Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Mikro i nanotechnologie materiałów polimerowych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Nanotechnologie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Laboratorium przeddyplomowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej badań własnych i innych studentów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.19
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.25
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach45
A-S-2Analiza literatury z zakresu pracy dyplomowej60
A-S-3Analiza wyników przeprowadzonych doświadczeń60
A-S-4Opracowanie wyników wykonach doswiadczeń i przygotowanie prezentacji.80
A-S-5Dyskusje z promotorem pracy dyplomowej55
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy dyplomowej magisterskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-10_W01
Student ma rozszerzoną wiedzę potrzebną do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów w zakresie nanotechnologii.
TCH_2A_W09, TCH_2A_W13T2A_W03, T2A_W07InzA2_W02C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-10_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy magisterskiej dyplomowej w ramach specjalności nanotechnologie, przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacje ustne oraz publikację naukową.
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U07C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-4
TCH_2A_D10-10_U02
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej.
TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18T2A_U07, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
TCH_2A_D10-10_U04
Student potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej.
TCH_2A_U19, TCH_2A_U20T2A_U13, T2A_U14, T2A_U19InzA2_U04, InzA2_U05C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-10_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne środki przekazu.
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-10_W01
Student ma rozszerzoną wiedzę potrzebną do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów w zakresie nanotechnologii.
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,0Student opanował w 60 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,5Student opanował w 70 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,0Student opanował w 80 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,5Student opanował w 90 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
5,0Student opanował w 100 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-10_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy magisterskiej dyplomowej w ramach specjalności nanotechnologie, przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacje ustne oraz publikację naukową.
2,0Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym pozyskiwać informacji z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz nie potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym, pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
TCH_2A_D10-10_U02
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej.
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Nie potrafi zaproponować stanowiska doświadczalnego, dobrać odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Nie potrafi przedstawić tego w formie prezentacji multimedialnej.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
TCH_2A_D10-10_U04
Student potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej.
2,0Student nie potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz nie potrafi dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Nie potrafi przedstawic tego w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-10_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne środki przekazu.
2,0Student nie potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, nie ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie ani nie poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura związana z tematyką pracy dylomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.19
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.25
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach45
A-S-2Analiza literatury z zakresu pracy dyplomowej60
A-S-3Analiza wyników przeprowadzonych doświadczeń60
A-S-4Opracowanie wyników wykonach doswiadczeń i przygotowanie prezentacji.80
A-S-5Dyskusje z promotorem pracy dyplomowej55
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-10_W01Student ma rozszerzoną wiedzę potrzebną do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów w zakresie nanotechnologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy dyplomowej magisterskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,0Student opanował w 60 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
3,5Student opanował w 70 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,0Student opanował w 80 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
4,5Student opanował w 90 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
5,0Student opanował w 100 % wiedzę niezbędnej do poprawnego definiowania procesów technologicznych, doboru metod i technik do kontroli procesów technologicznego i otrzymanych produktów, budowy stanowisk eksperymentalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania i interpretacji otrzymanych wyników eksperymentów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-10_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł, szczególnie z zakresu tematyki pracy dyplomowej magisterskiej. Potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy magisterskiej dyplomowej w ramach specjalności nanotechnologie, przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacje ustne oraz publikację naukową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy dyplomowej magisterskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym pozyskiwać informacji z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz nie potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentacji ustnej.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym, pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł oraz potrafi na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych przygotować w języku polskim oraz co najmniej w jednym języku obcym (angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski) prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-10_U02Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy dyplomowej magisterskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego, szczególnie z zakresu ukończonej specjalności (nanotechnologie). Nie potrafi zaproponować stanowiska doświadczalnego, dobrać odpowiednich metod i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Nie potrafi przedstawić tego w formie prezentacji multimedialnej.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego. Potrafi zbudować stanowisko doświadczalne, dobrać odpowiednie metody i technik do kontroli badanego procesu technologicznego i otrzymanych produktów, poprawnie zaplanować doświadczenia oraz opracowywać i interpretować otrzymane wyniki. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-10_U04Student potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy dyplomowej magisterskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz nie potrafi dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Nie potrafi przedstawic tego w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta nie przekraczają 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych oraz dokonać oceny procesu technologicznego pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktów. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-10_K01Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne środki przekazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy dyplomowej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy magisterskiej dyplomowej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki prac dyplomowych magisterskich innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy dyplomowej magisterskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, nie ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie ani nie poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym: myśleć i działać w sposób kreatywny, ma świadomość wpływu swojej działalności na otoczenie i poczuwa się do odpowiedzialność za swoje działania i decyzje, rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu, wykorzystując do tego celu dostępne środki. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 100 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.