Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Przyjazne dla środowiska technologie polimerowe
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Technologia leków i pestycydów | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstawowych wiadomości z chemii, preparatyki, technologii organicznej, chemii nieorganicznej i fizycznej, |
W-2 | podstawowe wiadomości z chemii organicznej, chemii fizycznej itechnologii chemicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologii leków i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej |
C-2 | przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków |
C-3 | zapoznanie studenta z produktami przemysłu farmaceutycznego, klasyfikacja i nazewnictwem leków, mechanizmem fizykochemicznym i chemicznym działania leków, poszukiwaniem i odkrywaniem nowych leków, w tym z wykorzystaniem technik chemii kombinatorycznej |
C-4 | zapoznanie studenta z podstawowymi procesami jednostkowymi stosowanymi w przemysle farmaceutycznym, problemem odpadów, zasadami zielonej chemii w tym selektywnościa atomową, przykładami zielonych technologi |
C-5 | ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania syntez i metod analitycznych stosowanych w przemyśle farmaceutycznym i środków ochrony roalin orazi oceny wybranych technologii pod względem zagrożenia dla środowiska |
C-6 | ukształtowanie umiejętności ustalania parametrów procesów, umiejętności wyboru metody kontroli przebiegu procesu, rozdziału mieszanin poreakcyjnych i ustalania struktury chemicznej produktów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych | 30 |
T-L-2 | Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii środków farmaceutycznych llub pestycydów lub ich półproduktów, a także z zakresu syntezy lub pozyskiwania ze zódeł naturalnych nowych związków o potencjalnej, ukierunkowanej aktywności i aktywności farmakologicznej lub pestycydowej | 180 |
T-L-3 | Wydzielenie, oczyszczenie i analiza jakościowa otrymanego produktu (chromatofgrafia gazowa, cienkowarstwowa, spektroskopia NMR i IR) | 15 |
225 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w zajęciach laboratoryjnych | 225 |
A-L-2 | opracowanie sprawozdania | 10 |
A-L-3 | konsultacje | 1 |
A-L-4 | pzrygotowanie do ćwiczeń | 5 |
241 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie ustne (wejściówka) |
S-2 | Ocena formująca: ciagła ocena akywności i amodzielności w pracy studenta |
S-3 | Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D04-13_W01 ma rozszerzoną wiedzę z zakresu: technologii otrzymywania leków li pestycydów i/ lub ich połproduktów, stosowanych surowców, aparatury i technikach prowadzenia procesów, matematycznego opisu procesu technologicznego, | TCH_2A_W07, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D04-13_W02 Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne. | TCH_2A_W07, TCH_2A_W09 | T2A_W03 | InzA2_W02 | C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-3 |
TCH_2A_D04-13_W03 Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów. | TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | T2A_W03, T2A_W04 | InzA2_W02, InzA2_W05 | C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-3 | M-1 | S-2, S-3 |
TCH_2A_D04-13_W06 potrafi opisać przykłady procesów technologicznych wybranych leków z różnych grup: analgetyów, antyhistaminowych, działajacych na układ krązenia, przeciwnowotworowych, działajacych na ośrodkowy układ nerwowy, oddechowy. Potrafi ocenić zagrożenia dla środowiska, wymienic metdy analityczne, podać przykłady stosowwania biotechnologii i semisyntezy w produkcji leków | TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D04-13_U01 Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w syntezie półproduktów i produktów farmaceutycznych i pestycydów, ocenić ich przydatność, ekonomicznośc i zagrożenia dla środowiska. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U09 | T2A_U01, T2A_U07, T2A_U10 | InzA2_U01, InzA2_U03 | C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2 |
TCH_2A_D04-13_U02 potrafi wybrać najlepsze rozwiązania dotyczące aparatury, technikę prowadzenia i parametry procesu, wydzielania i oczyszczania produktów lub/i półproduktów, zaproponowac zmiany | TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14 | T2A_U16, T2A_U17 | InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-2, S-3 |
