Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (N2)
specjalność: Biologia wód

Sylabus przedmiotu Rośliny ozdobne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rośliny ozdobne
Specjalność Biologia roślin
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 5 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii i systematyce roślin
W-2Znajomość podstaw geografii świata

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej
C-2Rozróżnianie i rozpoznawanie, na podstawie cech morfologicznych, najważniejszych gatunków roślin ozdobnych
C-3Wskazanie i dobranie właściwych metod rozmnażania roślin ozdobnych
C-4Zapoznanie z podstawowymi zasadami pielęgnacji roślin we wnętrzach i uprawach gruntowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody rozmnażania roślin ozdobnych2
T-A-2Zabiegi pielęgnacyjne w uprawie roślin ozdobnych2
T-A-3Przedłużanie trwałości materiału roślinnego. Zaliczenie pisemne1
5
wykłady
T-W-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach dekoracyjnych i użytkowych.1
T-W-2Typy roślinności w różnych strefach klimatycznych. Roślinność endemiczna.1
T-W-3Ozdobne rośliny cebulowe, bulwiaste i kłączowe1
T-W-4Rośliny jednoroczne, dwuletnie i byliny stosowane w ogrodach przydomowych i terenach zielenii1
T-W-5Asortyment roślinny do dekoracji wnętrz mieszkalnych. Zaliczenie pisemne1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczenich audytoryjnych5
A-A-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń16
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia9
30
wykłady
A-W-1Udział studenta w wykładach5
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3Rozpoznawanie i opis roślin na kolekcjach dydaktycznych8
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-5Uczestnictwo w konsultacjach3
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena formująca: Rozpoznawanie roślin
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLR-S-O3.3_W01
Charakteryzuje roślinność typową dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych
BL_2A_W10, BL_2A_W01P2A_W01, P2A_W02, P2A_W03, P2A_W04, P2A_W05, P2A_W06C-2, C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-3
BL_2A_BLR-S-O3.3_W02
Proponuje odpowiednie dla poszczególnych grup uprawnych zalecenia pielęgnacyjne i metody rozmnażania
BL_2A_W07P2A_W04, P2A_W05C-3, C-4T-A-3, T-A-2, T-A-1M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLR-S-O3.3_U01
Określa, na podstawie cech morfologicznych, najważniejsze rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych
BL_2A_U14P2A_U01, P2A_U02, P2A_U03, P2A_U04, P2A_U06C-2T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLR-S-O3.3_K01
Jest zorientowany w aktualnym asortymencie roślin ozdobnych
BL_2A_K03P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07C-2, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLR-S-O3.3_W01
Charakteryzuje roślinność typową dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student wymienia miejsca pochodzenia i podstawowe gatunki roślin ozdobnych.
3,5Student wymienia i charakteryzuje niektóre miejsca pochodzenia oraz podstawowe gatunki roślin ozdobnych.
4,0Student dobrze opanował wiedzę z zakresu znajomości pochodzenia, metod przystosowania oraz charakteryzuje typową roślinność dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych.
4,5Student ma wiedzę na temat powiązań między środowiskiem naturalnym, a budową i adaptacją roślin do poszczególnych stref klimatycznych. Wymienia i charakteryzuje wybrane gatunki.
5,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat kompleksowych powiązań między środowiskiem naturalnym, a budową i adaptacją roślin do poszczególnych stref klimatycznych. Wymienia i charakteryzuje większość poznanych gatunków.
BL_2A_BLR-S-O3.3_W02
Proponuje odpowiednie dla poszczególnych grup uprawnych zalecenia pielęgnacyjne i metody rozmnażania
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student wymienia poznane zabiegi pielęgnacyjne i metody rozmnażania roślin ozdobnych.
3,5Student wymienia i charakteryzuje poznane zabiegi pielęgnacyjne oraz metody rozmnażania roślin ozdobnych.
4,0Student dobrze opanował wiedzę z zakresu pielęgnacji i rozmnażania roślin ozdobnych. Proponuje właściwe metody pielęgnacji i rozmnażania dla poszczególnych grup uprawnych.
4,5Student dobrze opanował wiedzę z zakresu pielęgnacji i rozmnażania roślin ozdobnych. Potrafi przewidywać efekty przyczynowo-skutkowe zachodzących procesów. Dobiera właściwe metody pielęgnacji i rozmnażania dla poszczególnych grup uprawnych
5,0Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu pielęgnacji i rozmnażania roślin ozdobnych. Dostrzega złożone procesy przyczynowo-skutkowe zachodzące między roślinami, a środowiskiem uprawy. Samodzielnie proponuje właściwe metody pielęgnacji i rozmnażania dla poszczególnych grup uprawnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLR-S-O3.3_U01
Określa, na podstawie cech morfologicznych, najważniejsze rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student wymienia podstawowe rodzaje, gatunki i odmiany należące do poszczególnych grup uprawnych roślin ozdobnych.
3,5Student wymienia poznane rodzaje, gatunki i odmiany oraz na podstawie cech morfologicznych określa podstawowe
4,0Student na podstawie cech morfologicznych określa wybrane rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych.
4,5Student na podstawie cech morfologicznych określa większość poznanych rodzajów, gatunków i odmian roślin ozdobnych
5,0Student na podstawie cech morfologicznych określa wszystkie poznane rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLR-S-O3.3_K01
Jest zorientowany w aktualnym asortymencie roślin ozdobnych
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje podstawowe rodzaje należące do poszczególnych grup uprawnych roślin ozdobnych.
3,5Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje podstawowe rodzaje oraz gatunki roślin ozdobnych.
4,0Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje wybrane rodzaje, gatunki oraz odmiany roślin ozdobnych.
4,5Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje większość z poznanych rodzajów, gatunków oraz odmian roślin ozdobnych.
5,0Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje wszystkie poznane rodzaje, gatunki oraz odmiany roślin ozdobnych.

