Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych

Sylabus przedmiotu Prediploma laboratory:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prediploma laboratory
Specjalność Inorganic Chemical Technology
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 270 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Math, Inorganic Chemistry, Physical Chemistry, Chemical Technology, Engineering, Mathematical Modeling, Chemical reactors

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Getting to know the practical issues related to the thesis

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis130
T-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process140
270

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Work in the laboratory270
A-L-2search and analysis of the literature30
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1individual instruction
M-2indywidual discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-12_W01
proposes a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
TCH_2A_W02T2A_W01InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-L-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D12-12_W02
selects the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
TCH_2A_W06T2A_W03InzA2_W05C-1T-L-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-12_U01
design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-12_K01
can solve problems on the basis of the newest references
TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K03C-1T-L-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-12_W01
proposes a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
2,0can not propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory and optimizing
3,0in at least 51% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
3,5in at least 61% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,0in at least 71% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,5in at least 81% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
5,0in at least 91% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
TCH_2A_D12-12_W02
selects the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
2,0can not select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,0in at least 51% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,5in at least 61% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,0in at least 71% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,5in at least 81% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
5,0in at least 91% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-12_U01
design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
2,0can not design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,0in at least 51% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,5in at least 61% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,0in at least 71% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,5in at least 81% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
5,0in at least 91% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-12_K01
can solve problems on the basis of the newest references
2,0
3,0in 51% can solve problems on the basis of the newest references
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. any, thematically related to the topic of the thesis, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis130
T-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process140
270

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Work in the laboratory270
A-L-2search and analysis of the literature30
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-12_W01proposes a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process
Metody nauczaniaM-1individual instruction
M-2indywidual discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory and optimizing
3,0in at least 51% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
3,5in at least 61% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,0in at least 71% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
4,5in at least 81% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
5,0in at least 91% can propose a process model studies on the kinetics during prediploma laboratory or optimizing
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-12_W02selects the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis
Metody nauczaniaM-1individual instruction
M-2indywidual discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,0in at least 51% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
3,5in at least 61% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,0in at least 71% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
4,5in at least 81% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
5,0in at least 91% can select the appropriate method to the test bench at the prediploma laboratory
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-12_U01design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis
T-L-2Systematizing and deepening of knowledge related to process modeling and optimization study of the kinetics of the process
Metody nauczaniaM-1individual instruction
M-2indywidual discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0can not design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,0in at least 51% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
3,5in at least 61% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,0in at least 71% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
4,5in at least 81% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
5,0in at least 91% can design a test bench with the methodology of work necessary to work in prediploma laboratory based on their knowledge
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-12_K01can solve problems on the basis of the newest references
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Getting to know the practical issues related to the thesis
Treści programoweT-L-1Systematizing and deepening of knowledge related to the design of the test bench with a particular focus of future thesis
Metody nauczaniaM-1individual instruction
M-2indywidual discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of progress
S-2Ocena formująca: evaluate the activity and creativity
S-3Ocena podsumowująca: practical and theoretical test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0in 51% can solve problems on the basis of the newest references
3,5
4,0
4,5
5,0