TCH_2A_D04-13_U03 potrafi ocenić i dokonać wyboru efekywnej metody otrzymywania okreslonego leku lub półproduktu, zaproponować forme leku, metody analizy, obliczyć wydajność atomową, okreslić zagrożenia dla środowiska, zaproponować rozwiązania ograniczjące skalę zagrożeń | TCH_2A_U15, TCH_2A_U16 | T2A_U17, T2A_U18 | InzA2_U01, InzA2_U07 | C-2, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D04-13_U04 potrafi przeprowadzić podstawowe procesy stosowane w technologii otrzymywania leków, zastosowac odpowiedni sposób ich oczyszczania, analizy, zaproponować odpowiednia forme otrzymanego produktu i obliczyc wydajność procesu | TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17 | T2A_U17, T2A_U18 | InzA2_U01, InzA2_U07 | C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D04-13_K01 potrafi wybrać odpowiednie procesy jednosstkowe i operacje okreslonego leku lub półproduktu, zproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo identyfikować i okreslic priorytety tych technologii | TCH_2A_K01, TCH_2A_K04 | T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-2, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D04-13_W01 ma rozszerzoną wiedzę z zakresu: technologii otrzymywania leków li pestycydów i/ lub ich połproduktów, stosowanych surowców, aparatury i technikach prowadzenia procesów, matematycznego opisu procesu technologicznego, | 2,0 | nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceny 3,0 |
3,0 | potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce | |
3,5 | potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce | |
4,0 | potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowc | |
4,5 | potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stowoane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce, ocenic zagrożenie dla środowiska i zaproponowac inne rozwiąznia | |
5,0 | potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stowoane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce, ocenic zagrożenie dla środowiska i zaproponowac inne rozwiąznia, przedstawic najwazniejsze wnioski z badań | |
TCH_2A_D04-13_W02 Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne. | 2,0 | nie spełna kryteriów wymaganych na ocenę 3,0 |
3,0 | potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji | |
3,5 | potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji | |
4,0 | potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponować kryteria i cele optymalzacji | |
4,5 | potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponowac kryteria i cele optymalzacji, odnieść do danych literaturowych | |
5,0 | potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponowac kryteria i cele optymalzacji, odnieść do danych literaturowych | |
TCH_2A_D04-13_W03 Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów. | 2,0 | nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceny 3,0 |
3,0 | potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, | |
3,5 | potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, wymienic metody analizy | |
4,0 | potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i wydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy | |
4,5 | potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i ydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy półproduktów i produktu finalnego | |
5,0 | potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i ydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy półproduktów i produktu finalnego | |
TCH_2A_D04-13_W06 potrafi opisać przykłady procesów technologicznych wybranych leków z różnych grup: analgetyów, antyhistaminowych, działajacych na układ krązenia, przeciwnowotworowych, działajacych na ośrodkowy układ nerwowy, oddechowy. Potrafi ocenić zagrożenia dla środowiska, wymienic metdy analityczne, podać przykłady stosowwania biotechnologii i semisyntezy w produkcji leków | 2,0 | nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi opisać proces otrzymywanai wybranego leku, scharkteryzować poszczególne etapy, wymienić zagrożenia dla środowiska | |
3,5 | potrafi opisać rózne procesy otrzymywanai wybranego leku, scharkteryzować poszczególne etapy, zdefiniować zagrożenia dla środowiska, zaproponować spsoby im zapobiegania | |
4,0 | potrafi opisać rózne procesy otrzymywanai wybranego leku, scharkteryzować poszczególne etapy, ocenić ich selektywność, sklasyfikować procesy uboczne i substancje odpadowe, obliczyć wydajnośc atomową | |
4,5 | potrafi opisać rózne procesy otrzymywanai wybranego leku, scharkteryzować poszczególne etapy, ocenić ich selektywność, sklasyfikować procesy uboczne i substancje odpadowe, obliczyć wydajnośc atomową, zaproponować metdoy analizy produktów | |
5,0 | potrafi opisać różne procesy otrzymywanai wybranego leku, scharkteryzować poszczególne etapy, ocenić ich selektywność, sklasyfikować procesy uboczne i substancje odpadowe, obliczyć wydajnośc atomową, zaproponować nowe rozwiązania i okreslic metdoy analizy produktów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D04-13_U01 Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w syntezie półproduktów i produktów farmaceutycznych i pestycydów, ocenić ich przydatność, ekonomicznośc i zagrożenia dla środowiska. | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0 |
3,0 | potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości | |
3,5 | potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości | |
4,0 | potrafi zebrać literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody | |
4,5 | potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody, ocenić warunki procesów i ich ekonomię | |