Literatura podstawowa

  1. Chmiel H., Uprawa roślin ozdobnych, PWR i L, Warszawa, 2000
  2. Krause J., Lisiecka A., Kwiaty jednoroczne, Medix Plus, Poznań, 2006
  3. Krause J., Kwitnące cebule, KRPZD, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Jerzy M., Krzymińska A., Rozmnażanie wegetatywne roślin ozdobnych, PWR i L, Warszawa, 2011
  2. Rudnicki R. M., Nowak J., Jak przedłużyć trwałość kwiatów ciętych i roślin doniczkowych, PHU Mutual Benefit, Skierniewice, 1992

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody rozmnażania roślin ozdobnych2
T-A-2Zabiegi pielęgnacyjne w uprawie roślin ozdobnych2
T-A-3Przedłużanie trwałości materiału roślinnego. Zaliczenie pisemne1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach dekoracyjnych i użytkowych.1
T-W-2Typy roślinności w różnych strefach klimatycznych. Roślinność endemiczna.1
T-W-3Ozdobne rośliny cebulowe, bulwiaste i kłączowe1
T-W-4Rośliny jednoroczne, dwuletnie i byliny stosowane w ogrodach przydomowych i terenach zielenii1
T-W-5Asortyment roślinny do dekoracji wnętrz mieszkalnych. Zaliczenie pisemne1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczenich audytoryjnych5
A-A-2Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń16
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w wykładach5
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów6
A-W-3Rozpoznawanie i opis roślin na kolekcjach dydaktycznych8
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-5Uczestnictwo w konsultacjach3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLR-S-O3.3_W01Charakteryzuje roślinność typową dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W10ma pogłębioną wiedzę na temat kompleksowych powiązań pomiędzy środowiskiem przyrodniczym a budową i czynnościami życiowymi organizmów żywych oraz z zakresu adaptacji tych organizmów do różnych środowisk
BL_2A_W01ma pogłębioną wiedzę o biologii, systematyce, funkcjonowaniu i rozmieszczeniu oraz ewolucji organizmów żywych oraz zna ich predyspozycje ekologiczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W01rozumie złożone zjawiska i procesy przyrodnicze
P2A_W02konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych
P2A_W03ma pogłębioną wiedzę z zakresu tych nauk ścisłych, z którymi związany jest studiowany kierunek studiów (w szczególności biofizyka, biochemia, biomatematyka, geochemia, biogeochemia, geofizyka)
P2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
P2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
P2A_W06ma wiedzę w zakresie statystyki na poziomie prognozowania (modelowania) przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych oraz ma znajomość specjalistycznych narzędzi informatycznych
Cel przedmiotuC-2Rozróżnianie i rozpoznawanie, na podstawie cech morfologicznych, najważniejszych gatunków roślin ozdobnych
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej
Treści programoweT-W-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach dekoracyjnych i użytkowych.
T-W-2Typy roślinności w różnych strefach klimatycznych. Roślinność endemiczna.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student wymienia miejsca pochodzenia i podstawowe gatunki roślin ozdobnych.
3,5Student wymienia i charakteryzuje niektóre miejsca pochodzenia oraz podstawowe gatunki roślin ozdobnych.
4,0Student dobrze opanował wiedzę z zakresu znajomości pochodzenia, metod przystosowania oraz charakteryzuje typową roślinność dla poszczególnych stref geograficzno-roślinnych.
4,5Student ma wiedzę na temat powiązań między środowiskiem naturalnym, a budową i adaptacją roślin do poszczególnych stref klimatycznych. Wymienia i charakteryzuje wybrane gatunki.
5,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat kompleksowych powiązań między środowiskiem naturalnym, a budową i adaptacją roślin do poszczególnych stref klimatycznych. Wymienia i charakteryzuje większość poznanych gatunków.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLR-S-O3.3_W02Proponuje odpowiednie dla poszczególnych grup uprawnych zalecenia pielęgnacyjne i metody rozmnażania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W07ma ogólną orientację, a w niektórych przypadkach specjalistyczną wiedzę na temat planowanych i skoordynowanych czynności mających na celu racjonalne gospodarowanie organizmami żywymi w oparciu o zasady ekonomii i ochrony przyrody
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
P2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
Cel przedmiotuC-3Wskazanie i dobranie właściwych metod rozmnażania roślin ozdobnych
C-4Zapoznanie z podstawowymi zasadami pielęgnacji roślin we wnętrzach i uprawach gruntowych
Treści programoweT-A-3Przedłużanie trwałości materiału roślinnego. Zaliczenie pisemne
