Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D16-07_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych, uczestniczyć w badaniach biegłości laboratoriów i badań międzylaboratoryjnych oraz je organizować. Potrafi przygotować laboratorium badawcze do akredytacji stosując obowiązujące w tym zakresie procedury. Potrafi opracować i zastosować w laboratorium badawczym system zarządzania jakością pracy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów ze spsobami oceny jakości wyników analitycznych oraz ukształtowanie umiejętności w tym zakresie. |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z procedurami organizowania badań biegłości laboratoriów i badań międzylaboratoryjnych oraz uształtowania umiejętności w tym zakresie. |
C-3 | Zapoznanie studentów z procedurami procesu akredytacji laboratorium badawczego oraz uształtowania umiejętności w tym zakresie. |
C-4 | Zapoznanie studentów z system zarządzania jakością pracy laboratorium badawczego i jego praktycznego zastosowania w obszarze zarządzania i wymagań technicznych. |
Treści programowe | T-W-1 | Jakość wyników analitycznych. Karty kontrolne. Podstawy teoretyczne metody IDMS. System zapewnienia jakości. |
---|
T-W-2 | Spójność pomiarowa. Struktura metrologiczna. Wymagania normatywne. |
T-W-3 | Materiały odniesienia. Parametry charakteryzujące materiały odniesienia. Techniki kalibracji. |
T-W-4 | Badania miedzylaboratoryjne. Badania biegłości i porównań międzylaboratoryjnych. Charakterystyka i organizacja badań. Analiza statystyczna w badaniach międzylaboratoryjnych. Przykłady zastosowań testów parametrycznych przy opracowywaniu wyników badań międzylaboratoryjnych. |
T-W-5 | Opis systemu akredytacji. Akredytacja laboratorium. Proces akredytacji. Wymagania. |
T-W-6 | System zarządzania jakością. Polityka jakości. Księga jakości. Procedury w obszarze zarządzania i wymagań technicznych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
W drugim i kolejnym terminie zaliczenie ustne. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w sposób przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych. Nie potrafi organizować badania biegłości laboratoriów i badania międzylaboratoryjne. Nie potrafi nawet przy pomocy prowadzącego przygotować laboratorium badawcze do akredytacji ani zastosować w nim systemu zarządzania jakością pracy. |
3,0 | Student potrafi w sposób zadawalajacy przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych. Potrafi przy pomocy prowadzącego organizować badania biegłości laboratoriów i badania międzylaboratoryjne. Potrafi przy pomocy prowadzącego w niewielkim zakresie przygotować laboratorium badawcze do akredytacji stosując obowiązujące w tym zakresie procedury. |
3,5 | Student potrafi w sposób zadawalajacy przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych. Potrafi przy pomocy prowadzącego organizować badania biegłości laboratoriów i badania międzylaboratoryjne i w nich uczestniczyć. Potrafi przy pomocy prowadzącego przygotować laboratorium badawcze do akredytacji stosując obowiązujące w tym zakresie procedury. |
4,0 | Student potrafi samodzielnie przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych. Potrafi samodzielnie organizować badania biegłości laboratoriów i badania międzylaboratoryjne i w nich uczestniczyć. Potrafi samodzielnie przygotować laboratorium badawcze do akredytacji stosując obowiązujące w tym zakresie procedury. Potrafi samodzielnie zastosować w laboratorium badawczym system zarządzania jakością pracy. |
4,5 | Student potrafi samodzielnie przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych. Potrafi samodzielnie organizować badania biegłości laboratoriów i badania międzylaboratoryjne i w nich uczestniczyć. Potrafi samodzielnie przygotować laboratorium badawcze do akredytacji stosując obowiązujące w tym zakresie procedury. Potrafi samodzielnie opracować i zastosować w laboratorium badawczym system zarządzania jakością pracy. |
5,0 | Student potrafi samodzielnie przeprowadzić ocenę jakości wyników analitycznych. Potrafi samodzielnie organizować badania biegłości laboratoriów i badania międzylaboratoryjne, uczestniczyć w nich oraz je koordynować . Potrafi samodzielnie przygotować laboratorium badawcze do akredytacji stosując obowiązujące w tym zakresie procedury. Potrafi samodzielnie opracować i zastosować w laboratorium badawczym system zarządzania jakością pracy. |