Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S2)
specjalność: Biologia molekularna i podstawy analityki

Sylabus przedmiotu Wędkarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wędkarstwo
Specjalność Biologia wód
Jednostka prowadząca Zakład Hydrochemii i Biologicznych Zasobów Wód
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Stepanowska <Katarzyna.Stepanowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Biernaczyk <Marcin.Biernaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 20 1,00,41zaliczenie
wykładyW4 20 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z przedmiotu "Hydrobiologia"
W-2podstawowa wiedza z przedmiotu "Chrzęstniki"
W-3podstawowa wiedza z przedmiotu "Kostniki"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przekazanie studentom podstawowych wiadomości z zakresu wędkarstwa
C-2Zapoznanie studentów z zasadami doboru zanenęt, przynęt i posługiwania się sprzętem wędkarskim
C-3Zapoznanie studentów z zasadami gospodarki wdkarskiej i tworzenia łowisk specjalnych
C-4uformowanie wśród studentów postaw etycznego wędkarstwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wędkarstwo spławikowe: a/ metody klasyczne: przepływanka, gruntówka ze spławikiem, zestaw skrócony b/ metody odległościowe: metoda angielska, metoda bolońska c/ organizacja stanowiska d/ sprzęt wędkarski2
T-A-2Wędkarstwo spławikowe cd.: a/ podstawowe zestawy do poszczególnych technik b/ przynęty, zanęty2
T-A-3Wędkarstwo spinningowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-4Wędkarstwo muchowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-5Wędkarstwo rzutowe: sprzęt, konkurencje rzutowe1
T-A-6Wędkarstwo morskie: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-7Wędkarstwo podlodowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-8Węzły wędkarskie1
T-A-9Zajęcia terenowe5
T-A-10Zajęcia terenowe5
20
wykłady
T-W-1Rys historyczny, geneza, aktualny stan oraz perspektywy rozwoju wędkarstwa2
T-W-2Rozwój infrastruktury wędkarskiej - charakterystyka wód śródlądowych - gospodarka rybacko – wędkarska - infrastruktura do celów sportowych2
T-W-3Środowisko wodne: - czynniki abiotyczne - czynniki biotyczne: rośliny wodne, zwierzęta wodne2
T-W-4Wybrane zagadnienia z ichtiologii: budowa anatomiczna ryb, rozród ryb, inne podstawowe funkcje życiowe2
T-W-5Gospodarka rybacko - wędkarska: - produkcja materiału zarybieniowego; - zarybianie; - eksploatacja wód2
T-W-6Cechy rozróżnialne najpopularniejszych gatunków ryb np. krąp – leszcz – rozpiór, płoć – wzdręga, kleń – jelec, brzana – brzanka, troć – łosoś, stornia – gładzica – turbot2
T-W-7Zbiór aktów prawnych i przepisów dotyczących wędkarstwa: - Ustawa o prawie wodnym, ustawa o rybactwie śródlądowym, ustawa o rybołówstwie, statut PZW, regulaminy połowu, zasady wędkowania2
T-W-8Ogólne zagadnienia dotyczące ochrony środowiska: - skażenia wód i ich ochrona: główne przyczyny zanieczyszczeń, - skutki skażeń, sposoby odnowy wód2
T-W-9Etyka wędkarska, bezpieczeństwo i higiena2
T-W-10Sport wędkarski: rodzaje zawodów, ogólne zasady organizacji zawodów, regulaminy2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-A-3Udział w konsultacjach5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2czytanie wskazanej literatury5
A-W-3przygotowanie się do testu2
A-W-4Udział w konsultacjach3
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda sytuacyjna
M-3dyskusja dydaktyczna
M-4film
M-5pokaz
M-6ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testu z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: obecność na dwóch zajęciach terenowych oraz prawidłowe posługiwanie się sprzętem wędkarskim
S-3Ocena podsumowująca: wykazanie się umiejętnością dobierania zestawów i komponowania zanęt wędkarskich
S-4Ocena podsumowująca: wykazanie się etycznym podejściem do ryb i wędkarstwa

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLW-S-O6.2_W01
student wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu wędkarstwa