T-A-2Zabiegi pielęgnacyjne w uprawie roślin ozdobnych
T-A-1Metody rozmnażania roślin ozdobnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student wymienia poznane zabiegi pielęgnacyjne i metody rozmnażania roślin ozdobnych.
3,5Student wymienia i charakteryzuje poznane zabiegi pielęgnacyjne oraz metody rozmnażania roślin ozdobnych.
4,0Student dobrze opanował wiedzę z zakresu pielęgnacji i rozmnażania roślin ozdobnych. Proponuje właściwe metody pielęgnacji i rozmnażania dla poszczególnych grup uprawnych.
4,5Student dobrze opanował wiedzę z zakresu pielęgnacji i rozmnażania roślin ozdobnych. Potrafi przewidywać efekty przyczynowo-skutkowe zachodzących procesów. Dobiera właściwe metody pielęgnacji i rozmnażania dla poszczególnych grup uprawnych
5,0Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu pielęgnacji i rozmnażania roślin ozdobnych. Dostrzega złożone procesy przyczynowo-skutkowe zachodzące między roślinami, a środowiskiem uprawy. Samodzielnie proponuje właściwe metody pielęgnacji i rozmnażania dla poszczególnych grup uprawnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLR-S-O3.3_U01Określa, na podstawie cech morfologicznych, najważniejsze rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U14potrafi na podstawie zaawansowanej wiedzy określać przynależność taksonomiczną organizmów, wykorzystuje wiedzę z zakresu fizjologii, morfologii organizmów żywych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U01stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_U02biegle wykorzystuje literaturę naukową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim; czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U04planuje i wykonuje zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P2A_U06zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski
Cel przedmiotuC-2Rozróżnianie i rozpoznawanie, na podstawie cech morfologicznych, najważniejszych gatunków roślin ozdobnych
Treści programoweT-W-3Ozdobne rośliny cebulowe, bulwiaste i kłączowe
T-W-5Asortyment roślinny do dekoracji wnętrz mieszkalnych. Zaliczenie pisemne
T-W-4Rośliny jednoroczne, dwuletnie i byliny stosowane w ogrodach przydomowych i terenach zielenii
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student wymienia podstawowe rodzaje, gatunki i odmiany należące do poszczególnych grup uprawnych roślin ozdobnych.
3,5Student wymienia poznane rodzaje, gatunki i odmiany oraz na podstawie cech morfologicznych określa podstawowe
4,0Student na podstawie cech morfologicznych określa wybrane rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych.
4,5Student na podstawie cech morfologicznych określa większość poznanych rodzajów, gatunków i odmian roślin ozdobnych
5,0Student na podstawie cech morfologicznych określa wszystkie poznane rodzaje, gatunki i odmiany roślin ozdobnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLR-S-O3.3_K01Jest zorientowany w aktualnym asortymencie roślin ozdobnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K03rozumie potrzebę ukierunkowanego rozwijania własnej aktywności poznawczej i kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność poznawczą w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
P2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
P2A_K07systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowania
Cel przedmiotuC-2Rozróżnianie i rozpoznawanie, na podstawie cech morfologicznych, najważniejszych gatunków roślin ozdobnych
C-1Zapoznanie studentów z pochodzeniem, liczebnością i rozmieszczeniem roślin ozdobnych na kuli ziemskiej
Treści programoweT-W-3Ozdobne rośliny cebulowe, bulwiaste i kłączowe
T-W-5Asortyment roślinny do dekoracji wnętrz mieszkalnych. Zaliczenie pisemne
T-W-1Państwa roślinne - charakterystyka roślin o walorach dekoracyjnych i użytkowych.
T-W-2Typy roślinności w różnych strefach klimatycznych. Roślinność endemiczna.
T-W-4Rośliny jednoroczne, dwuletnie i byliny stosowane w ogrodach przydomowych i terenach zielenii
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Rozpoznawanie roślin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym.
3,0Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje podstawowe rodzaje należące do poszczególnych grup uprawnych roślin ozdobnych.
3,5Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje podstawowe rodzaje oraz gatunki roślin ozdobnych.
4,0Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje wybrane rodzaje, gatunki oraz odmiany roślin ozdobnych.
4,5Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje większość z poznanych rodzajów, gatunków oraz odmian roślin ozdobnych.
5,0Student jest zorientowany w asortymencie i rozpoznaje wszystkie poznane rodzaje, gatunki oraz odmiany roślin ozdobnych.