Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D13-02_W01 | Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W08 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu analizy jakości wyników pomiarów analitycznych, walidacji procedur analitycznych |
---|
C-3 | Ukształtowanie poczucia odpowiedzialności za rzetelność wyników pomiarów |
C-1 | Zapoznanie studentów z pojęciami statystycznymi stosowanymi w metrologii chemicznej |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia statystyczne |
---|
T-W-2 | Wybrane rozkłady zmiennych losowych |
T-W-3 | Testy statystyczne |
T-W-4 | Wykrywanie błędów grubych. Poziom ufności i estymacja przedziałowa. |
T-W-5 | Jakość wyników analitycznych, spójność pomiarowa, niepewność |
T-W-6 | Materiały odniesienia |
T-W-7 | procedury analityczne i ich walidacja |
T-W-8 | Badania międzylaboratoryjne |
T-W-9 | Sposoby wyznaczanie granicy wykrywalności |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z prezentacja multimedialną |
---|
M-2 | wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe pojęcia statystyczne stosowane w metrologii chemicznej |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |