Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Kontrola jakości produktów organicznych
Sylabus przedmiotu Bionanomateriały:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bionanomateriały | ||
Specjalność | Nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza zdobyta na studiach I stopnia na kierunku „technologia chemiczna” lub pokrewnym. Wiedza zdobyta w ramach wykładu z technologii chemicznej i biotechnologii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstaw wiedzz w zakresie wytwarzania, charakteryzowania i zastosowania nanomateriałów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nanomateriały biomimetyczne. Powłoki biokompatybilne. Bioluminescencja. Biosensory. Lab-on-chip Bionanofiltry. Nanomembrany biologiczne. Bionanomateriały stosowane w farmacji, diagnostyce, medycynie regeneracyjnej, terapii celowanej, sprzęcie medycznym, kosmetyce, opakowaniach, żywności, ochronie środowiska. Bioaktuatory. Bionanourządzenia. Integracja nanourządzeń ze strukturami biologicznymi. Biokomputery | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Uczestnictwo w teście zaliczeniowym | 1 |
A-W-3 | Studiowanie literatury tematu i przygotowanie się do testu zaliczeniowego | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D10-04_W01 Ma podstawy wiedzy w zakresie wytwarzania, charakteryzowania i zastosowań bionanomateriałów | TCH_2A_W01 | T2A_W01 | InzA2_W01, InzA2_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D10-04_U01 Potrafi znaleźć zinterpretować i zanalizować informacje na temat bionanomateriałów | TCH_2A_U02 | T2A_U01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D10-04_K01 Potrafi przeanalizować i ocenić pojawiające się informacje na temat bionanomateriałów. | TCH_2A_K02 | T2A_K07 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D10-04_W01 Ma podstawy wiedzy w zakresie wytwarzania, charakteryzowania i zastosowań bionanomateriałów | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi w teście zaliczeniowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D10-04_U01 Potrafi znaleźć zinterpretować i zanalizować informacje na temat bionanomateriałów | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi w teście zaliczeniowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D10-04_K01 Potrafi przeanalizować i ocenić pojawiające się informacje na temat bionanomateriałów. | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi w teście zaliczeniowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- red. Adam Mazurkiewicz, Nanonauki i nanoteehnologie. Stan i perspektywy rozwoju, Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom, 2007
Literatura dodatkowa
- 2) R.K. Soong, G. D. Bachand, H.P. Neves, A.G. Olkhovets, H. G. Raighead, C.D. Montemagno, Powering an inorganic Nanodevice with a Biomolecular Motor, Science, 2000, 290, 1556
- A. Cavalcanti, R,A, Freitas, Jr., Nanorobotics Control Design: A Collective Behavior Approach for Medicine, JEEE Transactions on NanoBioscience, 2005, 4(2), 135
- A.A. Campbell, Bioceramics for Implant Coating, Materials Today, 2003, 11