Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D14-03_U01 | Umiejętność planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwarzania nanomateriałów polimerowych, umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność przeprowadzenia badań podstawowych właściwości nanomateriałów polimerowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U06 | potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy |
---|
TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U12 | potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu |
TCH_2A_U14 | potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej |
TCH_2A_U15 | potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U17 | potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U19 | potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy o metodach syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwarzania nanomateriałów polimerowych oraz wiedzy o podstawowych właściwościach, metodach ich oceny i obszarach stosowania nanomateriałów polimerowych |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Oznaczanie ciężaru cząsteczkowego polimerów |
---|
T-L-2 | Sieciowanie żywic poliestrowych |
T-L-4 | Otrzymywanie wzajemnie przenikających się sieci polimerowych (IPN) |
T-A-1 | Teoretyczne wyznaczanie średniego ciężaru cząsteczkowego polimerów |
T-A-2 | Obliczanie temperatury zeszklenia kopolimerów akrylanowych |
T-A-3 | Obliczanie pojemności wymiany jonowej nanonapełniaczy montmorylonitowych |
T-L-5 | Modyfikacja polimerów termoplastycznych nanocząstkami metodą wytłaczania |
T-L-3 | Sieciowanie żywic epoksydowych |
T-L-6 | Przetwarzanie termoplastycznych nanomateriałów polimerowych metodą wtrysku |
T-L-7 | Wytwarzanie nanomateriałów lanych na bazie PMMA |
T-L-8 | Sieciowanie żywic reaktywnych w obecności nanocząstek |
T-L-9 | Wytwarzanie nanomateriałów polimerowych na bazie żywic poliestrowych techniką RTM |
T-L-10 | Ocena właściwości mechanicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych |
T-L-11 | Ocena właściwości termicznych otrzymanych nanomateriałów polimerowych |
T-A-4 | Dobór i obliczanie niezbędnej ilości substancji sieciującej żywice reaktywne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład problemowy |
---|
M-2 | Wykład informacyjny |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Określenie umiejętności i kompetencji studenta w zakresie stosowania wiedzy dot. rodzajów struktur nanomateriałów polimerowych, sposobu ich regulacji i wytwarzania/przetwarzania oraz podstawowych metod oceny właściwości nanomateriałów polimerowych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejętność praktycznego stosowania nanomateriałow polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałow polimerowych i umiejętność przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości |
3,5 | Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, ograniczone umiejętności tworzenia określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości |
4,0 | Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz ograniczone umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości |
4,5 | Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych i przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejętności praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i ograniczone umiejętności przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości |
5,0 | Student posiada umiejętności planowania i wykonania syntezy polimerów w aspekcie tworzenia się ich nanostruktur, planowania i wykonania określonych nanostruktur w gotowych materiałach polimerowych, przetwórstwa nanomateriałów polimerowych oraz umiejetność praktycznego stosowania nanomateriałów polimerowych i przeprowadzenia badań ich podstawowych właściwości |