 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić — zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów ochrona środowiska — istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
KOS_2A_U21 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi — stosując także koncepcyjnie nowe metody — rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
---|
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność doboru paliw i procesow spalania |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Ciepłownictwo - zadania i pdstawowe pojęcia. Zapotrzebowanie na energię cieplną. |
---|
T-W-2 | Zródła ciepła - podział i charakterystyka |
T-W-3 | Podział paliw i charakterystyka poszczególnych postaci paliw naturalnych. |
T-W-4 | Procesy spalania paliw.Emisja zanieczyszczeń ze spalania poszczególnych grup paliw. |
T-W-5 | Paleniska i palniki. Podział i zadania palenisk. Wskaźniki charakteryzujące paleniska. |
T-W-6 | Sieci ciepłownicze. Nośniki ciepła. |
T-W-7 | Oddziaływanie systemów grzewczych na środowisko. Parametry decydujące o rodzaju i ilości zanieczyszczeń powstających podczas spalania poszczególnych paliw. |
T-A-1 | składad i właściwości paliw |
Metody nauczania | M-1 | wyklad informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: podsumowujący, egzamin pisemny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła oraz paliwa |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła oraz paliwa |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła oraz paliwa, zna własności paliw |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła oraz paliwa, zna własności paliw |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła oraz paliwa, zna własności paliw i ich oddziaływanie na środowisko |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować i dobrać żródła ciepła oraz paliwa, zna własności paliw i icho ddziaływanie na środowisko, potrafi dobrać żródła alternatywne |