Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D15-07_U01 | Student powinien umieć przypisać dany polimer naturalny do określonej kategorii/typu polimeru, określić możliwości regulowania własciwości użytkowych przez modyfikację, opisać te właściwości oraz wskazać kierunki zastosowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi |
---|
TCH_2A_U02 | potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim |
TCH_2A_U03 | potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_2A_U06 | potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy |
TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U14 | potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej |
TCH_2A_U15 | potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U17 | potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U18 | potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U20 | potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z polimerami pochodzenia naturalnego, ich pozyskiwaniem, modyfikacją oraz wykorzystaniem praktycznym |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Skrobia: źródła pozyskiwania, modyfikacja fizyczna, chemiczna, fizykochemiczna i biotechnologiczna. Główne kierunki wykorzystania skrobi i jej pochodnych. |
---|
T-W-3 | Celuloza: produkcja, pochodne celulozy, włókna, folie i estry i etery oraz inne produkty celulozowe, ich otrzymywanie i zastosowanie |
T-W-6 | Oleje roślinne oraz kwasy tłuszczowe jako substraty dla przemysłu materiałów powłokowych oraz tworzyw polimerowych |
T-W-7 | Kauczuk naturalny: pozyskiwanie, typy handlowe, wyroby z kauczuku naturalnego |
T-W-8 | Polipeptydy: informacje ogólne, technologia otrzymywania żelatyny oraz jej zastosowanie, kazeina jej pozyskiwanie i zastosowanie |
T-W-10 | Poliestry pochodzenia naturalnego i biotechnologicznego |
T-W-11 | Włókna pochodzenia naturalnego: charakterystyka ogólna i zastosowanie |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy studenta w zakresie gamy dostępnych polimerów pochodzenia naturalnego, źródeł pozyskiwania, ich właściwości oraz możliwości wykorzystania praktycznego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie kojarzenia faktów dot. pozyskiwania, modyfikacji oraz właściwości polimerów pochodzenia naturalnego, a także kierunków ich wykorzystania |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie kojarzenia faktów dot. pozyskiwania, modyfikacji oraz właściwości polimerów pochodzenia naturalnego, a także kierunków ich wykorzystania |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie kojarzenia faktów dot. pozyskiwania, modyfikacji oraz właściwości polimerów pochodzenia naturalnego, a także kierunków ich wykorzystania |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie kojarzenia faktów dot. pozyskiwania, modyfikacji oraz właściwości polimerów pochodzenia naturalnego, a także kierunków ich wykorzystania |
4,5 | Student posiada umiejętności w zakresie kojarzenia faktów dot. pozyskiwania, modyfikacji oraz właściwości polimerów pochodzenia naturalnego, a także kierunków ich wykorzystania; ponadto umie wyartykułować argumenty za i przeciw stosowaniu polimerów naturalnych bądź syntetycznych w typowych zastosowaniach |
5,0 | Student posiada umiejętności w zakresie kojarzenia faktów dot. pozyskiwania, modyfikacji oraz właściwości polimerów pochodzenia naturalnego, a także kierunków ich wykorzystania; ponadto umie wyartykułować argumenty za i przeciw stosowaniu polimerów naturalnych bądź syntetycznych w typowych zastosowaiach wraz z aspektami proekologicznymi |