BL_2A_W03, BL_2A_W07, BL_2A_W23P2A_W02, P2A_W04, P2A_W05, P2A_W06, P2A_W07, P2A_W11C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-4, M-5S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLW-S-O6.2_U01
student potrafi prawidłowo dobierać sprzęt wędkarski i komponować zanęty na ryby
BL_2A_U03P2A_U06C-2T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-2, M-3, M-5, M-6S-3
BL_2A_BLW-S-O6.2_U02
student w praktyce potafi dobrać sprzęt, zanęty i przynęty wędkarskie w zależności od warunków środowiska, w których wędkuje
BL_2A_U16P2A_U09C-2T-A-10, T-A-9M-6S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_2A_BLW-S-O6.2_K01
student postępuje zgodnie z zasadami etyki wędkarskiej, zna przepisy i się do nich stosuje
BL_2A_K07, BL_2A_K08P2A_K03, P2A_K04, P2A_K05, P2A_K06C-4T-W-7, T-W-9, T-A-10, T-A-9M-6S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLW-S-O6.2_W01
student wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu wędkarstwa
2,0obecność na mniej niż 80% wykładów lub uzyskanie mniej niż 50% punktów na teście z wykładów
3,0obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 50% punktów na teście z wykładów
3,5obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 60% punktów na teście z wykładów
4,0obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 70% punktów na teście z wykładów
4,5obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 80% punktów na teście z wykładów
5,0obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 90% punktów na teście z wykładów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLW-S-O6.2_U01
student potrafi prawidłowo dobierać sprzęt wędkarski i komponować zanęty na ryby
2,0
3,0student potrafi dobierać sprzęt i zanęty wędkarskie
3,5
4,0
4,5
5,0
BL_2A_BLW-S-O6.2_U02
student w praktyce potafi dobrać sprzęt, zanęty i przynęty wędkarskie w zależności od warunków środowiska, w których wędkuje
2,0
3,0student potrafi dobrać sprzęt, zanęty i przynety do warunków panyjących na łowisku
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_2A_BLW-S-O6.2_K01
student postępuje zgodnie z zasadami etyki wędkarskiej, zna przepisy i się do nich stosuje
2,0
3,0student wykazuje się postawami etycznymi w stosunku do ryb i środowiska wodnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Anonymous, O wędkarstwie, ekologii i etyce., Poradnik szkoleniowy Polskiego Związku Wędkarskiego., 1999
  2. Kolendowicz J., Zalewski T., Wędkarstwo gruntowe., MULTICO, Warszawa, 1997
  3. Kolendowicz J., Wędkarstwo spinningowe., MULTICO, Warszawa, 1995
  4. Cederberg G., Wędkarstwo., MUZA SA, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Strzelecki W., Wędkarstwo rzeczne., PWRiL, Warszawa, 1985

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wędkarstwo spławikowe: a/ metody klasyczne: przepływanka, gruntówka ze spławikiem, zestaw skrócony b/ metody odległościowe: metoda angielska, metoda bolońska c/ organizacja stanowiska d/ sprzęt wędkarski2
T-A-2Wędkarstwo spławikowe cd.: a/ podstawowe zestawy do poszczególnych technik b/ przynęty, zanęty2
T-A-3Wędkarstwo spinningowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-4Wędkarstwo muchowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-5Wędkarstwo rzutowe: sprzęt, konkurencje rzutowe1
T-A-6Wędkarstwo morskie: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-7Wędkarstwo podlodowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania1
T-A-8Węzły wędkarskie1
T-A-9Zajęcia terenowe5
T-A-10Zajęcia terenowe5
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rys historyczny, geneza, aktualny stan oraz perspektywy rozwoju wędkarstwa2
T-W-2Rozwój infrastruktury wędkarskiej - charakterystyka wód śródlądowych - gospodarka rybacko – wędkarska - infrastruktura do celów sportowych2
T-W-3Środowisko wodne: - czynniki abiotyczne - czynniki biotyczne: rośliny wodne, zwierzęta wodne2
T-W-4Wybrane zagadnienia z ichtiologii: budowa anatomiczna ryb, rozród ryb, inne podstawowe funkcje życiowe2
T-W-5Gospodarka rybacko - wędkarska: - produkcja materiału zarybieniowego; - zarybianie; - eksploatacja wód2
