Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D10-06_W01 | Definiowanie i wyliczanie głównych zastosowań bionanomateriałów oraz opisywanie ich struktury |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności |
---|
TCH_2A_W11 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
TCH_2A_W12 | ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z metodami otrzymywania bionanomateriałów, z ich strukturą oraz właściwościami, które wływają na ich szerokie zastosowanie w medycynie i w innych galęziach życia. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Najnowszy stan wiedzy na temat nowych bionanomateriałów |
---|
T-W-2 | Dendrymery, proteiny, polipeptydy, lipidy kationowe, oddczynniki prowokujące tworzenie cząstek DNA, polimery |
T-W-3 | Nanorurki węglowe, nanokrystaliczne materiały magnetyczne |
T-W-4 | Nanomuszle złota |
T-W-5 | Magnetyczne nanosfery |
T-W-6 | Zastosowania bionanomateriałów |
T-W-7 | Nanotechnologia w niewirusowym transporcie genów |
T-W-8 | Nanomateriały w transporcie leków antyrakowych |
T-W-9 | Zastosowanie w diagnozie i terapii nanomuszli metali |
T-W-10 | Nanotechnologia a oczyszczanie oddczyników biologicznych |
T-W-11 | Wpływ bionanotechnologii na przemysł, społeczeństwo i edukację |
Metody nauczania | M-1 | Prezentacja multimedialana |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi wcale definiować i wyliczać głównych zastosowań bionanomateriałów oraz opisywać ich struktury |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi definiować i wyliczać główne zastosowania bionanomateriałów oraz opisywać ich struktury |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi definiować i wyliczać główne zastosowania bionanomateriałów oraz opisywać ich struktury |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi definiować i wyliczać główne zastosowania bionanomateriałów oraz opisywać ich struktury |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi definiować i wyliczać główne zastosowania bionanomateriałów oraz opisywać ich struktury |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi definiować i wyliczać główne zastosowania bionanomateriałów oraz opisywać ich struktury |