Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D03-01_U02 | potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej, okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, łącząc w ten spsób wiedzę z chemii, technologii i ochrony środowiska |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U14 | potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Opracowanie projektu technologicznego produktu lekkiej syntezy organicznej: leku, pestycydu, barwnika w formie maszzynopisu |
---|
C-2 | ukształtowanie emiejętności z zakresu opracowania technologii otrzymywania produktów lekkiej syntezy organicznej |
Treści programowe | T-P-1 | Cel projektu. Zasady opracowania założen projektowych i koncepcji projektu technologicznego okresśonego półproduktu lub produktu lekkiej syntezy organicznej" barwnika, leku pestycydu. Zasady przedstawiania etapów procesu i operacji jednostkowych za pomocą schematów blokowych, sporządzania bilansu materiałowego. |
---|
T-P-2 | Analiza danych literaturowych dotyczących róznych metod otrzymywania produktu, ocena poszczególnych etapów każdej z metod, porównanie wydajności atomowych, substancji odpadowych i ich toksyczności. |
T-P-3 | Metody analitycznej kontroli procesów, spsoby wydzielania, oczyszcxania i analizy poszczególnych półproduktów i produktu finalnego. Zasady opracowania projektu norm technicznych dla półproduktów i produktu finalnego. |
T-P-4 | Konsultacje: dyskusja i merytoryczne uwagi zwiążane z praktyczna realizacją założeń i wykonaniem projektu |
Metody nauczania | M-2 | Metody praktyczne. Metoda projektów |
---|
M-1 | Metody podające: objaśnienie |
M-3 | Metody aktywizujące: dyskusja w ramach indywidualnych konsultacji |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy i postepów pracy studenta |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe projektu, ocena projektu przedstawionego w formie maszynopisu |
S-2 | Ocena formująca: ocena kreatywności i samodzielności studenta |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi opracowac koncepcje i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu przynajmnie j dwuetapowy proces technologiczny wybranego produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, barwnika, pestycydu, odczynnika) |
3,5 | potrafi opracowac koncepcję, uzasadnić wybór i sporządzić w postaci zwartego maszynopisu dwuetapowy proces technologiczny wybranego produktu lekkiej syntezy organicznej, (leku, barwnika, pestycydu, odczynnika) |
4,0 | potrafi zaprojektować przynajmniej dwuetapowy proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne, ocenic odpadowe substancje toksyczne |
4,5 | potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne,, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, |
5,0 | potrafi zaprojektować proces technologiczny otrzymywania produktu lekkiej syntezy organicznej (leku, pestycydu, barwnika), okreslić metody analityczne, wydajność atomowa poszczególnych półproduktów i produktu końcowego, ocenic odpadowe substancje toksyczne i zagrożenia dla środowiska, |