T-W-6Cechy rozróżnialne najpopularniejszych gatunków ryb np. krąp – leszcz – rozpiór, płoć – wzdręga, kleń – jelec, brzana – brzanka, troć – łosoś, stornia – gładzica – turbot2
T-W-7Zbiór aktów prawnych i przepisów dotyczących wędkarstwa: - Ustawa o prawie wodnym, ustawa o rybactwie śródlądowym, ustawa o rybołówstwie, statut PZW, regulaminy połowu, zasady wędkowania2
T-W-8Ogólne zagadnienia dotyczące ochrony środowiska: - skażenia wód i ich ochrona: główne przyczyny zanieczyszczeń, - skutki skażeń, sposoby odnowy wód2
T-W-9Etyka wędkarska, bezpieczeństwo i higiena2
T-W-10Sport wędkarski: rodzaje zawodów, ogólne zasady organizacji zawodów, regulaminy2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-A-3Udział w konsultacjach5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2czytanie wskazanej literatury5
A-W-3przygotowanie się do testu2
A-W-4Udział w konsultacjach3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLW-S-O6.2_W01student wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu wędkarstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_W03wykazuje się zaawansowaną znajomością metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
BL_2A_W07ma ogólną orientację, a w niektórych przypadkach specjalistyczną wiedzę na temat planowanych i skoordynowanych czynności mających na celu racjonalne gospodarowanie organizmami żywymi w oparciu o zasady ekonomii i ochrony przyrody
BL_2A_W23ma pogłębioną wiedzę na temat ekonomicznych, prawnych i społecznych zasad prowadzenia działalności gospodarczej oraz prawidłowo interpretuje przepisy prawne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W02konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych
P2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
P2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
P2A_W06ma wiedzę w zakresie statystyki na poziomie prognozowania (modelowania) przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych oraz ma znajomość specjalistycznych narzędzi informatycznych
P2A_W07ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1przekazanie studentom podstawowych wiadomości z zakresu wędkarstwa
C-3Zapoznanie studentów z zasadami gospodarki wdkarskiej i tworzenia łowisk specjalnych
Treści programoweT-W-1Rys historyczny, geneza, aktualny stan oraz perspektywy rozwoju wędkarstwa
T-W-2Rozwój infrastruktury wędkarskiej - charakterystyka wód śródlądowych - gospodarka rybacko – wędkarska - infrastruktura do celów sportowych
T-W-3Środowisko wodne: - czynniki abiotyczne - czynniki biotyczne: rośliny wodne, zwierzęta wodne
T-W-4Wybrane zagadnienia z ichtiologii: budowa anatomiczna ryb, rozród ryb, inne podstawowe funkcje życiowe
T-W-5Gospodarka rybacko - wędkarska: - produkcja materiału zarybieniowego; - zarybianie; - eksploatacja wód
T-W-6Cechy rozróżnialne najpopularniejszych gatunków ryb np. krąp – leszcz – rozpiór, płoć – wzdręga, kleń – jelec, brzana – brzanka, troć – łosoś, stornia – gładzica – turbot
T-W-7Zbiór aktów prawnych i przepisów dotyczących wędkarstwa: - Ustawa o prawie wodnym, ustawa o rybactwie śródlądowym, ustawa o rybołówstwie, statut PZW, regulaminy połowu, zasady wędkowania
T-W-8Ogólne zagadnienia dotyczące ochrony środowiska: - skażenia wód i ich ochrona: główne przyczyny zanieczyszczeń, - skutki skażeń, sposoby odnowy wód
T-W-9Etyka wędkarska, bezpieczeństwo i higiena
T-W-10Sport wędkarski: rodzaje zawodów, ogólne zasady organizacji zawodów, regulaminy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda sytuacyjna
M-4film
M-5pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testu z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0obecność na mniej niż 80% wykładów lub uzyskanie mniej niż 50% punktów na teście z wykładów
3,0obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 50% punktów na teście z wykładów
3,5obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 60% punktów na teście z wykładów
4,0obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 70% punktów na teście z wykładów
4,5obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 80% punktów na teście z wykładów
