Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Geotechnika
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza związana z zagadnieniem stanów granicznych prętów ciągłych |
C-2 | Wiedza związana ze statyką prętów ciągłych |
C-3 | Umiejętnośc tworzenia linii wpływowych i obwiedni w belkach ciągłych |
C-4 | Umiejętnośc rozwiązywania belek na podłożu sprężystym |
C-5 | Umiejętność rozwiązywania statyki lin i łańcuchów |
C-6 | Umiejętnoś rozwiązywania zagadnień stanów granicznych układów prętowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Płaski stan naprężeń | 3 |
T-L-2 | Skręcanie przekroju cienkosciennego | 3 |
T-L-3 | Rejestracja i wizualizacja drgań | 3 |
T-L-4 | Wyboczenie sprężyste pręta | 2 |
T-L-5 | Linie wpływowe belki ciągłej | 2 |
T-L-6 | Rozciąganie niesymetrycznego profilu cienkościennego | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Linie wpływowe belek ciągłych | 5 |
T-P-2 | Belka na podłożu sprężystym | 5 |
T-P-3 | Stan graniczny belki ciągłej i ramy | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Belki ciągłe statycznie niewyznaczalne, linie wpływowe | 3 |
T-W-2 | Liny i łańcuchy | 2 |
T-W-3 | Belki na spręzystym podłożu | 4 |
T-W-4 | Stany graniczne belek i ram, metoda statyczna i kinematyczna | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział w cwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 6 |
21 | ||
projekty | ||
A-P-1 | udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | przygotowanie do zajęć projektowych | 4 |
A-P-3 | samodzielne wykonanie zadania projektowego | 9 |
A-P-4 | udział w zaliczeniu | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do egzaminu | 22 |
A-W-3 | udział w egzaminie | 2 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z przykładowymi rozwiązaniami zadań |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-3 | Ocena formująca: Ocena w trakcie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_W01 Wie jak tworzyć modele numeryczne dla układów prętowych statycznie niewyznaczalnych w zakresie obcążeń stałych i ruchomych. | B_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_U01 Umie tworzyć modele numeryczne i pomiarowe stosownie do rozwiązywanego problemu | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-4, C-6, C-3, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_W01 Wie jak tworzyć modele numeryczne dla układów prętowych statycznie niewyznaczalnych w zakresie obcążeń stałych i ruchomych. | 2,0 | |
3,0 | Zna reguły tworzenia prostych rozwiązań w zakresie tematyki wykładów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_U01 Umie tworzyć modele numeryczne i pomiarowe stosownie do rozwiązywanego problemu | 2,0 | |
3,0 | Umie tworzyć arkusze kalkulacyjne dla tematów z zakresu prezentowanego na wykładach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Jastrzębski, P. Mutermilch, W. Orłowski, Wytrzymałość Materiałów, Arkady, Warszawa, 1985
- Brzoska Z., Statyka i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, Warszawa, 2009
- Mutermilch J., Kociołek A., Wytrzymałość i stateczność prętów cienkościennych o przekroju otwartym, WPW, Warszawa, 2009
- Rutecki J., Wytrzymałość konsrukcji cienkościennych, PWN, Warszawa, 2002
- Obrębski J.M., Cienkościenne sprężyste pręty proste, WPW, Warszawa, 1999