5,0 | potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody, ocenić warunki procesów i ich ekonomię i zagrożenia dla środowiska | |
TCH_2A_D04-13_U02 potrafi wybrać najlepsze rozwiązania dotyczące aparatury, technikę prowadzenia i parametry procesu, wydzielania i oczyszczania produktów lub/i półproduktów, zaproponowac zmiany | 2,0 | opracowane sprawozdanie nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny dostatecznej |
3,0 | potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia | |
3,5 | potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu | |
4,0 | potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową | |
4,5 | potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową, zaproponować udoskonalenia | |
5,0 | potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, kryteria optymalizacji, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową, | |
TCH_2A_D04-13_U03 potrafi ocenić i dokonać wyboru efekywnej metody otrzymywania okreslonego leku lub półproduktu, zaproponować forme leku, metody analizy, obliczyć wydajność atomową, okreslić zagrożenia dla środowiska, zaproponować rozwiązania ograniczjące skalę zagrożeń | 2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi porównać warunki reakcji i efektywność przynajmniie dwu różnych metod syntezy okreslonego leku i dokonać wyboru najkorzystniejszej, uzasadnić wybór | |
3,5 | potrafi porównać warunki reakcji i efektywność przynajmniej dwu różnych metod syntezy okreslonego leku i dokonać wyboru najkorzystniejszej, ocenic zagrożenia dla środowiska | |
4,0 | potrafi porównać warunki reakcji i efektywność przynajmniej dwu różnych metod syntezy okreslonego leku i dokonać wyboru najkorzystniejszej, ocenic zagrożenia dla środowiska i zaproponowac właściwe rozwiązania | |
4,5 | potrafi porównać warunki reakcji i efektywność przynajmniej dwu różnych metod syntezy okreslonego leku i dokonać wyboru najkorzystniejszej, ocenic zagrożenia dla środowiska i zaproponować nowe rozwiązania i metody analizy półproduktów i produktu finalnego | |
5,0 | potrafi porównać warunki reakcji i efektywność kilku różnych metod syntezy określonego leku i dokonać wyboru najkorzystniejszej, ocenic zagrożenia dla środowiska i zaproponować nowe rozwiązania i metody analizy półproduktów i produktu finalnego | |
TCH_2A_D04-13_U04 potrafi przeprowadzić podstawowe procesy stosowane w technologii otrzymywania leków, zastosowac odpowiedni sposób ich oczyszczania, analizy, zaproponować odpowiednia forme otrzymanego produktu i obliczyc wydajność procesu | 2,0 | nie spełnia kryterió okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi przeprowadzić syntezę 2 -3 róznych półproduktów lub produktów farmaceutycznych z wykorzystaniem przynajmniej kilku różnych procesów jednostkowych zastosować skuteczny sposób oczyszczania i analizy produktów z wykorzystaniem metod chromatograficznych, obliczyć ich wydajność | |
3,5 | potrafi przeprowadzić syntezę 2 -3 różnych półproduktów lub produktów farmaceutycznych, wykorzystaniem przynajmniej kilku różnych procesów jednostkowych zastosować skuteczny sposób wydzielania, oczyszczania i analizy produktówz wykorzystaniem metod chromatograficznych, obliczyć ich wydajność, | |
4,0 | potrafi przeprowadzić syntezę 2 -3 różnych półproduktów lub produktów farmaceutycznych, opracować skuteczny sposób wydzielania i oczyszczania produktu oczyszczania i analizy, obliczyć wydajność, ocenić susbtancje toksyczne | |
4,5 | potrafi przeprowadzić syntezę 2 -3 różnych półproduktów lub produktów farmaceutycznych, opracować skutecnzy sposób oczyszczania i analizy, obliczyć wydajność, ocenić susbtancje toksyczne | |
5,0 | potrafi przeprowadzić syntezę 2-3 różnych półproduktów lub produktów farmaceutycznych, opracować skutecnzy sposób oczyszczania i analizy, obliczyć wydajność, w wyniku optymalizacji procesu porawić selektywność reakcji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D04-13_K01 potrafi wybrać odpowiednie procesy jednosstkowe i operacje okreslonego leku lub półproduktu, zproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo identyfikować i okreslic priorytety tych technologii | 2,0 | |
3,0 | potrafi prawidłowo ocenić i wybrac odpowiednie rozwiązania dotyczące procesów i operacji jednostkowych technologii wybranego leku lub półproduktu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Zejca., M. Gorczzyca, " Chemia Leków", PZWL, Warszawa, 1998, I
- A.I. Vogel, Preparatyka Organiczna, WNT, Warszawa, 2006, III
- A. Kleemann, J. Engel, "Pharamaceutical Substances. syntheses, Patents , Applications", Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
- J.T. Wróbel, Preparatyka i Elementy Syntezy Organicznej, PWN, Warszawa, 1983, I
- J. Tułecki, "Technologia środków leczniczych", PZWL, Warszawa, 1978, I
- A. Kleemann, J. Engel, "Pharamaceutical Substances. syntheses, Patents , Applications", Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
- D. Lednicer, " The Organic chemistry of Drug Synthesis", Willey, New York, 1995
- A. Vogel, "Preparatyka organiczna", WNT, Warszawa, 2006, IV