5,0obecność na więcej niż 80% wykładów i uzyskanie więcej niż 90% punktów na teście z wykładów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLW-S-O6.2_U01student potrafi prawidłowo dobierać sprzęt wędkarski i komponować zanęty na ryby
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U03wykorzystuje wiedzę dotyczącą chowu i hodowli zwierząt oraz zasad gospodarowania populacjami zwierząt dziko żyjących, dba o dobrostan zwierząt, kształtuje umiejętności wykorzystywania wybranych metod terapeutycznych w zakresie animaloterapii;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U06zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami doboru zanenęt, przynęt i posługiwania się sprzętem wędkarskim
Treści programoweT-A-3Wędkarstwo spinningowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania
T-A-1Wędkarstwo spławikowe: a/ metody klasyczne: przepływanka, gruntówka ze spławikiem, zestaw skrócony b/ metody odległościowe: metoda angielska, metoda bolońska c/ organizacja stanowiska d/ sprzęt wędkarski
T-A-2Wędkarstwo spławikowe cd.: a/ podstawowe zestawy do poszczególnych technik b/ przynęty, zanęty
T-A-4Wędkarstwo muchowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania
T-A-5Wędkarstwo rzutowe: sprzęt, konkurencje rzutowe
T-A-6Wędkarstwo morskie: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania
T-A-7Wędkarstwo podlodowe: sprzęt, przynęty, techniki wędkowania
T-A-8Węzły wędkarskie
Metody nauczaniaM-2metoda sytuacyjna
M-3dyskusja dydaktyczna
M-5pokaz
M-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: wykazanie się umiejętnością dobierania zestawów i komponowania zanęt wędkarskich
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi dobierać sprzęt i zanęty wędkarskie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLW-S-O6.2_U02student w praktyce potafi dobrać sprzęt, zanęty i przynęty wędkarskie w zależności od warunków środowiska, w których wędkuje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_U16przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, potrafi określić niebezpieczeństwo w pracy biologa, potrafi z zastosowaniem zasad BHP reagować w sytuacjach niebezpiecznych;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U09wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań naukowych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami doboru zanenęt, przynęt i posługiwania się sprzętem wędkarskim
Treści programoweT-A-10Zajęcia terenowe
T-A-9Zajęcia terenowe
Metody nauczaniaM-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: obecność na dwóch zajęciach terenowych oraz prawidłowe posługiwanie się sprzętem wędkarskim
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi dobrać sprzęt, zanęty i przynety do warunków panyjących na łowisku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_2A_BLW-S-O6.2_K01student postępuje zgodnie z zasadami etyki wędkarskiej, zna przepisy i się do nich stosuje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_2A_K07ma świadomość odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego oraz zdrowie człowieka wynikające z działalności własnej i innych ludzi
BL_2A_K08odznacza się odpowiedzialnością za podejmowane decyzje, prowadzone działania oraz ich skutki; wykazuje postawę rzeczową i krytyczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
P2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
P2A_K06wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenie warunków bezpiecznej pracy
Cel przedmiotuC-4uformowanie wśród studentów postaw etycznego wędkarstwa
Treści programoweT-W-7Zbiór aktów prawnych i przepisów dotyczących wędkarstwa: - Ustawa o prawie wodnym, ustawa o rybactwie śródlądowym, ustawa o rybołówstwie, statut PZW, regulaminy połowu, zasady wędkowania
T-W-9Etyka wędkarska, bezpieczeństwo i higiena
T-A-10Zajęcia terenowe
T-A-9Zajęcia terenowe
Metody nauczaniaM-6ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: wykazanie się etycznym podejściem do ryb i wędkarstwa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wykazuje się postawami etycznymi w stosunku do ryb i środowiska wodnego
3,5
4,0
4,5
5,0