Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_2A_C-I/1A_U05 | do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_2A_U05 | do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania. |
Treści programowe | T-P-1 | 1. wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć
2. analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego
3. aspekt formalno przestrzenny
4. aspekt programowo funkcjonalny
5. sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram)
6. przegląd nr 1 prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee
7. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
8. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
9. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
10. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne
wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
11. przegląd nr 2 prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee
12. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z
uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień
prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje
komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze)
13. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z
uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień
prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje
komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze)
14. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z
uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień
prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje
komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze)
15. prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego |
---|
Metody nauczania | M-1 | metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia |
---|
M-2 | metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych |
M-3 | metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym, do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |